Vart kan jag få tag på en bilig fräs? Hittade en på biltema för 289 kr... Info: Handöverfräs, 850 W För professionella fräsarbeten i trä, träliknande material och plast. Steglös varvtalsreglering: 7000–32000 rpm.Parallellstyrning.Revolverdjupanslag och mallanslag.Adapter för anslutning till dammsugare.Fräsdiameter: 30 mm, fräsdjup: 30 mm.Chuck/spännhylsa: 6 och 8 mm.El-anslutning: 230 V/50 Hz.Vikt: 3,8 kg.
Kolla närmastre Luna återförsäljare, Hitachi o Black and Decker brukar ju ha bre kvalitet till ett hyffsat pris! Annars Jula el liknade,, funkar ju ett tag!
SOm en liten parantes om du vill ha bättre grejor! FESTO gör en av dom bästa handöverfräsarna jag sett! Festo gör proffsverktyg som vanligen bara säljs till industrier men vissa järnhandlare tar hem o säljer.. En polare har exakt en sådan handöverfräs fast från Festo, har lånat den ett par gånger! MAn känner på en gång att det är en klass högre! Hade ett flertal festomaskiner på förra jobbet! Kan rekomenderas, men dyra, mkt dyra
Jag kör en Serva från Karlssons Kostar 349:- fungerar mycke bra till lite stereo bygge o så som jag använder den till har även kört i en 30mm ek bänkskiva gick utan problem.. De har stor betydelse vad man kör med för vektyg de finns ingen anledning att köpa ett kitt med fräsar för 129:- som e kassa när du ändå bara kanske kommer använda di av ett till tre verktyg i hela ditt liv = ) Så köp till lite dyrare verktyg för ca en hundring styck så kommer de funka kannon de har de gjort för mig iallafall PMa mig om du vill ha tips o råd jag har provat de mesta med min fräs med både bra o dåliga resultat = ) Mvh Christian