3889
Sök

Trä fräs?

458 Inlägg
22 mars 2006
Trådstartare
Vart kan jag få tag på en bilig fräs? Hittade en på biltema för 289 kr...
Info:
Handöverfräs, 850 W
För professionella fräsarbeten i trä, träliknande material och plast. Steglös varvtalsreglering: 7000–32000 rpm.Parallellstyrning.Revolverdjupanslag och mallanslag.Adapter för anslutning till dammsugare.Fräsdiameter: 30 mm, fräsdjup: 30 mm.Chuck/spännhylsa: 6 och 8 mm.El-anslutning: 230 V/50 Hz.Vikt: 3,8 kg.

Tror ni det är ett bra köp?
http://www.biltema.se/Archive/Product_images/17/Large/17-001_l.jpg

458 Inlägg
22 mars 2006
Trådstartare
nähä då får man la skriva i ett annat forum där folk svarar då!

12 086 Inlägg
22 mars 2006
Men vafan.. tongue känns som de är fel folk här så, jag har aldrig hållt i en handöverfräs

290 spänn va ju inte någon stor investering, köp den du!

1 231 Inlägg
22 mars 2006
Billigare lär du ju inte komma undan.. men sen är det ju biltema. Någon garanti?

Men som JapMax säger, 290 spänn är ju inte mycket att fundera över. Köp den om du behöver en.

Mitt projekt: Evo III

SSS -12
3 217 Inlägg
22 mars 2006
För tillfälligt eller långvarit bruk?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

26 Inlägg
22 mars 2006
Kolla närmastre Luna återförsäljare, Hitachi o Black and Decker brukar ju ha bre kvalitet till ett hyffsat pris!  Annars Jula el liknade,, funkar ju ett tag!

SOm en liten parantes om du vill ha bättre grejor!
FESTO gör en av dom bästa handöverfräsarna jag sett!  Festo gör proffsverktyg som vanligen bara säljs till industrier men vissa järnhandlare tar hem o säljer..  En polare har exakt en sådan handöverfräs fast från Festo, har lånat den ett par gånger! MAn känner på en gång att det är en klass högre!
Hade ett flertal festomaskiner på förra jobbet! Kan rekomenderas, men dyra, mkt dyra

51 Inlägg
23 mars 2006
Jag kör en Serva från Karlssons Kostar 349:- fungerar  mycke bra till lite stereo bygge o så som jag använder den till har även kört i en 30mm ek bänkskiva gick utan problem.. De har stor betydelse vad man kör med för vektyg  de finns ingen anledning att köpa ett kitt med fräsar för 129:- som e kassa när du ändå bara kanske kommer använda di av ett till tre verktyg i hela ditt liv = )   Så köp till lite dyrare verktyg för ca en hundring styck så kommer de funka kannon de har de gjort för mig iallafall PMa mig om du vill ha tips o råd jag har provat de mesta med min fräs med både bra o dåliga resultat = )
Mvh Christian

Sök