Det absolut bästa man kan göra om man inte är en stresspelle som ska klabba till det och få det till att gå behjälpligt men en massa strul som tar musten ur en är att.....
Köpa eller koppla in skiten på sin gamla brukis och få det att lira där, man kör lite, mappar lite, läser samtidigt på en massa.
Efter ett par veckors knappandes, läsandes, felsökandes och körandes så har man plötsligt en bil som startar varje morgon, går jämt och fint, tar dig till jobbet utan att hosta sig fram.
Helt plötsligt börjar du förstå vad det är för värde du ändrar på och hur motorn ändrar sig efter det, du ser ett samband mellan ditt knappande och vad det verkligen gör under huven.
Nu börjar du bli redo att överföra detta till din entusiatbil och samtidigt ha roligt under tiden och inte bara en massa strul och kludd som gör att intresset minskar allt mer för varje dag.
I slutändan så handlar det ju om att ha roligt och lära sig nya saker, kunna bidraga med saker till andra som en gång var i den sitsen du en gång var.
Så gjorde jag iaf när jag verkligen ville lära mig att mappa insprutningar och VERKLIGEN FÖRSTÅ vad det är jag egentligen ändrar och knappar på.
Lycka till.
Mvh Mattias
Kalibrerar bilar.