3448
Sök

Dump

T5 beroende
345 Inlägg
6 januari 2008
#21
thePaavo skrev:
ZZZADA skrev:
Grane_Dieselpower skrev:
westgate å dumpventil e för kärringar, in me allt laddtryck som turbo orkar med hela tiden! lär gå som ett skinn så länge den går!. Nämen allvarligt sk. öppendump är bara för att impa på småpojkar å 2fat2fjurius fanatiker

Du verkar inte riktigt veta vad du pratar om.
Turbomotor utan dump = kan sluta väldigt illa. Typ tryckrör eller turbo som går sönder osv..

Kanske inte ändå tryckröret..men turbon nog..

En snubbe i byn blåste tryckröret, blev krökt pga trycket. iofs 500hk bmw.


56 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
#22
jaa jag har inte fått nåt svar hur jag tar bort dumpen? sak kanske köpa en 740 tic å den sitter det dump på!! men jag vill inte ha dump? hur kan jag ta bort den? för förra ägaren måste ju ha satt dit den för det sitter väl inte orginal? så hur gör jag om jag vill ta bort dumpen??

VOLVO-ligger brett å slitter däck

1 661 Inlägg
6 januari 2008
#23
bara att skruva bort den om han satt dit den, släng dit ett rör istället eller plugga slangen som han kopplat in dumpen på.

BMW fantast
1 172 Inlägg
6 januari 2008
#24
om du vill slippa pysandet så ta bort den och sätt dit en orginal som du köper på volvo om du itne får med en vid köpet.. så pyser den inte.. alla turbobilar har en avlastningsventil som oftast inte dumpar.... vf vill du inte ha dump?¨låter ju mega gutt... HKS SSQV är nice som många andra sagt här:P

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

undergroundracing
6 januari 2008
#25
Grane_Dieselpower skrev:
westgate å dumpventil e för kärringar, in me allt laddtryck som turbo orkar med hela tiden! lär gå som ett skinn så länge den går!. Nämen allvarligt sk. öppendump är bara för att impa på småpojkar å 2fat2fjurius fanatiker

Jisses! Du ska nog hålla dig till sugmotorer tror jag.





"volvo_740gle"  förstår inte varför du inte du kan låta dumpen sitta kvar?
Motorn kommer inte att gå bättre av att ta bort den.
Turbon mår bättre  av att använda en avlastingsventil.

Men om du nödvändigtvis ska ta bort den så är det ju bara att
ta en mejsel och skruva bort klammorna runt ventilen, lossa den från
slangarna, och sen plugga dom....
Går ju inte att beskriva det på annat sätt hmm

Kan förstå om du inte vill ha öppen dump å köra omkring med,
men sätt då dit en återcirkulerande istället, annars förlorard du prestanda.

10 287 Inlägg
6 januari 2008
#26
Usel rubrik och ett ämne som finns massor med inlägg om.

Tråd låst

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök