3888
Sök

att köpa bilar!!!!!j-spec vs PBZ

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
#1
j-spec vs PBZ nån som har några erfarenhet av dessa firma eller företag? skulle ni rekomandera folk att handla där ifrån?
jap sport har jag hört att de e oseriös de har fallat bort:P


Fartygsingenjör
550 Inlägg
25 april 2007
#2
Japcity vet jag att flera som är mycket nöjda med.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
#3
wrapman skrev:
Japcity vet jag att flera som är mycket nöjda med.

japcity??? va då type om man är intresserad av en toyota supra.. vad gör man? ge man pengar till de så de fixa åt dig? inga konstigheter?? jag undrar.. vad kan få för ca: 120-130lax? om jag låt japcity fixa åt en??


Fartygsingenjör
550 Inlägg
25 april 2007
#4
120-130 räcker väl inte riktigt till en mkiv men lägg till runt 20k så får du väl en hyffsad mkiv. Japcity tar sedan hem bilen åt dig och så fixar dom allt så den blir körklar eller så fixar du det själv.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
#5
wrapman skrev:
120-130 räcker väl inte riktigt till en mkiv men lägg till runt 20k så får du väl en hyffsad mkiv. Japcity tar sedan hem bilen åt dig och så fixar dom allt så den blir körklar eller så fixar du det själv.

fyyfan vad önskar man mer asså:P men hyffsad mkiv hur då menar du:Psmile? att bilen garantera kommer och fungerar eller hyffsad menar du att de är bra skick:Psmile?nej men jag har tänkt ta lån om allt ordnar sig slutet av september.. föresten tycker ni att man ska anlita sig på en firma som japcity fixa allt åt en eller ska man då hitta en som finsn redan i sverige av en privat person vilket är bäst och billigast?
hjälp mig någon:P


2 014 Inlägg
25 april 2007
#6
JapCity importerar bilen från Japan -> UK -> Sverige eller enbart UK -> Sverige om bilen d är intresserad av står i UK. De företar inga registreringar av fordon i Sverige. Om fordonet importeras från Japan ingår i så fall registrering i UK om detta är nödvändigt/önskvärt (med undantag av Nissan Skyline R34 GT-R som inte går att nyregistrera i UK).

Registreringen i Sverige får du anlita ett företag på hemmaplan för, eller om du känner någon händig privatperson som du kan få hjälp av.

Jag anlitade JapCity vid importen av min R34 GT-R, och jag har bekanta som importerat ett flertal bilar via dem. Pålitliga, effektiva, billiga, trevliga att ha att göra med. Mycket mer kan man inte begära.

Det enda felet med JapCity, och då menar jag det enda, är att de endast kan bedömma bilar utifrån utseende och körkänsla. De gör inga tester på bilarna för att kontrollera deras maskinella hälsa, om man säger så. De tittar i och på bilen ordentligt och kör en provtur, men längre än så sträcker sig inte deras besiktning av bilarna. Besktning av bilarna gäller enbart vid import av bil som finns i UK, vid import från Japan får man gå efter auktionsuppgifterna.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
#7
Alecci skrev:
JapCity importerar bilen från Japan -> UK -> Sverige eller enbart UK -> Sverige om bilen d är intresserad av står i UK. De företar inga registreringar av fordon i Sverige. Om fordonet importeras från Japan ingår i så fall registrering i UK om detta är nödvändigt/önskvärt (med undantag av Nissan Skyline R34 GT-R som inte går att nyregistrera i UK).

Registreringen i Sverige får du anlita ett företag på hemmaplan för, eller om du känner någon händig privatperson som du kan få hjälp av.

Jag anlitade JapCity vid importen av min R34 GT-R, och jag har bekanta som importerat ett flertal bilar via dem. Pålitliga, effektiva, billiga, trevliga att ha att göra med. Mycket mer kan man inte begära.

Det enda felet med JapCity, och då menar jag det enda, är att de endast kan bedömma bilar utifrån utseende och körkänsla. De gör inga tester på bilarna för att kontrollera deras maskinella hälsa, om man säger så. De tittar i och på bilen ordentligt och kör en provtur, men längre än så sträcker sig inte deras besiktning av bilarna. Besktning av bilarna gäller enbart vid import av bil som finns i UK, vid import från Japan får man gå efter auktionsuppgifterna.

okej:P låter bra.. så här skrev de till mig via mail:P
jag har bara en enkel fråga:P
jag har tänkt att köpa en bil från er. min fråga är:
120-130tusen kronor vad kan man få för bil? räcker de till en toyota supra
mkiv tt???


Hi.

For your budget we could supply many cars for you. 1996 Skyline GTT,
1990/1994 Skyline R32 GTR, EVO 3, EVO 4, 1992/1995 RX-7 and 1997 Supra non
turbo, 1993/1994 Supra twin-turbo with perhaps 6 gears.

We have seceral cars already availble in Japan, but for the Supras we would
need to go through the Japanese auctions.

I hope this helps.


Kind regards.

Kent Terry (Jap-City) www.japcity.com - 0033 467 247823 / 0033 680 438977

Please visit and join our new forum: www.japcity.com/forum


7 120 Inlägg
26 april 2007
#8
_lee_jr skrev:
Alecci skrev:
JapCity importerar bilen från Japan -> UK -> Sverige eller enbart UK -> Sverige om bilen d är intresserad av står i UK. De företar inga registreringar av fordon i Sverige. Om fordonet importeras från Japan ingår i så fall registrering i UK om detta är nödvändigt/önskvärt (med undantag av Nissan Skyline R34 GT-R som inte går att nyregistrera i UK).

Registreringen i Sverige får du anlita ett företag på hemmaplan för, eller om du känner någon händig privatperson som du kan få hjälp av.

Jag anlitade JapCity vid importen av min R34 GT-R, och jag har bekanta som importerat ett flertal bilar via dem. Pålitliga, effektiva, billiga, trevliga att ha att göra med. Mycket mer kan man inte begära.

Det enda felet med JapCity, och då menar jag det enda, är att de endast kan bedömma bilar utifrån utseende och körkänsla. De gör inga tester på bilarna för att kontrollera deras maskinella hälsa, om man säger så. De tittar i och på bilen ordentligt och kör en provtur, men längre än så sträcker sig inte deras besiktning av bilarna. Besktning av bilarna gäller enbart vid import av bil som finns i UK, vid import från Japan får man gå efter auktionsuppgifterna.

okej:P låter bra.. så här skrev de till mig via mail:P
jag har bara en enkel fråga:P
jag har tänkt att köpa en bil från er. min fråga är:
120-130tusen kronor vad kan man få för bil? räcker de till en toyota supra
mkiv tt???


Hi.

For your budget we could supply many cars for you. 1996 Skyline GTT,
1990/1994 Skyline R32 GTR, EVO 3, EVO 4, 1992/1995 RX-7 and 1997 Supra non
turbo, 1993/1994 Supra twin-turbo with perhaps 6 gears.

We have seceral cars already availble in Japan, but for the Supras we would
need to go through the Japanese auctions.

I hope this helps.


Kind regards.

Kent Terry (Jap-City) www.japcity.com - 0033 467 247823 / 0033 680 438977

Please visit and join our new forum: www.japcity.com/forum

Dem skriver ju att de kan ta hem en Supra TT för de pengarna du har. Problem med att läsa?

4 767 Inlägg
28 april 2007
#9
Jag köpte min bil av Kent på Jap-City. Han pratar flytande svenska i telefon!! Mkt trevlig och hjälpsam. Och bilen var i det skick han lovade!

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

29 Inlägg
28 april 2007
#10
_lee_jr skrev:
j-spec vs PBZ nån som har några erfarenhet av dessa firma eller företag? skulle ni rekomandera folk att handla där ifrån?
jap sport har jag hört att de e oseriös de har fallat bort:P

Jag hämtade min själv, du kan spara mellan 10-25k. Väldigt enkelt att hämta från england tex, kostar inte så mycket heller. Skicka ett pm om du vill ha hjälp.

5 Inlägg
13 september 2007
#11
Hi. Kent here, Jap-City.

I was just reading a little through the forums and found this topic, and it is my first post on this forum. Thank you Alecci for your words of confidence and I hope that your car is still going fine.

I thought I'd try to justify why the prices are the way they are, and why to buy from Japan.

Even though you may think that by importing from the UK to Sweden and not Japan-UK-Sweden you can save money, it's actually not quite true. In my 7 years of experience, you can get much more value for your money by importing from Japan-UK-Sweden. For the same money as, for example, a 1994 Nissan Skyline R33 GTT with 120,000km you might pay a total of about £4000 in the UK. For similar money, we can import, for example, a 1996 Nissan Skyline R33 GTT with 75,000km in grade 4 condition (excellent). Also, when you import through us, you see the auction grade sheet before you bid. The auction grade sheet shows the correct mileage, and any eventual accident and repair history of the car. You also get the original Japanese auction grade sheet in the car when it arrives. Great to have when you want to re-sell your car on a later date.

10 times out of 10 when I have bought a car from a UK dealer on behalf of a Swedish customer, the Japanese auction grade sheets have been "LOST" or "NEVER CAME WITH THE CAR". I know for 100% certainty, that when you buy a car from Japan, 95 times out of 100 they have been bought through auction. So, where are the Japanese auction sheets? Never shown to the customers... Why is that? Because they are hiding something. Maybe accident history, repair history, mileage incorrect... UK Dealerships will also claim that "YOU DON'T GET SERVICE HISTORY WITH JAPANESE CARS". Not true, This is available on about 7 cars in 10 from Japan. The service history shows the mileage and age, so again, you can be sure of the mileage and history.

I am in no way suggesting that all UK dealerships are crooks just out to get your money, but I am only reflecting my own personal experience. I happen to know a few very good and trustworthy dealerships in the UK who import cars from Japan.

Anyway, I hope that this has enlightened you as to why it is better to buy from Japan rather than the UK. If you buy through a UK dealership, please make sure you get the original Japanese auction grade sheet. Don't buy a Japanese car unless you can have the original Japanese auction grade sheet, or you have seen that the car has been sold through a reputable Japanese dealership.

I do speak Swedish, as I lived there for 14 years, but I find it almost impossible these days to write in Swedish, so I hope that English is OK.

Kent

PS. How do I become a sponsered member? Would like to advertise our services here. Looks like a good website smile

www.japcity.com/sweden - Phone: 0033 467 247823 (France office) / 0033 680 438977 (France mobile) / 0084 938 931253 (Vietnamese mobile 1st September to 30th September 2008)

152 Inlägg
13 september 2007
#12
Du vet om att det skiljer ganska mycket på en Japan Spec. supra och en europa supra va...

5 Inlägg
13 september 2007
#13
Niklas_J skrev:
Du vet om att det skiljer ganska mycket på en Japan Spec. supra och en europa supra va...

Biggest differences are the mileage and price in my opinion. Apart from that, the only other real difference are the turbos (and the steering wheel of course), but in my experience after having owned both UK spec and Japanese spec Supras, I have to say that I don't really see what all the fuss is about... But, I guess that everybody has their own opinions about the differences between Jap and European models. It's up to the feeling to decide when behind the wheel that counts smile

www.japcity.com/sweden - Phone: 0033 467 247823 (France office) / 0033 680 438977 (France mobile) / 0084 938 931253 (Vietnamese mobile 1st September to 30th September 2008)

342 Inlägg
13 september 2007
#14
_lee_jr skrev:
j-spec vs PBZ nån som har några erfarenhet av dessa firma eller företag? skulle ni rekomandera folk att handla där ifrån?
jap sport har jag hört att de e oseriös de har fallat bort:P

Ja, det kan jag hålla med dej om..  köpte min där, allt var jättebra i början, dom var jättetrevliga, men när den ska reggas, då fattades papper, och nu när jag äntligen fått den, hinner ha den en vecka, och nu står den med kopplingsras! och nu börjar han anklaga mej, redan på telefon, att det är jag som kört vårdslöst, så fast det är 3 månaders garanti så påstår han att om han hittar att det är mitt fel, då kommer jag få betala det själv!

Once you go Skyline, you´ll never go back!

5 Inlägg
13 september 2007
#15
wrapman skrev:
120-130 räcker väl inte riktigt till en mkiv men lägg till runt 20k så får du väl en hyffsad mkiv. Japcity tar sedan hem bilen åt dig och så fixar dom allt så den blir körklar eller så fixar du det själv.

We have imported a few Toyota Supras to Sweden from Japan. Example: 1994, Japanese auction grade 4, Twin-Turbo, 6 speed with about 95,000km. Total price to Gothenburg including UK registration around 140,000 SEK. Then for another 9000 SEK Jens (Jenset on the Swedish Skyline forum) can collect from port, prepare the car for the Swedish roads, arange the SBP and register in Sweden.

www.japcity.com/sweden - Phone: 0033 467 247823 (France office) / 0033 680 438977 (France mobile) / 0084 938 931253 (Vietnamese mobile 1st September to 30th September 2008)

152 Inlägg
13 september 2007
#16
Är det inte så att en Jap Spec supra har

Mindre spridare
280 HK orginal
Snällare kammar
Mindre bromsar
Mindre turbosar?

Kommer inte ihåg om det är skillnad på kylningen oxå har för mig att det är det mellan några modeller.
Detta kan ju ändrats beronde på årsmodel dock.

4 571 Inlägg
13 september 2007
#17
Niklas_J skrev:
Är det inte så att en Jap Spec supra har

Och även mapsensor istället för lmm



Sök