2630
Sök

** te_wik's diverse projekt - Moderskeppet är tillbaka! Audi 100 2.3E - 88b**

te_wik's projekttråd. Denna tråden har handlat om en hel del olika bilar, men från början handlade den om min Audi 100 2.3E, och det är ju den bilen början av tråden handlar om. Just nu ligger fokus på min 100 Turbo Sport... Visa mer

Försöker iaf
868 142 Visningar
Uppdaterades senast 11 november
Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 juli 2009
Trådstartare
#1
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/test.jpg




Tjenare.

Då har man beslutat sig för att dra igång uppfräschningen/renoveringen av min Audi 100 2.3E.
En hel del är redan gjort, men mycket arbete finns kvar.

Ska tillägga att jag inte gjort allt ensam utan jag har fått assistans av polare och kommer ha det framöver oxå, tråkigt att vara ensam i garaget och två hjärnor är (oftast) bättre än en wink

Här är en liten lista på vad som komma skall:

Kaross:
Rostlagning Tröskel + rosthål, hjulhus hö - bak. PÅBÖRJAT/FÄRDIGT (?)
Slipning, spackling och lackering (grund) av ytrost, skärmkanter. PÅBÖRJAT
Montera innerskärmar av plast, bak. INHANDLAT MEN INTE MONTERAT
Ta bort dragkrok. FÄRDIGT (dock ska den bara snyggas till och sedan monteras igen)
Ny underedsmassa hjulhus runt om samt golv och tank. PÅBÖRJAT
Omlackering KÄNNS VÄLDIGT LÅNGT BORTA


Elsystem:
Få i ordning all el = fixa kabelbrott i förardörren. FÄRDIGT
Byte fönsterhissmotor, Vä - bak. FÄRDIGT
Fixa c-låset, hål i någon slang, mest troligt förardörr. FÄRDIGT
Inkoppling av felkods diod. FÄRDIGT
Inkoppling av Oljetemp/tryck sensor (org. mätare finns).
Fixa igång ciggtändare bak.
Fixa igång sätesvärmen bak.
Fixa knappbelysning i de knappar där det inte fungerar. PÅBÖRJAT
Koppla belysning i innerhandtagen, röd.
Koppla belysta siffror i växelspaksknoppen



Mekanik:
Byte av lambdasond.
Byte av styrväxeldamask.
Byte av drivknutsdamask, Vä - yttre. 
Byte av styrleder, Hö - Vä.
Byte av Fjäderbenslagring runtom.
Byte av Länkarmar fram, Hö-Vä
Byte av stötdämpare och fjädrar, 40mm sänkning fram&bak.
Byte av huvudkopplings cylinder



Exteriör:
Toning av de fem rutorna bak.
Lackering av bromsok + andra detaljer i hjulhusen. PÅBÖRJAT


Interiör:
Dammsugning och rengörning av golvmatta. LÅNGT BORTA
Ordentlig städning med allt vad det innebär. LÅNGT BORTA
Behandla skinnsäten. BAK - FÄRDIGT, FRAM - LÅNGT BORTA


Billjud:
Ev något litet i bagaget.


Övrigt:
Lååång lista ovan, får räcka så tills vidare. 
***********



Några bilder på hur bilen ser ut i dagsläget:

https://www1.garaget.org/archive/28/27325/57239/57239-1464423.jpg

https://www1.garaget.org/archive/28/27325/57239/57239-1464417.jpg

https://www1.garaget.org/archive/28/27325/57239/57239-1464420.jpg


Tanken är att sätta igång så snabbt som möjligt, men eftersom bilen kommer bli stillastående ett tag så ska jag först få tag på en "slit-och-släng" bil som jag kan köra med under tiden. Vet av en bil (Audi såklart) som jag ska kika på i början av nästa vecka.


Under tiden kommer jag att bjuda på saker som redan är gjort. Update kommer.



Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (1 september )

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 juli 2009
Trådstartare
#2
Ja då ska vi se vad som har hänt med bilen hittils. En morgon påväg till jobbet, ca 15 minusgrader så fick fläkten för sig att inte fungera vilket resulterade i "något" immiga rutor...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/698874_hh71oh.jpg

Det blev lite Ace Ventura style hela vägen till jobbet, mao hänga genom sidorutan för att se något.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/698881_cuftg4.jpg
In med bilen i garaget och påbörja felsökningen. Misstänkte att fläktmotorn har pajjat då den inte ville fungera alls, så jag började med att leta upp en begagnad fläkt på skroten. Men eftersom bilen har ECC så är det ett rent h-vete att byta fläktmotor.
Trångt:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/698886_pjg6u0.jpg

Matade på på ström direkt till fläkten en snabbis med jump startern och den gick. SKÖNT!! Då återstod bara fläktmotståndet och kontrollenheten. Bägge köptes begagnade.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/698890_2ofcon.jpg


Efter byte av motståndet (kompisen till höger på bild) så fungerade det klockrent! Skönt att slippa byta fläktmotor.. trist bara att den börjat vissla nu på sista tiden så jag lär ju få ta ut skiten en mer eller mindre vacker dag.




Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (1 juli 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
#3
And now what?? Jo, då var det ju dags för besiktning.. Vilket inte gick så bra. 2or på bromsarna bak och  handbromsen.

Eftersom handbromsen styrs med kolvarna i oken och inte som det brukar med separata backar så tyder det ju på att oken tjärvar. Istället för att renovera och packa om osv osv så beställdes utbytesok.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/698899_71c19q.jpg
Ser ju lagom trevligt ut.


Bilder på nya oken har jag någonstans men hittar inte dom. Lite färg på oket och sedan montering.
Tilläggas ska att färgen torkade så jädra sakta så jag helt sonika struntade i att lacka det andra oket så jag kör omkring med ett rött ok, ett silverfärgar och de två rostiga oken fram smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/698906_n5jtzg.jpg
Värdelösa mobilkamerabilder.


Happ happ, avluftade systemet och var ut och körde en sväng, kändes rätt bra men inte helt OK. Men jag chansade och körde till besiktningen.. nej nej.. detta är icket godkänt. sad


Så.. vad nu då.. :
https://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/698912_l4dnne.jpg
Heyyy kompis.


Jepp bytte denna och avluftade än en gång, även kopplingen. Nåja.. vad händer sen då innan jag ska besikta.. Jo spakcentralen ger upp.. Rätt klassiskt på Audi så jag hade ju förberett mig med en reserv. Dock utan styrningen för farthållare, men den klarade jag mig utan tills jag får tag på rätt spakar:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/698919_h35o5y.jpg
Obs, denna på bilden är den nya med farthållare som jag sedan efteråt monterade.


Så nu fungerar blinkers och ljus igen. Innan jag fick fingrarna ur  ****** (jaa, arslet.. ni räste rätt) så hann det komma snö, snö är jobbigt att skotta så bilen hamnade visst under en del snö.

Det som göms i snö kommer upp i tö.. startar bilen och märker att topplockspackningen är slut..
Jippi....


Fortsättning följer...



Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (2 juli 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
2 juli 2009
#4
Fränt tommy big_smile nu har man en till tråd och läsa när man inte har nått och göra=D


Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
#5
MrEricsson skrev:
Fränt tommy big_smile nu har man en till tråd och läsa när man inte har nått och göra=D

Fortsätter problemen i samma takt som de gjort hittils så kommer du läsa ögonen ur dig wink


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
2 juli 2009
#6
te_wik skrev:
MrEricsson skrev:
Fränt tommy big_smile nu har man en till tråd och läsa när man inte har nått och göra=D

Fortsätter problemen i samma takt som de gjort hittils så kommer du läsa ögonen ur dig wink


Mvh Tommy

nice har inte så jätte mkt roligare för mig på nätterna iaf så;)


Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
#7
Joo... så var var vi nu då. Jo just, topplockspackningen. Ja egentligen var det ju ingen jätte suprise att den var gången då bilen kokade för mig under sommaren. Men jag hade hoppats att den klarade sig då den gick fint och startade bra.

Toppen demonterades på sommaren och skickades in för planing. Den var 0.65mm skev så den gick inte att rädda. Köptes sen topplock efter topplock innan jag hittade en som var fräsch. Eller egentligen, fick ju köpa en hel donatorbil. Den bilen har förövrigt tjänat in sig såå många gånger att det måste nog vara det bästa bilköpet någonsin. Sorgligt men sant.

Då började projekt motorbyte. Eftersom man inte vill slänga i en motor utan att kolla konditionen på den så blev det lite av en helrenovering.

Nu har hon vaknat ur dvalan, kommit fram ur snödrivan..
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/kommitfram.jpg

Här stod hon ett tag utan topplock
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/losmeninteutlyft.jpg


Så det var bara att börja riva
Glöm inte att stötta upp v-lådan..
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/remember.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/1.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/inaction.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/mmm.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/tomt.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/klart.jpg

Hittade även lite kablar som jag fick dra nya smile
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/generatorkabel.jpg


Fortsättning följer.



Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (2 juli 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
2 juli 2009
#8
te_wik skrev:
Joo... så var var vi nu då. Jo just, topplockspackningen. Ja egentligen var det ju ingen jätte suprise att den var gången då bilen kokade för mig under sommaren. Men jag hade hoppats att den klarade sig då den gick fint och startade bra.

Toppen demonterades på sommaren och skickades in för planing. Den var 0.65mm skev så den gick inte att rädda. Köptes sen topplock efter topplock innan jag hittade en som var fräsch. Eller egentligen, fick ju köpa en hel donatorbil. Den bilen har förövrigt tjänat in sig såå många gånger att det måste nog vara det bästa bilköpet någonsin. Sorgligt men sant.

Då började projekt motorbyte. Eftersom man inte vill slänga i en motor utan att kolla konditionen på den så blev det lite av en helrenovering.

Nu har hon vaknat ur dvalan, kommit fram ur snödrivan..
http://i536.photobucket.com/albums/ff32 … itfram.jpg

Här stod hon ett tag utan topplock
http://i536.photobucket.com/albums/ff32 … utlyft.jpg


Så det var bara att börja riva
Glöm inte att stötta upp v-lådan..
http://i536.photobucket.com/albums/ff32 … member.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/1.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff32 … action.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/mmm.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff32 … k/tomt.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff32 … /klart.jpg

Hittade även lite kablar som jag fick dra nya smile
http://i536.photobucket.com/albums/ff32 … rkabel.jpg


Fortsättning följer.



Mvh Tommy

de där va förra sommarn va?"08"?


2 164 Inlägg
2 juli 2009
#9
ser kanon bra ut! smile lite mer high-tech än min Audi tongue

"Life´s too short to drive a boring car"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
#10
MrEricsson skrev:
de där va förra sommarn va?"08"?

Spetember 08


dadde skrev:
ser kanon bra ut! smile lite mer high-tech än min Audi tongue

Tack, ja du menar under huven?


Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (2 juli 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
#11
Eftersom detta är gamla bilder så ids jag inte ladda upp alla bilder och skriva ner allt som hänt.. men lite får ni väl se ändå.

Här har vi då donatorbilen som var lite skadat fram
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/motorbyte/3.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/motorbyte/4.jpg

Så var motorn ute
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/motorbyte/20.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/motorbyte/21.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/motorbyte/22.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/motorbyte/25.jpg

Oljetråget har fått sig en smäll, den togs från min kasserade motor.
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/motorbyte/24.jpg

Där blrjar då rivningen av motorn.
Oljetråget borta
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/motorbyte/26.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/motorbyte/27.jpg

Stökigt som fan men så länge man håller ordning på grejjerna så går det ju.
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/motorbyte/28.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/motorbyte/29.jpg

Topplocket på arbetsbänken, bort med ventilerna
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/topplocks%20renovering/1.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/topplocks%20renovering/2.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/topplocks%20renovering/3.jpg

Slitna ventiltätningar
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/topplocks%20renovering/4.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/topplocks%20renovering/5.jpg


Sedan var det slipning av ventiler och ventilsäten, nya ventiltätningar osv.


Fortsättning följer...



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
#12
Nu hoppar vi över lite saker igen då.. Bara att fråga ifall ni söker efter bilder på något speciellt.

Tog in bilen i verkstan och fixade lite annat då en felleverans av delar jag behövde strulade till arbetet.
I min "kompletta" sotningssats fanns bara 9/10 ventiltätningar så toppen får vara ett tag.

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/ihop%20plockning/2-1.jpg

Här har jag då dragit på nytt de skadade kablarna till startmotorn
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/ihop%20plockning/PA080492.jpg

Dåliga bilder.. jag vet. Men man är lite darrhänt.. smile

Här ska motorn sitta då för er som inte visste det wink
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/ihop%20plockning/PA080493.jpg

Det var ett h-vete att få motorn på plats eftersom jag inte demonterat fronten, men man ska inte ge upp.


Då hoppar vi lite till då...
Topplocket och insug på plats!
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/ihop%20plockning/1-1.jpg

Och så hoppar vi lite till:
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/ihop%20plockning/PA080497.jpg

Fits like a glove.
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/ihop%20plockning/PA080496.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/ihop%20plockning/PA080498.jpg

Och så drog man fast motor och v-låda. (ja det fattas en bult, haha men den är där nu)
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/ihop%20plockning/PA090499.jpg




Fortättning följer... (om det nu är någon som bryr sig?)



Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (2 juli 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
2 juli 2009
#13
te_wik skrev:
Nu hoppar vi över lite saker igen då.. Bara att fråga ifall ni söker efter bilder på något speciellt.

Tog in bilen i verkstan och fixade lite annat då en felleverans av delar jag behövde strulade till arbetet.
I min "kompletta" sotningssats fanns bara 9/10 ventiltätningar så toppen får vara ett tag.

http://i536.photobucket.com/albums/ff32 … ng/2-1.jpg

Här har jag då dragit på nytt de skadade kablarna till startmotorn
http://i536.photobucket.com/albums/ff32 … 080492.jpg

Dåliga bilder.. jag vet. Men man är lite darrhänt.. smile

Här ska motorn sitta då för er som inte visste det wink
http://i536.photobucket.com/albums/ff32 … 080493.jpg

Det var ett h-vete att få motorn på plats eftersom jag inte demonterat fronten, men man ska inte ge upp.


Då hoppar vi lite till då...
Topplocket och insug på plats!
http://i536.photobucket.com/albums/ff32 … ng/1-1.jpg

Och så hoppar vi lite till:
http://i536.photobucket.com/albums/ff32 … 080497.jpg

Fits like a glove.
http://i536.photobucket.com/albums/ff32 … 080496.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff32 … 080498.jpg

Och så drog man fast motor och v-låda. (ja det fattas en bult, haha men den är där nu)
http://i536.photobucket.com/albums/ff32 … 090499.jpg




Fortättning följer... (om det nu är någon som bryr sig?)



Mvh Tommy

audis värkar hemska och skruva med om man gämför med simpla volvos=D

sen är ju alltid segt och få kommentarer i projektrådarna tycker ja väldigt få som kollar de få som gör är de samma hederliga som alltid kollar är så även i min så:(


Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
#14
MrEricsson skrev:
audis värkar hemska och skruva med om man gämför med simpla volvos=D

sen är ju alltid segt och få kommentarer i projektrådarna tycker ja väldigt få som kollar de få som gör är de samma hederliga som alltid kollar är så även i min så:(

Njääe.. det är väl som med allt annat.. man lär sig.
Jo visst är det så, och denna tidpunkten är ju inte direkt den då det är som mest ös på garaget.org heller.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

557 Inlägg
2 juli 2009
#15
det kommer bli fresch när du är klar.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
#16
TeamNorrland skrev:
det kommer bli fresch när du är klar.

Jaa jag hoppas det! smile Du får slänga upp en projekt tråd på din Audi oxå sen!


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
26 339 Inlägg
2 juli 2009
#17
Tamefasen har inte du också startat en tråd? smile Inte många Audi-trådar man följer men denna skall banne mig följas smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
#18
AirOne skrev:
Tamefasen har inte du också startat en tråd? smile Inte många Audi-trådar man följer men denna skall banne mig följas smile

Hehe, jag startade den igår, just nu lägger jag in bilder på det som hänt hittlis.. från september till April. smile
Låter vettigt du, du är så välkommen! (Tittar in din tråd rätt ofta, dock är jag dålig på att kommentera)



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
#19
Japp då var motorn på plats.

Ruggigt fult med alla slangar och kablar, tyvärr så hade jag inte tid att rengöra motorn destomer, hade ju planer på att lackera den men det blev inte så denna gången.

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/ihop%20plockning/PA090501.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/ihop%20plockning/PA090502.jpg

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/ihop%20plockning/PA090503.jpg

Då var det dags att nolla motorn så man får dit kamremmen. Här ska man hitta markeringen i svänghjulet.
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/ihop%20plockning2/nollan.jpg


Sen dit med kamremmen och kåpan.
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/ihop%20plockning2/kamrem.jpg

266306 Km
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/ihop%20plockning2/266306km.jpg

Hepp hepp nu hoppar vi lite igen då det inte hände speciellt mycket efter monteringen av kamremmen. Mitt sk kompletta sotningssats som vi tidigare kommit  fram till att den inte var så komplett innehöll fel insugspackning.. så jag fick vänta några dagar för en sådan.

Under tiden bekantade jag mig med dessa:
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/motorbyte/PA080488.jpg
Haha.


Nåja.. sen monterades resten ihop. Insug, ventilkåpa, spridare, kylare osv.
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/ihop%20plockning2/serbraut.jpg

Så var det klart under huven, bara uppstart kvar då. Skulle rulla ut den från verkstaden för att göra några kundbilar (tydligen måste man de oxå...) då jag märker att kopplingen inte tar något. Direkt jag tryckte på pedalen så for den i botten och kom aldrig upp igen..

SHIT! Började fundera vad jag gjort fel.. har jag satt lamellerna fel väg? Hmm..
Försökte då avlufta systemet innan man börjar riva skiten igen och märker att det går i hur mycket vätska som helst.. Aha, cylindern är pajj!

Kom ut i flera delar.
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/ihop%20plockning2/trasigkopplingscylinder.jpg

Rengjorde, satte ihop, monterade och avluftade. Yes! Det fungerar smile
Här satt den kompisen:
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/ihop%20plockning2/kopplingscylinder.jpg


Så.. Nästa update kommer handla om uppstarten.



Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (2 juli 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
2 juli 2009
#20
ja men föfan, det här blir naiizzz big_smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968


Sök