3760
Sök

Larmdosan fungerar inte som den ska, Volvo

68 Inlägg
2 juni 2007
Trådstartare
Min larmdosa fungerar inte som den ska.

Det började igår, det går inte att låsa den eller låsa upp den. Det går om man står jättenära bilen och trycker flera gånger om.

Jag har bytt larmdosa till min andra, ingen skillnad, jag har bytt batteri på båda larmdosorna, gav ingenting.

Är det någon som har en aning om vad det kan vara.

68 Inlägg
2 juni 2007
Trådstartare
ingen som vet!

89 Inlägg
2 juni 2007
Kanske har hänt något med mottagaren inne i bilen? titta så det inte är glapp någonstans.

68 Inlägg
2 juni 2007
Trådstartare
Vart brukar mottagarna sitta? C70-97

555 Inlägg
2 juni 2007
jag har också samma problem, är det någon som vet var säkringen sitter som man kan rycka loss så man bara kan öppna med nyckel..

Giftig
419 Inlägg
2 juni 2007
På s70 så sitter mottagaren på instrumenthuset under instrumentbrädan. Och jag antar att den sitter på samma ställe i en c70-97.

Kan ju vara så att kontakten till den är glapp eller något. Har du otur så kanske du måste byta den å de vet man aldrig vad det kan gå på med dagens fantasi priser på reservdelar, plus att dina dosor måste programeras om vid byte. men vi får hoppas att det bara är någon kontakt som glappar.

Hoppas att mitt lilla inlägg är till någon hjälp
Lycka till
///VeNoM

LTJD

Turbocharged
421 Inlägg
2 juni 2007
Har läst att man kan behöva byta antennen som sitter någonstans i bilen (som tar emot signalen från fjärren) så funkar det som det ska igen.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

KD
2 juni 2007
Inte för att det hjälper just i detta fall, men att hålla dosan mot strupen när man trycker gör att räckvidden förlängs avsevärt.. av någon skum anledning funkar det mkt bättre. (Inte för att den hamnar högre upp).
Testa, kan ju isåfall indikera på att signalen av någon anledning är för svag.

//Q

Sök