Jag hade en manuell 525 E34 som var trevlig att sladda med, balanserad och lätt att ställa upp. En svag 316 till exempel kräver mer attack om det inte är snorhalt, och med en så kort bil blir det lätt (för) överstyrt. 740 E38 är också trevlig, men automaten förstör lite.
alla utom de 4x4 kanske typ x serien,, sen vet jag ej hur enkelt man kan koppla ur ALLT antiroligt-system på de nyare,, för så länge den skiten är i kopplat så är INGEN rolig alls
alla utom de 4x4 kanske typ x serien,, sen vet jag ej hur enkelt man kan koppla ur ALLT antiroligt-system på de nyare,, för så länge den skiten är i kopplat så är INGEN rolig alls
En BMW E34 525 bör väl göra jobbet? Men ska man sladda runt får det inte vara ett vrak. Vad hade TS tänkt sin för budget?
Min sura Opel Omega med automatlåda går på tvären i de flesta kurvor i behagliga 2000 rpm. Men den är ju känd för att vara lätt i baken... Då har jag dessutom 4 säckar 25kg vägsalt i skuffen, annars hade den varit hopplös att köra. Dessa växer dock inte på träd. Dessutom ingen BMW som TS vill ha.
Vår gamla E39 523iA gick fint att sladda runt med. Även på asfalt. Men automatlåda rekommenderas enbart för den som kan köra bil. Fingertoppskänsla.
TS: Prisklass? Jag har annars en Mercedes SL65 AMG med 681Hk som säkert fungerar bra. Lite dyr dock.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
och dem framhjulsdrivna
finns det framhjulsdrivna BMW??
Numera ja
Nya X1 är i grundutförande framhjulsdriven. Även Kia..ehh... BMW Active Tourer är fwd.