3185
Sök

HÖg AvgasvÄrde

1 Inlägg
24 september
Trådstartare
#1
Hej!

Jag fick hög avgas värde på min polo 1.4 03

Co K-värde 0.4% (0.3)       

Co förhöjd tomgång 0.8% (0.2)

HC 264 ppm (200)

Lamda 1.01 ( 0.97 - 1.03

Det finns ingen avgas läckage, nytt flexrör, ny egr, nya tändstift, ny olja och filter.

Vad ska jag kolla för att få ner dem värdena ?

+ när jag kör i 2 ans växel 20 km/h mellan 1500× 2000 varv bilen tappar  kraft och nästan dör sen tänds motorlampan med felkod P0106 Map sensor. Har testat bytt mapsensor också ingen skillnad.

Rengjort avgaspjällen grundinstallerad ingen skillnad.

HJÄLP blir trött på den.

67 Inlägg
25 september
#2
Avgasspjäll = spjällhuset? Tänker att felkoden du beskriver och orsaken till denna kan påverka dina avgasvärden i alla fall.


Saxat från Rosstech:

16490/P0106/000262 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal

Possible Symptoms
Erratic Idle

Possible Causes
Wiring and/or Connections from/to Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) faulty
Leak in Air Intake and/or Exhaust
Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) faulty
Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) wrong part installed, see notes.
Engine Control Module faulty

Possible Solutions
Check Engine Control Module Software Version, See Special Notes for Details
Check Timing, See Special Notes for Details
Check Wiring and/or Connections from/to Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96)
Check for Leak in Air Intake and/or Exhaust
Check/Replace Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96)
Check/Replace Engine Controle Module

Special Notes
On certain smaller Engines we've seen cases where a buggy Engine Control Unit Firmware can cause these fault codes, additionally there are known Problems with the Timing Chain Tensioners which can also result in these fault codes. Please refer to the related TPL/TSB for more instructions.
The F96 can be an internal part of the ECM.
When checking for leaks in the Air Intake system:
Make sure to closely check hard plastic brake booster lines near check valves and barbed adapters where cracks are most frequently found.
Make sure the PCV system is not malfunctioning and that the dipstick tube (when applicable) is not cracked or leaking at the junction to the cylinder block.
--------------------------------------------------------------------------------------------

Utifrån detta, kanske;

- kontrollera läckage på insugssidan
- kontrollera kablage och kontakt till MAP
- till den grad det är möjligt, kontrollera ECM
- kontrollera inställning/timing på kamrem/kamkedja


Sök