1895
Sök

Skatt o Försäkring

Onelegcharlie
64 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
Hejsan
Mycket kunnigt bilfolk finns ju på detta forum,så kanske någon skulle kunna ge lite tips.
Lite hjälp att välja bil, med tanke på att skatt och försäkring bara ökar o ökar.
Så tanken var att få lite tips vad för modell som blir mest ekonomisk vad gäler skatt/försäkring.
Kravet är en bil med två dörrar, automat,servo,abs.Det är klart att det skulle vara bra med farthållare orginal,men det går ju att eftermontera.

Har kollat på några som är väldigt fräscha tycker jag,BMW 325 CI/Audi A3 2.0 FSI S-line -04.
Men jag antar att försäkringen på dessa skjuter i höjden.
Kanske man skall satsa på en lite äldre bil, försäkringen blir väl billigare då ?

Tacksam för knep och tips
hmm

Be carefull out there !
Are you to wild,you allways are on wheels !
Don´t mess with me, i know !

96 Inlägg
3 augusti 2007
Som du säkert känner till kan du få mycket info bara du har ett reg. nr. Kolla på försäkringsbolagens hemsidor, där kan du beräkna premien online. På vv.se kan du med hjälp av regnr se hurmkt skatt du skall betala (om bilen är skriven på företag el. motsv.)

BMW och Audi är inte det blligaste att äga, letat efter annat märke?

Komihåg att du inte skall ställa den på ngn annan (ex. förälder) då du kan bli utan ersättning
Senast redigerat av sonab (3 augusti 2007)

saab expert
248 Inlägg
3 augusti 2007
köp en veteran bil jag har bara veteran bilar under 77 års modell gammla saabar i nyskick
skatte befriade å 700 kr om året i hel försäckring entusiastbils försäckring. varför köpa en relativt ny bil å bet skatt varje år å dyra försäckringar när man kan slippa det`?
mvh

Proljece?
1 464 Inlägg
3 augusti 2007
Fungerar så här dyr och lite mer ovanlig bil = skyhög försäkring.
Billig bil som inga köper typ kia pride= billig försäkring smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
3 augusti 2007
rs niklas skrev:
köp en veteran bil jag har bara veteran bilar under 77 års modell gammla saabar i nyskick
skatte befriade å 700 kr om året i hel försäckring entusiastbils försäckring. varför köpa en relativt ny bil å bet skatt varje år å dyra försäckringar när man kan slippa det`?
mvh

Varför åka omkring i gammel skit när pengar är till att spenderas! Nä men det är ju som ngn sa tidigare! Gå in på försäkringsbolagen och se!

-Mike-

saab expert
248 Inlägg
3 augusti 2007
MikeAero skrev:
rs niklas skrev:
mvh

Varför åka omkring i gammel skit när pengar är till att spenderas! Nä men det är ju som ngn sa tidigare! Gå in på försäkringsbolagen och se!

va du rolig nu jag har ingen skit mina bilar i i perfeckt skit å jag har spenderat mycket pengar på en del för att få dom till ny skick å det är billigt att ha dom å man åker bra i dom.

Sök