2500
Sök

Neon under bilen?

* Klåpare
1 718 Inlägg
23 september 2008
Lalla78 skrev:
Gulmun skrev:
Nej det är inte lagligt att ha monterat.
Men har du det aldrig på så ser ju ingen att du har det. Besiktningsmannen kanske inte bryr sig heller, så då kan du ju låta det sitta kvar.

Myten om att det är lagligt kommer från alla "jag har det och snuten sa inget/tyckte det var snyggt".

Det är visst lagligt att ha det monterat så länge det inte är påslaget. Skulle det vara olagligt så kan du nog vara så säker på att besiktningsmännen skulle slå ner på det.

Har hänt. Otillåten anordning kallades det för.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Muttley
23 september 2008
tycker ej man ska få ha de monterat. om en sten flyget upp och slår sönder rören så ramlar ert skit på vägen och andra bilister kommer då köra i skitet med. sen pajjar man bara underredet med att skruva på det smile.

sen vad besiktningen gav mig för svar och även vägverket då när jag var ung och hade första bilen var att de fick vara ditskruvat under bilen men kablarna fick inte vara anslutna till batteriet.

tycker de kan vara på showbilar inte mer.

Fjant
187 Inlägg
23 september 2008
DJeXCute skrev:
Hej jag undrar hur många som har neon under bilen och kör med dom släckta:) Jag ska inte ha det effter detta mail:(

"Det är inte lagligt att ha någon form av neon belysning under bilen,
det kostar 500 kr i böter.

Vänlig hälsning!

Polismyndigheten Södermanland"

Intressant med Polismyndighetens färdigheter i särskrivningar.... Neon belysning... eller kanske neonbelysning?

Gör om - gör rätt!

Alzheimers - New Friends Everyday!

4 Inlägg
24 september 2008
500:- för billigt för böte montera o kör !

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
24 september 2008
akakaboto skrev:
farbror polis sa till mig när ja frågade dom ang. neon under bilen. så får du ha de så länge ljuskällan inte syns. men de va ju vad han sa. andra poliser säger säkert olika..

Precis det e inte olagligt att ha ett sken under bilen men ljuskällan får inte synas

Hade lila neon på min gamla Jagur fick massa glirningar för det men jag tykte de tva snyggt å brudarna gillade det.
Senast redigerat av JaggaChafen (24 september 2008)

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

4 001 Inlägg
24 september 2008
JaggaChafen skrev:
akakaboto skrev:
farbror polis sa till mig när ja frågade dom ang. neon under bilen. så får du ha de så länge ljuskällan inte syns. men de va ju vad han sa. andra poliser säger säkert olika..

Precis det e inte olagligt att ha ett sken under bilen men ljuskällan får inte synas

Hade lila neon på min gamla Jagur fick massa glirningar för det men jag tykte de tva snyggt å brudarna gillade det.

herrejävlar, avklarades inte detta i den andra tråden som blev låst?

Vart står det att du får ha neon under bilen?

precis, då är det alltså olagligt.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

110 Inlägg
24 september 2008
Självklart är de olagligt, har själv blivit stoppad, samma dag som jag satt på de. De var inte så populärt när de blinkade blått haha.

Reservdansk
6 271 Inlägg
24 september 2008
thrinker skrev:
Självklart är de olagligt, har själv blivit stoppad, samma dag som jag satt på de. De var inte så populärt när de blinkade blått haha.

Hahaha, du skulle haft det på taket, så när dom stoppar dig så säger du bara riktigt lugnt.
"Haffar ni också brottslingar, kära kollegor?" big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

13 Inlägg
24 september 2008
TurbOla skrev:
thrinker skrev:

Hahaha, du skulle haft det på taket, så när dom stoppar dig så säger du bara riktigt lugnt.
"Haffar ni också brottslingar, kära kollegor?" big_smile

LoL

Med.lem
3 759 Inlägg
24 september 2008
Var det inte en calibra nisse igår som frågade precis samma sak!?
:S

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Forummoderator
26 341 Inlägg
29 juli 2009
Rätt praktiskt att ha neonbelysning under bilen egentligen.. för den som har en bil som ständigt pajar.
Bara att slå på neonet när man måste under och skruva tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

11 Inlägg
18 augusti 2009
AirOne skrev:
Rätt praktiskt att ha neonbelysning under bilen egentligen.. för den som har en bil som ständigt pajar.
Bara att slå på neonet när man måste under och skruva tongue

haha jadu, den där var ju bra wink

Hur är det med neon i bilen då? te.x vid fötterna?

297 Inlägg
18 augusti 2009
vad jag hört så får man ha de sålänge rören inte syns och det inte kan misstolkas som uttrycknings saftblandar saker tongue tex blått får man inte ha eftersom det kan misstolkas som polis eller ambulans...

Neerd
1 596 Inlägg
18 augusti 2009
DJeXCute skrev:
Klorin_Elvis skrev:
Hur ofta kollar polisen under bilen och ser att det sitter neonrör där om dom inte är påslagna ??  // Emil

Haha nu ringde polisen upp mig igen och sa att jag fick ha dom på bilen men ej ha dom på:D

mejlar polisen dig och ringer till din mobil:S för att berätta såna saker? omg aldrig hört innan haha

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

7 274 Inlägg
18 augusti 2009
alex_side skrev:
DJeXCute skrev:
Klorin_Elvis skrev:
Hur ofta kollar polisen under bilen och ser att det sitter neonrör där om dom inte är påslagna ??  // Emil

Haha nu ringde polisen upp mig igen och sa att jag fick ha dom på bilen men ej ha dom på:D

mejlar polisen dig och ringer till din mobil:S för att berätta såna saker? omg aldrig hört innan haha

Dom måste ju ta hand om sakerna som faktiskt är viktiga wink

yrkeschaufför
709 Inlägg
18 augusti 2009
DJeXCute skrev:
Hej jag undrar hur många som har neon under bilen och kör med dom släckta:) Jag ska inte ha det effter detta mail:(

"Det är inte lagligt att ha någon form av neon belysning under bilen,
det kostar 500 kr i böter.

Vänlig hälsning!

Polismyndigheten Södermanland"

jag personligen skulle inte sätta neon under en fård mondeo. tyverr.. kanske på ett fett stylad utsällnings bil

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

6 Inlägg
18 augusti 2009
Jodå du får ha neon under bilen så länge de endast lyser vitt eller gul framåt och endast rött bakåt och att de inte bländar.

Sök