Köpråd

Blake
26 april · 46 Inlägg

Hej,
Min leasing går ut sista maj och då undrar jag om man ska köpa en bil ( är tveksam pga räntorna och att de ska sänkas så småningom) eller fortsätta med korttidsleasing?
Att ha 8% på bilräntan känns inte så lockande men samtidigt vill man ju äga sin bil. smile
Behöver gärna tips och råd om hur jag ska gå tillväga.
Är det värt förresten att köpa en bensinare idag?

Tack på förhand!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 april · 17 519 Inlägg

Blake skrev:
Hej,
Min leasing går ut sista maj och då undrar jag om man ska köpa en bil ( är tveksam pga räntorna och att de ska sänkas så småningom) eller fortsätta med korttidsleasing?
Att ha 8% på bilräntan känns inte så lockande men samtidigt vill man ju äga sin bil. smile
Behöver gärna tips och råd om hur jag ska gå tillväga.
Är det värt förresten att köpa en bensinare idag?

Tack på förhand!

Det är ju billigare i längden och köpa. Helst 3 år eller äldre. Skatten du vet. Vår leasing går ut snart med. Men slipper bry mig pga tjänstebil.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Blake
27 april · 46 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Blake skrev:
Hej,
Min leasing går ut sista maj och då undrar jag om man ska köpa en bil ( är tveksam pga räntorna och att de ska sänkas så småningom) eller fortsätta med korttidsleasing?
Att ha 8% på bilräntan känns inte så lockande men samtidigt vill man ju äga sin bil. smile
Behöver gärna tips och råd om hur jag ska gå tillväga.
Är det värt förresten att köpa en bensinare idag?

Tack på förhand!

Det är ju billigare i längden och köpa. Helst 3 år eller äldre. Skatten du vet. Vår leasing går ut snart med. Men slipper bry mig pga tjänstebil.

Jo men är det värt att ha billån nu på ca 8% när räntorna ska sänkas? Har svårt att bestämma mig.
Hittat korttidsleasing 12 månader för ca 3700 så jag vet inte.

spillolja
27 april · 4 033 Inlägg

Självklart en bensinare, välj en med direktinsprutning så är skillnaden i förbrukning diesel vs. bensin ganska liten, men man bör ha en rejäl kontantinsats

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang