3450
Sök

Audi a4 vs Volvo s40

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
25 november 2007
Rigg0 skrev:
Mäki skrev:
Den här sitter det sportstolar i, finns naturgtvis i andra färger också!
http://www.blocket.se/vi/13106395.htm?ca=5_s  Som sagt, sikta in dig på en quattro och TS om du har råd.

Edit:
Här länkar jag några som passar i din smak
http://www.blocket.se/vi/14134120.htm?ca=5_s
http://www.blocket.se/vi/13870251.htm?ca=5_s
http://www.blocket.se/vi/11876860.htm?ca=5_s (avant)

Lycka till med köpet.

Hehe:) vfr 4-hjulsdrift om jag får fråga?
Typ 20 papp extra hehe, njae de vette fan om d blir 4-hjulsdrift, finns redan 3 4-hjulsdrivna bilar på gården som jag kan driva med så a, det får nog räcka:) (dyrt å åka dem dock!) något fel på framhjulsdrift? diggar det inte så värst med tanke på att jag kört 740 ett bra tag, men a man vänjer väl sig?
Tackar! får hoppas det kmr upp nån fräsch på blocket snart;)

En audi utan quattro är en snikaudi helt enkelt haha wink Min är ju en riktig snik så egentligen borde jag väl inte säga nått, men jag ångrar mig haha!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

10 Inlägg
11 december 2007
Audi 1,8t har väll runt 150 hk om jag inte har fel, medans t4an har 200 hästar med ett grymt vrid. Går lika med 850 T5. Så självklart går t4an bättre.

874 Inlägg
11 december 2007
Kan inte mycket om S40 så där vill jag inte säga för mycket,
MEN jag har ju en Audi 1.8t -95 så den kan jag ju uttala mig om, och den är jag väldigt nöjd med, minst sagt. Just kvalitéts känsla är Audi väldigt bra på, Men sen har ju min några år (och mil) på nacken så jag behöver rekonda den och byta ut en dörrsida men det är sånt som hör till när man köper en lite äldre bil, alltid är det nåt som man behöver göra wink.

Men de vet hur man skruvar ihop bilar Audi folket den saken är klar. Se bara till att du inte stressar fram ett köp se till att den är väldokumenterad med mycket kvitton och gärna fylld service bok om möjligt. Så kan jag nästan lova du blir nöjd man får mycket bil för pengarna big_smile

btw har aldrig kört en S40 men jag har åkt med några tillfällen, och just invändigt har ingen S40 hittills kunnat mäta sig i just kvalitéts känsla med min gamla A4.

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

2 283 Inlägg
11 december 2007
JoKKe skrev:
Jag tycker det e intressant hur en A4 som har 10 hästar mindre o väger nästan 200kg mer kan va piggare än en S40 T4

Enligt en kompis till mig som kört både min och en T4 -02 så sa han att han hade i alla fall valt Audin på alla punkter, jag har själv åkt en S40 men en äldre, tror det var en 98 men det var inte mycket kvalitet på den faktiskt men sen är det självklart skillnad utrustningsmässigt hur den som köpt den ny velat ha den.

R.I.P. Michael Jackson!

2 283 Inlägg
3 januari 2008
Men sen är inte 1.8T värsta motorn Audi har heller till A4an

R.I.P. Michael Jackson!

274 Inlägg
3 januari 2008
Skulle ta Audin! Höll på att köpa en T4 före jag köpte Audin men är glad att de blev en Audi! big_smile

Drifttekniker VA
580 Inlägg
3 januari 2008
volvo S40 T4 är ingen dum bil alls. Inte Audi A4 1,8T heller. Kör båda bilarna bestäm dig efter det. Jag har kört båda och jag måste säga att jag trivdes bättre bakom ratten på S40:in. Men det är en smak sak.

23 Inlägg
1 mars 2008
Rigg0 skrev:
Kmr bli ny bil och Det blir förmodligen en Audi a4 1,8t. Men såg en Volvo s40 t4 idag.Inte lika snygg som audin, inte alls! Men den går väl bättre?

Ska jag hålla mig till Audin lr vore S40 ett bättre val?

Säg gärna vfr!

Är det årsmodeller mellan 96-00 som jag förmodar så är det 150hk i Audin och 200 i volvon om du inte lyckas hitta en Audi A4 1.8Ts med 180hk.

Du får nog räkna med att bli frånåkt av en T4 men vad gör det Audin är ju mer kvalite,utseende och komfort samt att den går ju inte dåligt speciellt inte om med ett chip från BSR eller nåt likandne då den ger 190hk
och en rätt skön turbokick har själv haft en bil med den motorn fast en Passat -99 gick helt okej efter chippning.

Som sagt gäller om vad du prioriterar mest komfort,utseende och kvalite eller prestanda.

Säger inte att s40 är en dålig bil men allt under huven är ju Mitsubishi samt att man sitter som en potta piss i dom riktigt dålig komfort.

982 Inlägg
1 mars 2008
har haft båda..helt klart tar ja en t4a igen..otrolig komfort..audi har lite mer väghållning..men mer är de inte

182 Inlägg
2 mars 2008
Audi A4: Bättre kvalite, väghållning och komfort

S40: Grymt snabbare (har hört att orginal T4or fas2 drar origianl S40N T4 i acc), mer ungdomsbil och billigare att äga

Mvh Jojje

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
2 mars 2008
Rauta skrev:
Rigg0 skrev:
Kmr bli ny bil och Det blir förmodligen en Audi a4 1,8t. Men såg en Volvo s40 t4 idag.Inte lika snygg som audin, inte alls! Men den går väl bättre?

Ska jag hålla mig till Audin lr vore S40 ett bättre val?

Säg gärna vfr!

Är det årsmodeller mellan 96-00 som jag förmodar så är det 150hk i Audin och 200 i volvon om du inte lyckas hitta en Audi A4 1.8Ts med 180hk.

Du får nog räkna med att bli frånåkt av en T4 men vad gör det Audin är ju mer kvalite,utseende och komfort samt att den går ju inte dåligt speciellt inte om med ett chip från BSR eller nåt likandne då den ger 190hk
och en rätt skön turbokick har själv haft en bil med den motorn fast en Passat -99 gick helt okej efter chippning.

Som sagt gäller om vad du prioriterar mest komfort,utseende och kvalite eller prestanda.

Säger inte att s40 är en dålig bil men allt under huven är ju Mitsubishi samt att man sitter som en potta piss i dom riktigt dålig komfort.

Det är bara Gdi-motorn, dvs 1,8L sugis som är en mitsubishi, och den ska väl inte vara nån hit. Alla turbomotorerna och resten sugisarna är volvos egna.

Sök