3293
Sök

Körkortsfråga

Militär
22 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
Får man köra traktor på B-körkort eller måste man ha Traktorkort?

1 515 Inlägg
16 september 2008
Om jag minns rätt så får man det, eller är jag helt fel ute? smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

24 Inlägg
16 september 2008
nej du får köra traktor på B-körkort. jag gör det hemma och man behöver inte traktor kort för de är mest för om du ska ha A-traktor.

14 Inlägg
16 september 2008
japp  du får köra traktor på B kortet

------ När Min Chef Blir Frisk Ska Jag Få En Volvo -------

Militär
22 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
Vad kostar det att köra upp med lastbil, privat alltså?

Allansson
16 september 2008

German Engineering
9 083 Inlägg
16 september 2008
Du får köra traktor med B-körkort smile
Senast redigerat av CarpeDiem (7 januari 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Allansson
16 september 2008
Sam176 skrev:
Du får köra traktor med B-körkort smile Sen får du också köra lastmaskin, fyrhjuling och andra maskiner också smile

//Sam

Farsan har en fyrhjuling, som inte är vägreggad. Har för mig att man måste ha nåt speciellt kort för den. Typ nåt terrängfordonskort eller liknande.. Är inte helt säker.

German Engineering
9 083 Inlägg
16 september 2008
Allansson skrev:
Sam176 skrev:
Du får köra traktor med B-körkort smile Sen får du också köra lastmaskin, fyrhjuling och andra maskiner också smile

//Sam

Farsan har en fyrhjuling, som inte är vägreggad. Har för mig att man måste ha nåt speciellt kort för den. Typ nåt terrängfordonskort eller liknande.. Är inte helt säker.

Aha ok, jag missade det tongue Men isåfall får din far köra fyrhjulingen inom inhägnat område smile När det gäller körkort så har jag ingen aning om det är nåt annat kort man ska ha
Senast redigerat av CarpeDiem (7 januari 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
16 september 2008
ja du får köra traktor på B kort
men är du lantbrukare så får du köra traktor på vägen om du är äldre än 10 år och kör mellan gården och gårdens åkrar smile

fyrhjuling. är det en vägreggad fyrhjuling så får den köras med B kort eller mc kort olika hur dom är reggade
är det inte gatreggad så får den bara framföras på inhägnat område eller bana

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
16 september 2008
Ett terrängfordon (som en icke vägreggad fyrhjuling) måste du ha Terrängfordons-kort till. Det är samma som till snöskoter, är bara ett förarbevis smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

...!!!???
257 Inlägg
16 september 2008
Mäki skrev:
Ett terrängfordon (som en icke vägreggad fyrhjuling) måste du ha Terrängfordons-kort till. Det är samma som till snöskoter, är bara ett förarbevis smile

Precis!
Som när det var uppkörning för skoter här, men all snö försvann. Då blev det fyrhjuling istället smile

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
16 september 2008
Traktor får framföras på följande vis: Med B-körkort, Med Traktor kort, eller till och från ens ägor så länge man kör de kortaste vägen till och från

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Har alltid rätt!
689 Inlägg
16 september 2008
hehe lite dum fråga men bäst att fråga ändå.. ja har b kort... får ja köra eu moppe?? tongue

Livet är ett helvete, du är bjuden!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
16 september 2008
pampers138 skrev:
hehe lite dum fråga men bäst att fråga ändå.. ja har b kort... får ja köra eu moppe?? tongue

'
ja det får du smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

2 252 Inlägg
16 september 2008
pampers138 skrev:

haha nej märkligt nog får man inte de, de behöver du ett förarbevis för tongue, om du har ett utfärdat B-körkort FÖRE 2001-11 så får du köra Terräng fordon med B kort, utfärdat efter de datumet måste man ha förarbevis för det tongue

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
16 september 2008
The_Mechanic skrev:
pampers138 skrev:

haha nej märkligt nog får man inte de, de behöver du ett förarbevis för tongue, om du har ett utfärdat B-körkort FÖRE 2001-11 så får du köra Terräng fordon med B kort, utfärdat efter de datumet måste man ha förarbevis för det tongue

seriöst... är de så? :S

Sump Runk Rätt O Slätt!

2 252 Inlägg
16 september 2008
HyperSonica skrev:
The_Mechanic skrev:
pampers138 skrev:

har hört att de är så, vet ej säkert men, tycker också de låter lite konstigt xD

kollade nu läget på vv.se såg att man får köra moped klass 1 med körkort, traktor kort eller ett förarbevis för moped klass 1, dock så gäller inte terräng fordons förarbeviset för moped klass 1 och vice versa
Senast redigerat av The_Mechanic (16 september 2008)

876 Inlägg
16 september 2008
The_Mechanic skrev:
HyperSonica skrev:
The_Mechanic skrev:

har hört att de är så, vet ej säkert men, tycker också de låter lite konstigt xD

kollade nu läget på vv.se såg att man får köra moped klass 1 med körkort, traktor kort eller ett förarbevis för moped klass 1, dock så gäller inte terräng fordons förarbeviset för moped klass 1 och vice versa

jo, dufår köra EU-moppe med B-körkort. Vet ej hur det är med Terrängfordonskortet men är 98% säker på att du får köra EU-moppe med B-körkort.

Mvh Emil

4 Inlägg
17 september 2008
Mäki skrev:

Du behöver ett terängkort för att framföra fordonet i teräng av den enkla anledningen att du ska förstå vad det innebär dvs. terängledsskyltar och olika typer av teräng och för att inte förstöra naturen smile

Sök