Köpte min Smart på ungefär samma sätt som "Mr.Speed". (dock inte en månad) Funkade skitbra och jag är helnöjd med bilen. Allting han berättade om den stämde. Har haft den i ca: 3 år nu.
Marcus_C: Du kan inte säga: "Är man intresserad så ringer man" för det stämmer inte. Jag kan vara precis lika intresserad genom att maila. Du kanske skulle gå nån mailskola, för man kan utläsa en hel del av den som skriver också.
En av fördelarna med att maila, är att man slipper alla djävla attityder. Vet inte hur många gånger jag ringt på annonser där säljaren är nån slö djävel som knappt orkar presentera sig och sen är djäkligt kort i telefon! (inte fysiskt) Då känns det ju inte som han är vidare intresserad av att sälja det han har.
Men visst, jag håller med om att det finns oseriösa mailare. Hade ett datorminne på blocket som jag ville sälja. Det mailade en kille som ville byta mot en platt skärm. När vi hade kommit så långt att vi skulle byta adresser, ja då slutade han maila! Då blir man ju lagom glad... Vi hade ju bestämt dag och allt.
Så visst finns det för och nackdelar med båda sätten.
Själv sålde jag en BMW för tre år sedan tack vare E-mail. Efter att jag hade annonsen på BMWpower (hette så förr) i två veckor så fick jag mail en dag från en kille från Sundsvall. Han frågade om bilen var kvar, ja svarade jag. Han svarade att "han var riktig sugen på den". Sedan ringde han mig och åkte ner med buss och köpte bilen direk och det utan och oruta. Sådana köpare älskar man;). Hur som helst, jag tyckte att han var trevlig så jag gav honom 1000:- rabatt på bilen + 500:- till bensinen hem.
Kan antaga att dom bilarna var överpris på eftersom dom va ute så länge och inte blev sålda....? Bilar som är utannonserade med mycket bra pris brukar försvinna första dagen. Finns inte ens tid i dessa fall att sitta å vänta på att säljaren ska svara på mail. Ringa = Snabb direktkontakt med köparen, men så har jag ju daglig koll på blocket.se och igår skickade jag lite svarsformulärbrev därifrån cirkus 5stycken, ingen har svarat i nuläget (kollade för 5minuter sen...)
Sire skrev:
Köpte min Smart på ungefär samma sätt som "Mr.Speed". (dock inte en månad)
Det var nog inte något överpris på min Smart. Hade kollat annonser på liknande Smartar och de låg på ungefär samma pris.
Anledningen till att annonsen på min bil inte var pinfärsk (fast detta vet jag inte) kan jag tänka mig bero på att Smart är ett ganska udda märke. Kanske är lite svårsålda eftersom folk inte verkar tro att den går att använda utanför stan. Helt fel.
Så kan det ju oxå vara... Säg mej hur är smarten är den som en mercedez A-klass ungefär att köra på motorväg? Va sitter det för motor i dom där smartarna?
Jag hade en renault twingo som jag åkte haninge-södertälje med varje dag i en månad (vindkänslig som fan och träsoffakomfort = Ryggont) vilket ledde till att jag böt den mot en betydligt större bil (mv6:a)
Sire skrev:
carnageman:
Det var nog inte något överpris på min Smart. Hade kollat annonser på liknande Smartar och de låg på ungefär samma pris.
Anledningen till att annonsen på min bil inte var pinfärsk (fast detta vet jag inte) kan jag tänka mig bero på att Smart är ett ganska udda märke. Kanske är lite svårsålda eftersom folk inte verkar tro att den går att använda utanför stan. Helt fel.
Den är ganska stötig pga. den hårda fjädringen. Om den är som en A-Klass vet jag inte. Har aldrig kört en sån. Annars är den ganska lik en vanlig småbil på motorväg. 6 växlar hjälper till att hålla varven nere. Och vindkänslig är den. Med största säkerhet mer än Twingon du hade Det är ett fast grepp med båda händer på ratten som gäller när det blåser!
Eller typ: Inte min på bilden fast likadan... Personligen tror jag att man vet hur bilen man letar efter ser ut och anledningen till att man väljer att sno nån annans bild är att säljarens är bucklig/rostig/matt i lacken/krockad mm typiskt att det står: krockskadad vänster sida så kan man ge sej fan på att bilden är tagen ifrån höger.... Mygel?? Man vill ju vet hur krockskadad bilen är....
fr3drik skrev:
"Inte min på bilden men nästan likadan förutom fälgarna & fronspoilern"
Ungefär sånna. Då vet man ju i princip inte hur den ser ut ändå.
Eller typ: Inte min på bilden fast likadan... Personligen tror jag att man vet hur bilen man letar efter ser ut och anledningen till att man väljer att sno nån annans bild är att säljarens är bucklig/rostig/matt i lacken/krockad mm typiskt att det står: krockskadad vänster sida så kan man ge sej fan på att bilden är tagen ifrån höger.... Mygel?? Man vill ju vet hur krockskadad bilen är....
fr3drik skrev:
"Inte min på bilden men nästan likadan förutom fälgarna & fronspoilern"
Ungefär sånna. Då vet man ju i princip inte hur den ser ut ändå.
Precis! Är bilen krockad så kan man ju med fördel ta en detaljerad bild på själv krockskadan så eventuell köpare vet. För har man bild på bilen har man ju bevisligen en kamera att ta bilder med. OM man inte tagit en bild på nån annans bil av nån av de anledningar du säger.
Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
Har man krockat sin bil och vill sälja den så tar man väll o fixar skadan innan man försöker sälja bilen... Om man har något i huvudet vill säga !
Eller så reducerar man priset och den som köper bilen kan laga det själv. Är väl inget konstigt med det? Tjänar ju båda på då det är dyrt med plåtjobb.
Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
När folk som tror att deras jävla åker räcer är värd 19500 mer än den egentligen är! Kolla vilket lik!
Räcer ??? Prostata-pråm skulle jag vilja säga...
Men undrar om han allvaligt tror att den e värd dom pengarna? Den e ju nästan för risig för skroten t.o.m! Den mercedesen ja har skulle ja typ begära 12000 för.. Å den e ju massa gånger bättre än den! Det är et ja hatar när folk inte vet vad skiten är värd! USCH =*(
Men hörrnini.. man ska inte tro att en "gubbkörd" och eller "tantkörd" ska vara bättre på något vis.. Tänk er att personen i fråga aldrig lägger i friläge vid rödljus utan halvstår på kopplingen, eller står på dragläge.. kul kraftöverföring sen.. och aldrig varvar den mer än 2500rpm.. inte bra heller för motorn.. haha..