Hej är jag dum eller vad är skillnaden egentligen mellan dessa? Vad måste göras? Är det bara att plocka bort oljekylaren och sätta dit en intercooler eller hur mycket jobb innebär detta? Kan mycket men detta blir jag inte klok på...... läser och läser men frågar nu de som kanske gjort detta. Bilen i fråga är en Volvo 855 T5R- 95....
Hej är jag dum eller vad är skillnaden egentligen mellan dessa? Vad måste göras? Är det bara att plocka bort oljekylaren och sätta dit en intercooler eller hur mycket jobb innebär detta? Kan mycket men detta blir jag inte klok på...... läser och läser men frågar nu de som kanske gjort detta. Bilen i fråga är en Volvo 855 T5R- 95....
va? vet du inte de kanske du inte skulle pilla med nån bil alls
men varför ha båda..känns onödigt...ursäkta så är det första gången jag pillar med ic och min första turbomatade bil ..men verkar ju bättre att byta tillbaka till RWD bil istället .....
Hej är jag dum eller vad är skillnaden egentligen mellan dessa? Vad måste göras? Är det bara att plocka bort oljekylaren och sätta dit en intercooler eller hur mycket jobb innebär detta? Kan mycket men detta blir jag inte klok på...... läser och läser men frågar nu de som kanske gjort detta. Bilen i fråga är en Volvo 855 T5R- 95....
va? vet du inte de kanske du inte skulle pilla med nån bil alls
Varför ska han inte få pila på någon bil alls? Hans bil, får pilla hur mycket han vill. Sen är det ju bättre att han frågar än att han låter bli och aldrig får veta eller?
Som tidigare skribent skrev så kyls oljan med hjälp av en oljekylaren, Medans en IC kyler luften som turbon skickar igenom IC så man får kallare luft som senare åker in i insuget.
Tack frippe men varför ha båda? En icke turbo har ju inte oljekylare....sen var det ju hur fan får allt plats där framme? Finns ju inte mycket utrymme direkt...
men varför ha båda..känns onödigt...ursäkta så är det första gången jag pillar med ic och min första turbomatade bil ..men verkar ju bättre att byta tillbaka till RWD bil istället .....
onödigt?? oljekylaren kyler ju motoroljan.. interccolern kyler ju luften som ska in i motorn..
Tack frippe men varför ha båda? En icke turbo har ju inte oljekylare....sen var det ju hur fan får allt plats där framme? Finns ju inte mycket utrymme direkt...
finns ju ett flertal bilar utan turbo som har oljekylare men i turbobilar så blir ju oljan mycke varmare eftersom den passerar en JÄTTE varm turbo.
men varför ha båda..känns onödigt...ursäkta så är det första gången jag pillar med ic och min första turbomatade bil ..men verkar ju bättre att byta tillbaka till RWD bil istället .....
Jo för att det inte är två saker som gör samma grejj. Dom har inget med varandra o göra. Det enda dom har gemensamt är att båda kyler något. Som sagt den ena kyler olja och den andra kyler luften.
Ok, nu tror jag att jag förstår vad du frågade. Om man helt kan ta bort oljekylaren för att göra plats för en större IC? Korrekt? Och inte att du inte förstog varför båda sitter där för att att du trodde dom hade samma funktion?
Ok, nu tror jag att jag förstår vad du frågade. Om man helt kan ta bort oljekylaren för att göra plats för en större IC? Korrekt? Och inte att du inte förstog varför båda sitter där för att att du trodde dom hade samma funktion?
Eller?
inte korrekt för att oljekylet sitter i kylaren. vore ju jävligt dumt att ta bort den eller??? och varför ta bort oljekylningen för? fattar inte va folk håller på med här på garaget faktiskt.....
Ok, nu tror jag att jag förstår vad du frågade. Om man helt kan ta bort oljekylaren för att göra plats för en större IC? Korrekt? Och inte att du inte förstog varför båda sitter där för att att du trodde dom hade samma funktion?
Eller?
inte korrekt för att oljekylet sitter i kylaren. vore ju jävligt dumt att ta bort den eller??? och varför ta bort oljekylningen för? fattar inte va folk håller på med här på garaget faktiskt.....
oljekylare tar man inte bort.. ska man ändra nåt me dom så sätter man ju dit en större.. samma sak gäller IC.
Ok, nu tror jag att jag förstår vad du frågade. Om man helt kan ta bort oljekylaren för att göra plats för en större IC? Korrekt? Och inte att du inte förstog varför båda sitter där för att att du trodde dom hade samma funktion?
Eller?
inte korrekt för att oljekylet sitter i kylaren. vore ju jävligt dumt att ta bort den eller??? och varför ta bort oljekylningen för? fattar inte va folk håller på med här på garaget faktiskt.....
Undrade bara om det var så han menade Sa inte att han skulle försöka plocka bort nått.
Ok, nu tror jag att jag förstår vad du frågade. Om man helt kan ta bort oljekylaren för att göra plats för en större IC? Korrekt? Och inte att du inte förstog varför båda sitter där för att att du trodde dom hade samma funktion?
Eller?
inte korrekt för att oljekylet sitter i kylaren. vore ju jävligt dumt att ta bort den eller??? och varför ta bort oljekylningen för? fattar inte va folk håller på med här på garaget faktiskt.....
oljekylare tar man inte bort.. ska man ändra nåt me dom så sätter man ju dit en större.. samma sak gäller IC.
Exakt...det ska inte bort men måste bara veta att det finns plats för allt utan att modda om fronten allt för jäkligt..... Ny IC är beställd..... Oljekylaren måste dock kollas hur stor det får plats..
Exakt...det ska inte bort men måste bara veta att det finns plats för allt utan att modda om fronten allt för jäkligt..... Ny IC är beställd..... Oljekylaren måste dock kollas hur stor det får plats..
Men alltså, har du sett din oljekylare i verkligheten? så du vet att den inte är större än kanske 30 cm bred o 15 hög ? tillexempel alltså, o då är den ändå ganska stor
så oljekylaren lär du inte behöva byta, vad jag vet är ju inte det nåt man byter om man inte ska upp i höga effekter
IC:en däremot är bra att byta, då kan du ladda på lite mer dessutom