3666
Sök

Vad gör du som är arbetslös om dagarna?

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
23 september 2008
Epitaph skrev:
Jobbar man svart och inte söker vitt så är man inte mycket värd i min bok.

Varför inte det ??
Du hade la knappast sagt nej till att tjäna tex 160kr timmen rakt i fickan eller ?
Kan förstå ang betalar ingen skatt osv. Men va fan! Livet e hårt. Inte för att jag gör det men hade inte sagt nej!
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (23 september 2008)

C H E V R O L E T <3

16 197 Inlägg
23 september 2008
Children-Of-Bodom skrev:
Epitaph skrev:

Varför inte det ??
Du hade la knappast sagt nej till att tjäna tex 160kr timmen rakt i fickan eller ?
Kan förstå betalar ingen skatt osv. Men va fan! Livet e hårt. Inte för att jag gör det men hade inte sagt nej!

ja tjänar mer på mitt vanliga jobb..tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

5 042 Inlägg
23 september 2008
evilaudio skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Epitaph skrev:

Varför inte det ??
Kan förstå betalar ingen skatt osv. Men va fan! Livet e hårt. Inte för att jag gör det men hade inte sagt nej!

Hehe joo förstår detta när man ser dina ljud bilar men bara drog nått tex.  smile

C H E V R O L E T <3

1 703 Inlägg
23 september 2008
Children-Of-Bodom skrev:
Epitaph skrev:

Varför inte det ??
Kan förstå ang betalar ingen skatt osv. Men va fan! Livet e hårt. Inte för att jag gör det men hade inte sagt nej!

Men då ska svartjobbarna få pröjsa sin egen sjukvård etc etc. Sen får folk jobba hur mycket svart dom vill.

16 197 Inlägg
23 september 2008
Children-Of-Bodom skrev:
evilaudio skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Varför inte det ??

Hehe joo förstår detta när man ser dina ljud bilar men bara drog nått tex.  smile

jobbigt den dan de händer nåt allvarligt om man jobbar svart..  för ofta e de ju så att dom som bara jobbar svart inte tänker så pass långt.. man får ju inte en krona i sjukförsäkring .

"Testar man inte så får man aldrig veta"

5 042 Inlägg
23 september 2008
henkebenke skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Epitaph skrev:

Varför inte det ??

Men då ska svartjobbarna få pröjsa sin egen sjukvård etc etc. Sen får folk jobba hur mycket svart dom vill.

Joo visst! Förstår hur ni tänker! Men tror knappast alla hade sagt nej till ett bra svartjobb. Bara det att hälften leker ju 100% Gud´s änglar. .
Jag är för! Om jag får ett bra erbjudande! Dock inte vilket som helst då heller nått lite mer säkert ställe där man inte kan skada sig rejält eller liknande.. O ja. Står för va ja säger om det.

C H E V R O L E T <3

553 Inlägg
23 september 2008
Children-Of-Bodom skrev:
Epitaph skrev:

Varför inte det ??

Ja jag hade då inte sagt nej vare sig jag var arbetslös eller anställd någonstans smile Bara tiden finns för de hmm

1 703 Inlägg
23 september 2008
Children-Of-Bodom skrev:
henkebenke skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Varför inte det ??

Joo visst! Förstår hur ni tänker! Men tror knappast alla hade sagt nej till ett bra svartjobb. Bara det är hälften leker ju 100% Gud´s änglar. .

Naturligtvis inte, så sjukt hög moral har inte ens jag big_smile

5 042 Inlägg
23 september 2008
Men strunt samma nu smile
Till On Topic nu
Jag var arbetslös i nästan 7 månader! Första 2 månaderna va as goa. Sen va allt piss! Tråkigt! Deppad! Fick flytta hem till mossan! Allt va skit.
Sen starta jag eget inom Städ & fastigheter då det finns väääldigt mycket jobb inom städ. Och nej! Alla städ jobb innebär inte 60kr timmen . Kan säga att har ett ställe me 240timmen vitt! Helt bra o verkligen värt jobbet! smile  Trivs som fan!
Har för tillfället 3 ställen nu på firman. Dock så har jag ju arbetare med så är inte helt slutkörd  smile

C H E V R O L E T <3

Teddan
2 495 Inlägg
23 september 2008
va fan .. denna tråden gör mig förbannad.... sitter ni arbetslösa hemma spelar, runkar, jobbar svart, kollar blocket, meckar bil osv...

Va fan ni skall söka jobba aktivt , det är reglerna för a-kassa.

Jävla lata jävla myglare...

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

835 Inlägg
23 september 2008
Children-Of-Bodom skrev:
Epitaph skrev:

Varför inte det ??

Till skillnad från dig (?) eller en del här så har jag lite värdighet och stolthet.

Teddan
2 495 Inlägg
23 september 2008
svart jobb kan ju vara en lösning för en period om man itne får nått jobb.... men då faller det igen för skall man ha a-kassa så skall man aktivt söka jobb och då hinenr man inte jobba

Reservdansk
6 271 Inlägg
23 september 2008
262turbo skrev:
TurbOla skrev:
evilaudio skrev:
e man arbetslös så ska man söka jobb å inte sitta å dega vid en dator..

Lyfta bidrag då? lol

Jag jobbar... mörkt. För tillfället. Tills vidare. tongue
Tills jag vill ha nåt nytt. wink

smart att sitta och säga att man jobbar svart.... har ju nyss varit en tråd om alla mydigheter som kikar runt här.... börja tänk...

Oh yeah, skatteverket sitter här och letar skattesmitare och bidragsfuskare?

Lycka till med att bevisa något. smile

Är det bara jag eller spårade tråden ur kvickt?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Reservdansk
6 271 Inlägg
23 september 2008
r-ted skrev:
va fan .. denna tråden gör mig förbannad.... sitter ni arbetslösa hemma spelar, runkar, jobbar svart, kollar blocket, meckar bil osv...

Så det är så man kallas när man hjälper till i familjen?
Och vem fan har sagt att man plockar ut a-kassa?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Teddan
2 495 Inlägg
23 september 2008
TurbOla skrev:
r-ted skrev:

Så det är så man kallas när man hjälper till i familjen?
Och vem fan har sagt att man plockar ut a-kassa?

jävla skillnad om du inte har a-kassa, då kan du göra vad du vill med din tid så länge du inte
ligger staten till belastning.

bitter besserwisser
644 Inlägg
23 september 2008
Children-Of-Bodom skrev:
...
Sen starta jag eget inom Städ & fastigheter då det finns väääldigt mycket jobb inom städ...

Klockrent!
Så ska det vara äntligen en lite driftig person som tar tag i saken..
Du blir härmed tilldelad guldnålen i brons

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

SQ
1 343 Inlägg
23 september 2008
aldrig varit arbetslös, haft häcken full sen ja började 7:an ipricip, ströjobb överallt..  allt vitt.. klar med skola, lumpen osv så är snickare nu... heltid..

Ljudnörd!

956 Inlägg
23 september 2008
har aldrig vart arbetslös...skönt det..skulle inte vilja gå hemma

eldus veldus

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
23 september 2008
Har vart arbetslös i 1 o en halv månad nu o håller på att bli helt jävla tokig men om en vecka så blir de nytt jobb! o ny bil haha! tongue

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

1 661 Inlägg
23 september 2008
Children-Of-Bodom skrev:
Epitaph skrev:

Varför inte det ??

Tänk om man kunde tjäna så bra...

Sök