4554
Sök

Ratten skakar vid 90-100km/h. Bilen hackar till ibland vid gaspådrag.

52 Inlägg
16 september 2006
Trådstartare
Jag har då köpt en ny bil och med det kommer ju lite småfel. (får vi hoppas)

Ratten skakar mellan 90 och 100 km/h annars är den stilla. Antar att det är en hjulinställning som behövs.

Bilen hackar till ibland vid fullt gaspådrag. men då bara en gång och sen går den bra igen. Var någon som sa att det kan vara stiften som är fel.(de är nybytta)

Varvräknaren lever sitt eget liv vid gaspådrag. Hur kan det komma sig? Kanske ska nämna att det sitter en stor varvräknare i med shiftlight på instrumentpanelen också.

Det kommer ingen luft till kupén endast till framrutan men de andra luftspjällen är utan luft. Hur kan det komma sig?

Bilen är en Nissan 200sx s14. Är mycket tacksam för svar och funderingar.

2 652 Inlägg
16 september 2006
när de skakar vibrerar i ratten runt 100 så bör det vara obalans i däcken .

du har inte tappat någon vikt ?

52 Inlägg
16 september 2006
Trådstartare
En av fäljarna är rejält kantstöt. kan va det kanske? Undra om det räcket att balansera det. Fäljen är från en krachad supra....

2 652 Inlägg
16 september 2006
´mkt möjligft att fälgen är skev .

låt en däckfirma balansera hjulet . man ser ganska lätt i balans maskin om fälgen är skev .

eller prova byt bak mot fram fälgar .

52 Inlägg
16 september 2006
Trådstartare
ok tack så mycket för hjälpen. Någon som vet svaren på de andra frågorna?

52 Inlägg
17 september 2006
Trådstartare
Varvräknar problemet är fixat. Det var kopplad nån stor varvräknare med shiftlight, så jag följde alla sladdar och tog bort dem. signalsladden var kopplad rakt på sladden bakom instrumentpanelen.

Jobbigaste felet nu då är att den rycker vid fullt gaspådrag. Någon annan som har några funderingar på vad det kan vara?

7 Inlägg
22 april 2007
Kolla alla tändstiften så det inte är någon spricka i porslinet. Det var de på min S14 och den gick dåligt vid full gas.
Senast redigerat av Brolin (22 april 2007)

1 174 Inlägg
22 april 2007
precision skrev:
när de skakar vibrerar i ratten runt 100 så bör det vara obalans i däcken .

du har inte tappat någon vikt ?

Måste säga att det kan också vara att du skruvat åt däcken för löst lr ojämt det va iaf felet på min gamla 240!

hater
656 Inlägg
22 april 2007
det kan inte va så att någon av slangarna där luften ska igenom till motorn är ihåliga, så att luftmassemätaren inte funkar riktigt.. därför det hackar vid gaspådrag.. så va det på min iaf.. byte ut gummislangen bakom luftmassemätaren och bilen var som ny:P

men jag har sugmotor.. vet inte hur det är på turbomotorer?

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

Mycket snack lite verkstad
98 Inlägg
22 april 2007
Igen satt bränsle filter?? ?

En möjligthet.. .

Sök