3005
Sök

Silicona fast Ögonlock

21 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
Hej!

Går det att silicona fast ögonlock?

Tänkte använda akvariesilicon så fukt är inge problem men hur är de me värmen?

Nån som vet?

2 644 Inlägg
4 april 2008
Jag tror inte dom kommer sitta så jätte hårt så finns ju en risk att du blir av med dom..

Johan Lindgren

1 327 Inlägg
4 april 2008
Jag satt fast ögonlock på en bmw e36 med vanligt svart silcon. Det satt då fast bra en sommar sen sålde jag bilen. Men man måste låta det torka ganska länge.

1 892 Inlägg
4 april 2008
använd ALDRIG silicone på bilen, använd något montagelim PL400 eller glaslim eller nånting,  icke silicon

1 964 Inlägg
6 april 2008
om du ska montera fast ögonlock så ta dubbel häftande tejp i stället i fall att du är tvungen att ta bort dom någongång, det sitter som faan men det är lätt att tvätta bort "limmet" som blir kvar mvh jimmy

hater
656 Inlägg
6 april 2008
Haha trodde först du skulle sätta in silikon i dina ögonlock som du har på ögat . Men sen kom jag tänka på att ögonlock på bilen fortfarande lever inom bilmodet.. för vissa hmm

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

* Klåpare
1 718 Inlägg
6 april 2008
Masaru skrev:
Haha trodde först du skulle sätta in silikon i dina ögonlock som du har på ögat . Men sen kom jag tänka på att ögonlock på bilen fortfarande lever inom bilmodet.. för vissa hmm

Ja det är ju skönt att man kan ha olika åsikter utan att bli påhoppad... roll Iallafall... Använd inte silicon! Montagelim är det som gäller, men det brukar man få med när man köper ögonlock.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
6 april 2008
satte mina ögonlock med PL400 sitter som faen!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Sök