3369
Sök

FWD - spinner ej, hoppar istället

82 Inlägg
11 mars 2008
När hjulen hoppar på det viset e det för att motorn kommer i gungning, de e ju som sagt att motorfästena e slitna/sönder. De e klart bilen hoppar fram när 200kg motor o växelåda börjar kränga riktigt mycket fram o tillbaka.
Ett knep är att fylla alla motorfästen med polyuretan (400ml tub) utom den som sitter i torpedväggen(om där nu sitter ett) för då kommer det osköna vibrationer i hela bilen.
Gör man detta så minskar man hjulhoppen mycket, hjälper ju även med hårdare bussningar i framvagnen.

Man har varit med för...

Nattarbetare
173 Inlägg
11 mars 2008
gasa mer säger jag

Att styla en volvo är som att sminka en gris

576 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Bilen är en 04'a kontrollerad av ett företag + besiktigad för några månader sen, tror knappast det är fel på bilen. Den är manuell, någon som frågade.

1 217 Inlägg
11 mars 2008
Konka skrev:
gasa mer säger jag

Precis:P haha bara för att du sitter på über-mycket kraft där borta vid edsborg:P

8 250 Inlägg
11 mars 2008
Många saker som spelar in vad det gäller boggning: effekt/vrid, däck, fälgar (storlek och vikt(!)), stötdämpare, bussningar, fjädrar, motorfästen.

Haft problem på 850in, men har till slut lyckats bygga bort det. Men det krävdes en hel del jobb. Att bara stummontera motor/låda hjälper inte, utan man lär grejja med hjulupphängningen med. Bra fjädrar / dämpare och bussningar tar oftast bort de sista tendenserna. Annars lär man kika på andra fälgar / däck.

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
11 mars 2008
CTR'en vill också hoppa ibland, har läst på Hondaklubben att det går att få bort genom andra bussningar, men dock så va de tydligen inte värt det av olika anledningar.

Köp R-däck

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
11 mars 2008
Det som du menar med att det skakar, är det mer som om det slår i framvagnen/motorn?
Det kan vara motorn som bottnar i motorfästerna som du känner av.
Detta är ett resultat av bra grepp/för lite effekt/för lite varv när du snabbt släpper upp kopplingen.
Har du bredare sommardäck än vinterdäck, vilket man ofta brukar ha, så är det en förklaring.
Testa att "bränna" däck på något halt och se om den "hoppar" då också.

//Edge

442 Inlägg
11 mars 2008

224 Inlägg
24 mars 2008
motor kuddar eller för lite gas!!

144 Inlägg
24 mars 2008
volvo 850 eller?

391 Inlägg
24 mars 2008
För att få bort detta så finns det två saker hårdare motorkuddar även framvagnskuddar i polyritan eller riktigta M/T slicks så lovar jag att det försvinner hade samma problem med supran.. Hitta felet för dåliga diff bussningar ska byta till alu nu på min.. Men det försvann med slicksen för mig slicks kan man även använda vid rödljus rejs det är kul det smile

8 883 Inlägg
24 mars 2008
Traz skrev:
Hur ska man göra vid rödljusrace då? Kan man ju inte trycka gasen i botten på ettan, för då börjar hjulen att "glappa" sådär!?

Lär dig köra så slipper du problemet...Fästet ska ner i backen hjulspinn är det sista man vill ha.

Fotograf på tierpidag.se

452 Inlägg
24 mars 2008
min corrado hoppade. Bytat mina motorkuddar då de var helt slut.
Nu håller den sig på marken. Bara ta en titt där och se hur de ser ut ..
Dåliga? ja då är det bara att byta och hoppas på det bästa.

5 089 Inlägg
24 mars 2008
stängt av antispinnen? hjälpte på min bil när det blev så iaf. men det har väll med fästet å göra också skulle jag tro.

\Lindgren

376 Inlägg
24 mars 2008
Att det "hoppar" brukar vara ett tecken på saknad av effekt!

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

391 Inlägg
24 mars 2008
Jorsten skrev:

Håller inte riktigt med där

396 Inlägg
24 mars 2008
kan bero på mjukt upphängd drivlina eller till exempel hjulvinklar. finns 100 olika förklaringar.

Smålänning
7 883 Inlägg
24 mars 2008
Xabin skrev:
Jorsten skrev:

Håller inte riktigt med där

Inte jag heller...

Min 110-hästarssaab hoppar inte...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Fortare än kvickt
241 Inlägg
24 mars 2008
det är väl bara som den får lite grepp då o då. min gamla m5 e34 studsade lite när man börnade i 2an på torr asfalt. ge den mer ben eller köp blankslitna börndäck.

Akta lacken pappskalle!

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök