3488
Sök

Lagligt att ta bort servo styrning på Mercedes 300SE?

191 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
Har en Merca från 87 jag kom över billigt och styr servon e helt kass. jag har tagit bort servon och ordnat kortare rem för att driva övriga aggregat. Kan jag få problem pga detta om herr Polis stannar mig??

730 Inlägg
5 augusti 2012
Jag bes en av mina bilar utan rem till servopumpen och det var inga problem

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
5 augusti 2012
744-AL skrev:
Har en Merca från 87 jag kom över billigt och styr servon e helt kass. jag har tagit bort servon och ordnat kortare rem för att driva övriga aggregat. Kan jag få problem pga detta om herr Polis stannar mig??

En bil med bortplockad servo blir väl mycket mer svårstyrd än en bil som inte haft servo från början, eller har jag fel? Varför inte fixa servon istället?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 Inlägg
5 augusti 2012
Finns det av samma modell å år utan servo kan du ju bara säga det eftersom att det inte står i några papper att bilen ska ha servo. Å va den kass redan innan märker du ju ingen skilnad på styrningen tongue
Du har ju hyffsat nära till bilprovningen från jobb så de e ju annars bara att höra med dem smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
5 augusti 2012
qirwix skrev:
Finns det av samma modell å år utan servo kan du ju bara säga det eftersom att det inte står i några papper att bilen ska ha servo. Å va den kass redan innan märker du ju ingen skilnad på styrningen tongue
Du har ju hyffsat nära till bilprovningen från jobb så de e ju annars bara att höra med dem smile

Har du kört bilar utan servo respektive bilar med servo där servon pajat? Det är lättare att styra den förstnämnda.

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 Inlägg
5 augusti 2012
utan servo ja men inte med kass servo, men eftersom han kört den med kass servo är det ju hugget som stucket.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
5 augusti 2012
qirwix skrev:
utan servo ja men inte med kass servo, men eftersom han kört den med kass servo är det ju hugget som stucket.

Det är fan inge roligt att köra en bil där servon pajat.

/Benny

Min youtubekanal!

Sök