3098
Sök

Gt35 turbo från ridetech, vad är det för gängor?

Der Dildo-dirigent aus Dortmund
55 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
Denna fråga vänder sig väl mest till andra som kör med samma aggregat, undrar vad det är för gängor för vattenkylningen samt oljereturen för jag har mailat ridetech men dom verkar inte veta och jag har haft turbon hos hydroscand och vi gick mer eller mindre igenom deras sortiment och inget som passa klockrent, måste ju va nån annan som köpt en sån här snurra som fått rätt på de, nu fick man i nacken för att man köpte en kinaturbo tongue

///M - the most powerful letter

55 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
Det är detta som är twisten, där står t.ex. Att det ska va M14 till vattnet och på mitt aggregat testade vi att dra i M14 och det va inte ens nära att kunna täta, de stämmer säkert på ett äkta garrett agg men inte på denna kines

184 Inlägg
28 mars 2013
I så fall skulle jag ta mig till närmaste mekanisk verkstad och be de mätta upp den med gäng verktyget....

5 089 Inlägg
28 mars 2013
Om det inte blev tätt i gängorna så kanske det är så att ridetechs kinaturbo inte är speciellt bra?tongue

\Lindgren

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
28 mars 2013
Hade inge problem med min turbo därifrån tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

Sothora <3
1 201 Inlägg
28 mars 2013
Eller så har fel fel nipplar... Du måste ha en nippel med rak tätyta och en kopparring

Bildemonterare samt egen verkstad. !

55 Inlägg
28 mars 2013
Trådstartare
_Performance_ skrev:
Hade inge problem med min turbo därifrån tongue

Va de GT35 aggregat du köpte oxå eller ett annat? Tänkte ifall de va samma så hade du kanske kunnat svara på vilka nipplar du använt.

4 767 Inlägg
28 mars 2013
Mercedesturbodiesel skrev:
Eller så har fel fel nipplar... Du måste ha en nippel med rak tätyta och en kopparring

Precis. Är helt på denna linjen också.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Forummoderator
10 576 Inlägg
28 mars 2013
Erick skrev:
Mercedesturbodiesel skrev:

Precis. Är helt på denna linjen också.

Det lustiga är ju att hydraulfirman gick bet. Men visst det kan ju jobba fel person där också.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

4 767 Inlägg
28 mars 2013
Ja det är märkligt. Jag var och köpte slangar till en gt35, även den kina fast den ser betydligt 'dyrare' ut än ridetechs.., häromdagen och det blev med planyta och packning.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

55 Inlägg
29 mars 2013
Trådstartare
Jag tycker själv oxå att de va märkligt att hydraulfirman gick bet på de, dom brukar ändå kunna lösa det mesta när man kommer dit med udda grejer från nån asiatisk truck man ramlar över på jobbet. Men annars får man ta den till nån mekanisk verkstad så får dom trixa med den där

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök