2898
Sök

Aktiv baslåda

2 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
#1
Hej. Jag funderar lite på att slänga in en baslåda i bilen för att få ännu mer tryck. Men jag vet inte om jag är intresserad av att lägga så mycket på det... Så för att slippa slutsteg och grejor såg jag att det finns aktiva basar med inbyggt slutsteg.
Men en sådan bas kopplas in på högnivå och då måste den ju dela med t.ex mina bakhögtalare, kommer det blir sämre ljud i dem då? Egentligen borde ju bara basen behöva ljudsignalen och inte "dra" några watt?

Hur är ljudet i en aktiv bas, (t.ex ganska billig mds, lr liknande)?
Försämras ljudet i övriga högtalare om man delar högnivå-utgång?
Jag antar att basen behöver el, kopplar man det från stereon lr från batteriet?




Många frågor kanske, hoppas jag får ngr bra svar! big_smile
Senast redigerat av MarcusSverige (27 juli 2007)

3 Inlägg
27 juli 2007
#2
sitter också och funderar.. köpte en aktivlåda igår men problemet är att det inte kommer nån ström i sladden som jag kopplat till batteriet.. men förmodar att man ska koppla det på batteriet...
vill också ha svar!


Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
27 juli 2007
#3
Se till att jorda steget noggrant, dvs slipa ner lack osv så att jord får bra kontakt med chassit. Och har du ingen ström fram på steget? Kolla över säkringarna på batteriets kopplingsplint och att du har kopplat rätt på batteriets + pol wink

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

451 Inlägg
27 juli 2007
#4
Köpte presic en 10" aktiv bastub från mds, dunkar på överaskande bra=) Jag kopplade både ström och jord från batteri polerna. Ta en lagom grov högtalarkabel till de eftersom du ska skarva ihop dem med lådans kablar sen!


Sök