Hej, vintern är ju på väg. Har haft körkort snart i ett år, är 19 år..
Jag är sugen på att ta ett lån till en bil, är sugen på en Toyota celica 91-94 eller en Mitsubishi Galant 93-96..
Bilarna jag tittat på ligger ju runt 20k, kanske är Galanten några tusen billigare, beror lite på..
Iallafall, jag jobbar på Mcdonalds, som ni förmodligen vet är inte lönen så bra där.. Men jag vet att det är omöjligt att cykla dit om det snöar, då det är nog 7 km hemifrån.. Därför känner jag att behovet av en bil ökar.. Och att spara ihop pengar hinner jag inte, då som sagt lönen inte är så stor.. Bor fortfarande hemma, och har planer på att göra det i allafall minst ett år till..
Vore ju bra med en bil som kanske inte krånglar super mycket.. Därför vill jag ha någon som är bra i motor osv.. Något man kan kolla efter på just Celica & galant?
Har inte så super bra koll på hur lån fungerar, men har kollat lite på swedbanks hemsida, och där verkar det vara 30k som minimum lån utan någon säkerhet, max minns jag inte..
Låt oss säga att man lånar 30 000, tar en avbetalning på 2 år.. Då betalar jag 1 477 kr i månaden, vilket känns som ganska okej pris.. Kan jag då välja att betala av kanske 4000 en månad? Blev väldigt mycket text nu kanske, men ville att ni skulle få en liten inblick i mitt liv, då jag vet att lån är något man igentligen bör försöka undvika..
Den som nämner något om att jag ska köpa en Volvo istället vrider jag nacken av
puss :*