Köpråd Nissan Juke

Stefhal
26 april · 2 Inlägg

Tja!
Jag håller på att eventuellt slutföra en affär på en Nissan Juke 2014 1.6 bensin automat som endast har rullat 4500mil. Jag kan dock inte mycket om dessa bilar, är det någon som har kunskap och tips att dela med sig? Något jag borde kolla extra noga på?

Vill helst slippa dyra kostnader utöver slitage osv alltså, därav byter jag bort mercan som precis kostade mig 11k i rattlås byte🙄

Inte världens vackraste bil direkt jag vet men det är en daily 🤷‍♂️


Tack på förhand!

Senast redigerat av Stefhal (28 april )

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 april · 17 520 Inlägg

Stefhal skrev:
Tja!
Jag håller på att eventuellt slutföra en köpa på en Nissan Juke 2014 1.6 bensin automat som endast har rullat 4500mil. Jag kan dock inte mycket om dessa bilar, är det någon som har kunskap och tips att dela med sig? Något jag borde kolla extra noga på?

Vill helst slippa dyra kostnader utöver slitage osv alltså, därav byter jag bort mercan som precis kostade mig 11k i rattlås byte🙄

Inte världens vackraste bil direkt jag vet men det är en daily 🤷‍♂️


Tack på förhand!

Just årsmodell 2014 ska undvikas då kamkedjorna i dessa inte var så bra och kan gå av. Sen ska automat undvikas i alla fall av Nissan Juke! Den kommer från tillverkaren JATCO och är ökänd för att krångla. Går den sönder är det en ny låda som gäller. Det blir dyrare än 11k...

Fortfarande Sugen?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Stefhal
28 april · 2 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Stefhal skrev:
Tja!
Jag håller på att eventuellt slutföra en köpa på en Nissan Juke 2014 1.6 bensin automat som endast har rullat 4500mil. Jag kan dock inte mycket om dessa bilar, är det någon som har kunskap och tips att dela med sig? Något jag borde kolla extra noga på?

Vill helst slippa dyra kostnader utöver slitage osv alltså, därav byter jag bort mercan som precis kostade mig 11k i rattlås byte🙄

Inte världens vackraste bil direkt jag vet men det är en daily 🤷‍♂️


Tack på förhand!

Just årsmodell 2014 ska undvikas då kamkedjorna i dessa inte var så bra och kan gå av. Sen ska automat undvikas i alla fall av Nissan Juke! Den kommer från tillverkaren JATCO och är ökänd för att krångla. Går den sönder är det en ny låda som gäller. Det blir dyrare än 11k...

Fortfarande Sugen?

Helvete asså, har världens beslutsångest.
Lådan fick jag höra om i en Nissan grupp från England men de sa att sålänge lådan servas ordentligt inom intervallerna så håller den. Sen bad jag ägaren som har firman om en bra garanti som täcker växellåda garanterat och det skulle han ordna åt mig.

Kedjan visste jag inte om men jag får väl byta ut den såfort jag hör något rasslande från den i förebyggande syfte🤷‍♂️

Den firman är de enda som jag får bra betalt av för mercan och det är just för att jag har gjort affärer med de flera gånger och idag är det nästan den enda firman jag litar på fullt ut.

Känner en ordentlig press på mig själv ärligt talat, byter jag mercan hos en annan firma förlorar jag 30k medans denna affär går jag bara back på rattlåset, även hjulinställning och bromsbelägg som behövs ska firman stå för istället för att jag påkostar det också.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 april · 17 520 Inlägg

Stefhal skrev:

Hybrid_ skrev:

Stefhal skrev:
Tja!
Jag håller på att eventuellt slutföra en köpa på en Nissan Juke 2014 1.6 bensin automat som endast har rullat 4500mil. Jag kan dock inte mycket om dessa bilar, är det någon som har kunskap och tips att dela med sig? Något jag borde kolla extra noga på?

Vill helst slippa dyra kostnader utöver slitage osv alltså, därav byter jag bort mercan som precis kostade mig 11k i rattlås byte🙄

Inte världens vackraste bil direkt jag vet men det är en daily 🤷‍♂️


Tack på förhand!

Just årsmodell 2014 ska undvikas då kamkedjorna i dessa inte var så bra och kan gå av. Sen ska automat undvikas i alla fall av Nissan Juke! Den kommer från tillverkaren JATCO och är ökänd för att krångla. Går den sönder är det en ny låda som gäller. Det blir dyrare än 11k...

Fortfarande Sugen?

Helvete asså, har världens beslutsångest.
Lådan fick jag höra om i en Nissan grupp från England men de sa att sålänge lådan servas ordentligt inom intervallerna så håller den. Sen bad jag ägaren som har firman om en bra garanti som täcker växellåda garanterat och det skulle han ordna åt mig.

Kedjan visste jag inte om men jag får väl byta ut den såfort jag hör något rasslande från den i förebyggande syfte🤷‍♂️

Den firman är de enda som jag får bra betalt av för mercan och det är just för att jag har gjort affärer med de flera gånger och idag är det nästan den enda firman jag litar på fullt ut.

Känner en ordentlig press på mig själv ärligt talat, byter jag mercan hos en annan firma förlorar jag 30k medans denna affär går jag bara back på rattlåset, även hjulinställning och bromsbelägg som behövs ska firman stå för istället för att jag påkostar det också.

Oljepumpen i lådan är en svag punkt. Den rispar upp spår i huset. Då sjunker oljetrycket. Lådan gör sitt jobb tills trycket skjunker så lågt att den totalhavererar. Täta oljebyten hjälper inte. Säljaren vill bli av med skiten bara. Här har den en som är färdig för skroten:

https://bilweb.se/skane-lan/nissan-juke … v-10872057
Säljaren ljuger friskt dessutom. Dessa går inte och renovera. En ny låda kostar cirka 90 000:-.

Fortfarande sugen?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Muskelbil
29 april · 365 Inlägg

Säljaren sitter på svarte petter
Givetvis får du en bra deal eftersom han vill bli av med bilen och få in en bil som är säljbar till en bredare kund krets
Sälj din bil privat och köp en drift säker bil istället

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang