3341
Sök

TV4 granskar drifting och "buskörning"

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
23 oktober 2008
Evilmonkey skrev:
BornFromJets skrev:
azid skrev:

den enda myndighetsperson som jag ska stanna för är polisen.. behöver inte stanna för dig om du ser att jag sladdar

Många parkeringar som vi bevakar går det bara att ta sig ut de rätta vägarna eftersom det finns barriärer runtom. Vi ställer bara våra bilar i utfarterna och väntar på farbror blå, så lilla gubben kom inte och säg till mig hur jag sköter mitt arbete eller vad jag kan göra med dig.

Du..lille gubben,,,Skulle du blockera min väg så skulle jag utan tvekan offra bilen på att ladda rakt in i sidan på dig och ge på dig tills 4wd:n ger upp.
Du har ingen som helst rätt av kvarhålla en person som inte gjort sig skyldigt till brott.
Troligtvis så skulle du torska i rätten för att framfört ditt lilla fjollfordon på felaktigt sätt och därmed orsakat orsakat en olycka.
Tur att väktarna i vår lilla by ägnar sig åt sitt arbete istället för att sitta och lipa på "elaka motormänniskor" på ett forum för "elaka motormänniskor".
Ta på dig din söta lilla uniform och posera på snyggast.se eller liknande,,sylvester.com kanske.
Skulle tippa på att det är ett porum som passar dig bättre och att du får bättre gensvar där.

Du blev precis min nya IDOL!..
Instämmer till 100%

Sump Runk Rätt O Slätt!

N/A
141 Inlägg
23 oktober 2008
HyperSonica skrev:
BornFromJets skrev:
Så j*vla löjligt beteende, så barnsligt och så idiotiskt vårdslöst! Gör det på en tävlingsarena eller så kan ju eran lilla ''klubb'' pröjsa för att anlägga en egen asfaltsplätt att bete er som svin på!

Varje gång jag ser något liknande är det 112 som gäller, eller spela lite lurigt och ha med sig filmkameran och låtsas vara åskådare, sedan fångar man förarna och bilarna på bild och överlämnar detta material skyndsamt till polisen!

Markägarna kan smälla upp bommar in till parkeringarna som låses och larmas när affärerna stänger, det vore helt klart den enklaste och billigaste lösningen.

Du är nog den dummaste och mäst korkade person som nån gång skrivigt i detta forumet..
Att kläcka en sån sak i ett forum för Bilfantaster.. damn...

Ursäkta påhoppet.. men.. damn.. Du borde seriöst talat skämmas...
inte konstigt att ingen har respekt för väktare...

alltså... va paff ja blev nu när ja läste detta.. haha.. alltså snacka om att göra sig själv till åtlöje.. lustig snubbe alltså..

Intresseklubben
673 Inlägg
23 oktober 2008
Evilmonkey skrev:
BornFromJets skrev:
azid skrev:

den enda myndighetsperson som jag ska stanna för är polisen.. behöver inte stanna för dig om du ser att jag sladdar

Många parkeringar som vi bevakar går det bara att ta sig ut de rätta vägarna eftersom det finns barriärer runtom. Vi ställer bara våra bilar i utfarterna och väntar på farbror blå, så lilla gubben kom inte och säg till mig hur jag sköter mitt arbete eller vad jag kan göra med dig.

Du..lille gubben,,,Skulle du blockera min väg så skulle jag utan tvekan offra bilen på att ladda rakt in i sidan på dig och ge på dig tills 4wd:n ger upp.
Du har ingen som helst rätt av kvarhålla en person som inte gjort sig skyldigt till brott.
Troligtvis så skulle du torska i rätten för att framfört ditt lilla fjollfordon på felaktigt sätt och därmed orsakat orsakat en olycka.
Tur att väktarna i vår lilla by ägnar sig åt sitt arbete istället för att sitta och lipa på "elaka motormänniskor" på ett forum för "elaka motormänniskor".
Ta på dig din söta lilla uniform och posera på snyggast.se eller liknande,,sylvester.com kanske.
Skulle tippa på att det är ett porum som passar dig bättre och att du får bättre gensvar där.

HAHAHAHAHAHHA, fan va roligt skrivit big_smile tummen upp

/Mvh Andreas

Makaronborrare
993 Inlägg
23 oktober 2008
BornFromJets skrev:
Så j*vla löjligt beteende, så barnsligt och så idiotiskt vårdslöst! Gör det på en tävlingsarena eller så kan ju eran lilla ''klubb'' pröjsa för att anlägga en egen asfaltsplätt att bete er som svin på!

Varje gång jag ser något liknande är det 112 som gäller, eller spela lite lurigt och ha med sig filmkameran och låtsas vara åskådare, sedan fångar man förarna och bilarna på bild och överlämnar detta material skyndsamt till polisen!

Markägarna kan smälla upp bommar in till parkeringarna som låses och larmas när affärerna stänger, det vore helt klart den enklaste och billigaste lösningen.

Du kan tycka vad du vill om att burna på parkeringar men borde inte du som är väktare veta bättre än att man fan inte ringer ner ett nödnummer för en sån skitsak som förstörd asfalt. Hade alla moralkärringar gjort som du så skulle många sjukdomsfall bli till dödsfall.
Så nästa gång du leker polis kan du ju ringa polisens nationella nr 11414 istället för att belasta SOS.
Senast redigerat av calibra1992 (23 oktober 2008)

3 650 Inlägg
23 oktober 2008
BornFromJets skrev:
Förstår inte folk att ''drifting'' är lika med skadegörelse och därför ingen motorsport. Fan, börja med riktig rally, F1 eller folkrace med riktig utbildning och på riktiga godkända banor än att vandalisera annans egendom! ''Drifting'' är ett brott och inte fan en motorsport som förtjänar någon större hänsyn.

azid: Du ska inte uttala dig om hur mycket polisen har att göra och inte göra eftersom du inte kommer i närheten av dem positivt än vad jag gör, så gott som varje vecka i mitt eget jobb. Några av mina objekt har parkeringar där det brukar ''driftas'' på och eftersom det är skadegörelse så kan jag och mina kollegor gripa er i väntan på polis, sedan kan ni gå hem till mamma och böla för att den stygga vakten tog er.

Barnsligheter, väx upp och börja med en riktig motorsport på heltid som sagt!

Ni kan ju börja med att läsa vad brottet skadegörelse innebär. Svart på vitt, smack!

Din sida blev poppis nu
Senast redigerat av Kesler (23 oktober 2008)

Administratör
11 915 Inlägg
23 oktober 2008
Vill ni fortsätta att skriva i den här tråden så är det sakliga och seriösa inlägg som gäller. Inga personangrepp och andra påhopp.

Varningar kommer att delas ut till de som inte lägger av...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

RS
886 Inlägg
23 oktober 2008
BornFromJets skrev:
Förstår inte folk att ''drifting'' är lika med skadegörelse och därför ingen motorsport. Fan, börja med riktig rally, F1 eller folkrace med riktig utbildning och på riktiga godkända banor än att vandalisera annans egendom! ''Drifting'' är ett brott och inte fan en motorsport som förtjänar någon större hänsyn.

azid: Du ska inte uttala dig om hur mycket polisen har att göra och inte göra eftersom du inte kommer i närheten av dem positivt än vad jag gör, så gott som varje vecka i mitt eget jobb. Några av mina objekt har parkeringar där det brukar ''driftas'' på och eftersom det är skadegörelse så kan jag och mina kollegor gripa er i väntan på polis, sedan kan ni gå hem till mamma och böla för att den stygga vakten tog er.

Ni kan ju börja med att läsa vad brottet skadegörelse innebär. Svart på vitt, smack!

Du har tydligen ingen koll överhuvudtaget vad rally kostar. Och F1? Hur många personer i världen tror du får en chans att nånsin köra det? big_smile Folkrace kan jag gå med på...det har dom flesta råd med utan ansträngning. Motorsport är en passion hos väldigt många, och det är generellt en väldigt dyr sport. Drifting är visst en motorsport, oavsett om du tycker det eller ej. Och vad är det som är så pass allvarligt med att folk bränner lite gummi på en tom parkeringsplats? Det finns bra mycket mer allvarligare skadegörelse än så.roll

Focus RS

Eliminator
1 441 Inlägg
23 oktober 2008
För att jämna ut det lite så gör jag BornFromJets till min idol.

Antar att han är väktare och bevakar företag och dess domäner, om han då ringer och anmäler för att sen blockera utgången så har han säkert rätt till det.

Fortsätt så, bry dig inte om "grinollarna".

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Muttley
23 oktober 2008
IMPRAZERN skrev:
Tror inget folk har blivit skadade.. Det går så lugnt till iaf, dom som ordnar träffarna har ju sån koll..
Det är ju inte bara massa randoms som bara råkar samlas tongue

och angående race, så har jag inte hört att det hänt någon olycka.. (då menar jag streetrace som hålls av några) och inget stopljusrace på vanliga vägarna

i sverige har 2 dött pga buskörning varav en iallafall i helsingborg.

jag skulle också tyckt de var för jävligt om någon spånskalle hade lagt massa gummi på min nylagda parkering om jag haft någon.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
23 oktober 2008
Dom kan väl bara smälla upp en riktig 402m sträcka, sånna som man har tusentals av i USA, gjord för ett enda ändamål lixom. Klart folk buskör annars, finns ju ingenstans man kan få gasa ut ordentligt.

Tänk er en stripp som är öppen varje helg, det hade varit kung fan.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
23 oktober 2008
BornFromJets skrev:

Brukar själv bränna gummi lite då och då och folk som klagar (Som du) visar jag bara fingret, alternativt stänger jag in dem i ett stort gummiluktande rökmoln och kör hånflinande därifrån.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
23 oktober 2008
tkd_rille skrev:
IMPRAZERN skrev:
Tror inget folk har blivit skadade.. Det går så lugnt till iaf, dom som ordnar träffarna har ju sån koll..

och angående race, så har jag inte hört att det hänt någon olycka.. (då menar jag streetrace som hålls av några) och inget stopljusrace på vanliga vägarna

jag skulle också tyckt de var för jävligt om någon spånskalle hade lagt massa gummi på min nylagda parkering om jag haft någon.

3.. om du nu missade att räkna med rondellen med M3an för några år sedan utanför Hbg ...

Sump Runk Rätt O Slätt!

Muttley
23 oktober 2008
calibra1992 skrev:
Du kan tycka vad du vill om att burna på parkeringar men borde inte du som är väktare veta bättre än att man fan inte ringer ner ett nödnummer för en sån skitsak som förstörd asfalt. Hade alla moralkärringar gjort som du så skulle många sjukdomsfall bli till dödsfall.
Så nästa gång du leker polis kan du ju ringa polisens nationella nr 11414 istället för att belasta SOS.

Jag måste nog rätta dig calibra1992. detta är inget påhopp så du inte känner dig dum.

men vad har polisen med sjukdomsfall att göra? är de inte ambulansen som ska ta hand om sjuka och skadade människor?.
           klart att man ringer 112 när de är någon som kör helt vårdslöst.

sen angående drifting visst de är en motorsport, om de sker på bana under rätt omständigheter och är tävlingar. men på gatan kallar man de lite för idiotkörning då annat folk kan vara i närheten.

Makaronborrare
993 Inlägg
23 oktober 2008
FL3JM skrev:
Dom kan väl bara smälla upp en riktig 402m sträcka, sånna som man har tusentals av i USA, gjord för ett enda ändamål lixom. Klart folk buskör annars, finns ju ingenstans man kan få gasa ut ordentligt.

Tänk er en stripp som är öppen varje helg, det hade varit kung fan.

Nej för vi som håller på med bilar är ju dom största miljöbovarna som finns.
Kommunerna kan ju inte bekosta en verksamhet som är så miljöfarlig.
Men bygga golfbanor (som är allt annat än miljövänlig verksamhet) på fin odlingsmark det går jättebra

Muttley
23 oktober 2008
HyperSonica skrev:
tkd_rille skrev:
IMPRAZERN skrev:

3.. om du nu missade att räkna med rondellen med M3an för några år sedan utanför Hbg ...

just ja. precis, men de var inte samma som körde in i en vägg?. de finns väl 2 stycken i hbg ?.

tänk bara 2 stycken i hbg pga deras buskörning. finns MÅNGA fler fall i sverige där de har blivit dödsfall pga buskörning. var väl ett par förra året eller förra igen där de lekte och körde i mullsjö på väg upp till jönköping på elmia som avled. pga buskörning.

Tungviktare
111 Inlägg
23 oktober 2008
Jag tycker det finns betydligt värre saker att gnälla på..  Man måste ju ha bra lite för sig om man tycker det är jobbigt med svarta streck på en parkering. hmm

BornFromJets skrev:
azid skrev:
BornFromJets skrev:

Hur gör du om det står 30 bilar som inte bränner däck på en parkering och endast en av dom bränner däck, ska du spärra in alla 30 då för att den där "elakingen" som brände däck inte ska få komma ut?

Makaronborrare
993 Inlägg
23 oktober 2008
tkd_rille skrev:
calibra1992 skrev:

Jag måste nog rätta dig calibra1992. detta är inget påhopp så du inte känner dig dum.

men vad har polisen med sjukdomsfall att göra? är de inte ambulansen som ska ta hand om sjuka och skadade människor?.

sen angående drifting visst de är en motorsport, om de sker på bana under rätt omständigheter och är tävlingar. men på gatan kallar man de lite för idiotkörning då annat folk kan vara i närheten.

Vid tips till polisen och anmälan av mindre brottslighet och störningar så ringer man till polisens nationella nummer 11414
Anser inte att bränna gummi är ett så allvarligt brott att det behövs ringa 112 för en sån sak.

512 Inlägg
23 oktober 2008
har själv vart på några av dessa träffar och kan bara säga att svartsträck skadar inte men dom gropar som blir vid stillastående långbränningar är nog det som stör mest tror jag ... dock störs dom säkert av svartsträcken oxå men dom försvinner med tiden ... att burna i trafiken  kostar enligt en polis jag frågade i rättvik ca 1500:- för åstakommande av onödigt buller med motorfordon  men om bilen svänger fram å tillbaka  (okonrollerat) kunde det även straffas med vårdslöshet och då blir det ett ärende för åklagare = enhjulsburna  raktfram kan inte ge fängelse enligt den polisen  ...   har åkt med i en bil som burna när polisen stod bakom i kön ( civilbil)  det vart 600 kr för åstakommande av onödigt buller .. ( år 99)  sen kan dom säkert ge mer men det är det som sägs och som jag vart med om iaf

Muttley
23 oktober 2008
calibra1992 skrev:
tkd_rille skrev:
calibra1992 skrev:

Vid tips till polisen och anmälan av mindre brottslighet och störningar så ringer man till polisens nationella nummer 11414
Anser inte att bränna gummi är ett så allvarligt brott att det behövs ringa 112 för en sån sak.

fortfarande ett pågående brott så ska man ringa till 112, 11414 handlar om att anmäla stölder och saker som har hänt i dåtid. brott som pågår för stunden är 112.
och att busköra på en parkering är lika med ett brott. vad du än tycker. vårslöshet.

Reservdansk
6 271 Inlägg
23 oktober 2008
_Spawned_ skrev:
Och den där faktan fick du från?
Jag som är maskinförare, med egen åsikt tycker bara hela det här är löjligt. Med att ens orka bry sig i om det råkar vara svarta sträck på en parkering.. Jisses.. Folk borde skaffa sig en hobby istället för att klaga på andras...

Jag vet inte hur ni gör där uppe, men vill man ha en beläggning som håller, är det bra att se till att materialet under asfalten inte rör sig när det blir tjäle.

Här nere händer det alltför ofta att vägar rämnar pga tjällossning...

Och min fakta kommer från anläggningsbranschen, där jag jobbat en period, dessutom anlägger vi en del vägar privat på gårdens skogsfastigheter.

OT:
Istället för att gnälla på varandra, vore det inte bättre att komma på nån lösning så vi slipper höra moral-snacket och tjatet om att man förstör/inte förstör, o.s.v?

Jag har redan lagt fram mitt förslag. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök