4693
Sök

intercooler svetsning

7 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
Nån som vet eller kan svetsa en IC.
Gavlarna måste flyttas närmare varann, så cellerna ska kapas av allihop och kortas.

Jätte puligt jag vet men jag MÅSTE få det gjort

4 554 Inlägg
26 juni 2007
går gör de nog men tror ingen vill göra de för de kanske inte blir helt tätt och de är ju inte gjort på en handvänning rekomenderar å köpa ett mindre

7 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
Tack ska du ha för ett bra råd. NOT!!

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
26 juni 2007
Såg bilden du hade lagt upp, du kan inte vrida IC´n 90 grader istället för att kapa och göra om den? Kapar du den så att den passar höjdmässigt ser det inte ut att bli så mkt kvar av den.
Bara en tanke...

7 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
Den behöver "bara" kapas 8 cm på höjden. Då passar den perfekt. Blr bra kylning ändå, den e 62mm tjock.
Finns inte så mycket plats att få in anslutningarna på andra hållet

10 287 Inlägg
26 juni 2007
Jompa i vårat garage i Märsta svetsar al och har bygga om många intercoolers i sina dagar, men kapa cellerna vete sjutton om han eller någon annan vill göra. Du får bli sur men Loudness råd är sannolikt det bästa. Om nu Jompa skulle göra det ändå så är det typ 4-5 timmars jobb a 200 kr plus gas och material. Säg 1500 kr.

Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Svindåre
1 433 Inlägg
26 juni 2007
det gårju.... fasst jag håller nog med loudness och sharky på denhär. smidigare å sabbare att köpa ny. köpte du dendär och upptäckte att den var för stor eller fick du den av nån tongue

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

7 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
Sharky skrev:
Jompa i vårat garage i Märsta svetsar al och har bygga om många intercoolers i sina dagar, men kapa cellerna vete sjutton om han eller någon annan vill göra. Du får bli sur men Loudness råd är sannolikt det bästa. Om nu Jompa skulle göra det ändå så är det typ 4-5 timmars jobb a 200 kr plus gas och material. Säg 1500 kr.

Göran

Redan kollat.....jompa vägrar... enligt Ronnie. ( han med v70r)
Men OM han gör det så är det värt 1500:-

7 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
ErskPersk skrev:
det gårju.... fasst jag håller nog med loudness och sharky på denhär. smidigare å sabbare att köpa ny. köpte du dendär och upptäckte att den var för stor eller fick du den av nån tongue

Köpte den av en kille som sa att den skulle passa utan problem.Och nu svarar han inte i telefon eller på mail.
Jag har blivit blåst....

2lateuloose
543 Inlägg
26 juni 2007
Sharky skrev:

Göran

Lånar tråden lite?
kan Jompa svetsa så man kan få en chargecooler måtro? & vad skulle sånt kosta?

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

Sök