Hej, Jag har ett par JBL t595 6x9" (limited edition) 150wrms 300wmax i hatthyllan på min bmw e36.
Dessa driver jag med 2 kanaler från ett rockford fosgate 4004.
Har även provat driva med gas x2 (2x100w) och Megakick Silversonic 3200 som gav 300w till varje högtalare.
Jag får inget bastryck från högtalarna alls och jag misstänker att det beror på att jag inte har någon låda till dom.
Problemet är att jag inte vet hur jag ska göra för att bygga en låda runt dom då dom sitter väldigt trångt längst in i hörnen på bagageutrymmet, samt att jag har en baslåda som går in i mitt bagageutrymme på centimetern om man viker ner den enligt ett speciellt mönster:D, så lådorna får ej vara för stora så att jag inte får i baslådan.
Jag har tyvärr ingen bild på hur det ser ut där bak då jag inte har bilen i närheten för tillfället.
När jag tänker att det kan väll inte vara så svårt och sen kollar in i bagageutrymmet så försvinner mina ljusa tankar direkt då det är trångt och ojämnt i alla vinklar samt att jag inte får ta för mkt plats så min bas inte går i bilen..
Så nu behöver jag lite förslag hur jag ska göra för att minska litern 6x9orna har att jobba i så att jag får lite mer tryck i dom för nu duger dom inte ens till ordentlig midbas och det tycker jag verkligen dessa högtalare ska klara av.
Mvh Martin