3853
Sök

Saab 900 ng projekt! "Green Light" Bilen Såld!!

1 270 Inlägg
26 december 2008
Trådstartare
Bjuder på en mörker bild wink
Ska även byta ut skyltbelysningen mot gröna lampor smile måste ju leva upp till nya namnet roll

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/528409_9re0t5.jpg
Mörker bild smile
Senast redigerat av J_Erixzzon (26 december 2008)

Ready for takeoff
367 Inlägg
27 december 2008
bakljusen är ju i fel färg också!

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
27 december 2008
ta vita dioder till skyltbelysningen.

1 270 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
Rosu skrev:
bakljusen är ju i fel färg också!

Jo men dom kan jag ju inte ha i nån annan färg wink  men dom ska iaf tonas tongue

4 663 Inlägg
27 december 2008
nice lite fast and the furious struk big_smile  med neonet  big_smile

1 270 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:

Jo, det blev lite så. Ska även ha under car kit nån gång för skojs skull, som man kan ha när man är ute på kvällarna tongue

Men det kommer senare smile

---------------------------------------------------------------------------------------

Idag har jag åkt till micro igen roll  Dagen saker vart ett sportluftfilter och 2,5"rör.
Så i morron ska jag bygga nya avgassystemet big_smile  Hoppas det kommer låta gött cool
Senast redigerat av J_Erixzzon (27 december 2008)

R1 driver!
5 128 Inlägg
27 december 2008
J_Erixzzon skrev:
Saab_Robin skrev:

Jo, det blev lite så. Ska även ha under car kit nån gång för skojs skull, som man kan ha när man är ute på kvällarna tongue

Men det kommer senare smile

---------------------------------------------------------------------------------------

Idag har jag åkt till micro igen roll  Dagen saker vart ett sportluftfilter och 2,5"rör.
Så i morron ska jag bygga nya avgassystemet big_smile  Hoppas det kommer låta gött cool

Undercar är lide najs big_smile

1 270 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Tjena smile   idag gick man upp tidigt för att bli klart fort så man kan glida runt när mörkre kommer, men gick fortare än vad jag trodde smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/529581_d8aa0n.jpg
börja med att ta bort luftburken för att ge plats åt ett sportluftfilter tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/529582_i2e74p.jpg
Gick fort, sen ser man hur det gamla filtret såg ut inte så rent precis tongue Ska även göra rent motorn åå fixa här ser inte precis så kul ut =/

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/529583_z61njr.jpg
jaha va nog därför den gick så fort wink HAHA

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/529584_llfz5y.jpg
Så börja man riva med avgassystemet, sista burken. Kan ju knappast vara orginal iaf?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/529586_0zgszb.jpg
Nåra böjar senare så satt det där smile ska bara fixa mig nån riktig upphängning lite senare så kommer det bli kanon tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/529588_jmbjaq.jpg
Luftfiltret igen, funderade lite på att bygga ner det så det bara drar kall luft?

Allt för nu. Sen så ska skatten betalas nu så kanske dröjer lite till nästa uppdate smile

Mvh//Johan

R1 driver!
5 128 Inlägg
28 december 2008
Det är bra om du drar ner filtret, du suger in väldigt mycket varmluft där faktiskt. Så försök få ner det lite mer eller bygg en avskärmning smile

23 Inlägg
28 december 2008
Kul projekt! Blir det nåt kjolpaket eller ska du ha kvar det som är?
Om du ska byta så tycker jag du ska sasta på realcars dynamic paket, eller om du vill va som alla andra kör på viggen...

1 270 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Det är bra om du drar ner filtret, du suger in väldigt mycket varmluft där faktiskt. Så försök få ner det lite mer eller bygg en avskärmning smile

Jo, jag ska bygga ner det inom en snar framtid smile

1 270 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
kallsa skrev:
Kul projekt! Blir det nåt kjolpaket eller ska du ha kvar det som är?
Om du ska byta så tycker jag du ska sasta på realcars dynamic paket, eller om du vill va som alla andra kör på viggen...

Nja som det ser ut just nu så blire nog inge kjolpaket, man är ju bara student roll
Men kanske efter sommaren, får se vad som händer big_smile

1 270 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Ville bara säga om nån hade tänkt att göra likadant med neon i hatthyllan äre ingen idé =/   tagen nu i natt sad men klara mig bra undan från över 2000kr i böter    roll
Senast redigerat av J_Erixzzon (5 januari 2009)

304 Inlägg
5 januari 2009
Kul projekt! kommer följas! ;D.. byt reg, plåtar kommer se mycket frächare ut med nya. Blev najs med nya dämparen! big_smile

//Albin

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i

1 270 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
albin715 skrev:
Kul projekt! kommer följas! ;D.. byt reg, plåtar kommer se mycket frächare ut med nya. Blev najs med nya dämparen! big_smile

//Albin

Alltid kul med nya som följer big_smile   jaa ska beställas vilken dag som helst nu tongue

ljudfantast
1 372 Inlägg
5 januari 2009
Rosu skrev:
blev ju bra smile Men tycker du ska dra sladden igenom och på undersidan av hatthyllan så blir det stilrenare smile

word, gör om det så

1 270 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Elda skrev:
den där dämparen.. var det "japs" dämpare alltså lät det bara brööööl eller var det mer som en vanlig dämpare?

Mer som en vanlig dämpare, klart att man fick ett annat ljud men inget som brööölar så mkt smile

1 270 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Efter gårdagens incidenter med polis och sen sladda av vägen så får jag se när man har pengar till någe roligt till bilen igen sad Får väl först skaffa nya däck så man kan ta bort sommardäcket som sitter på just nu.

Men annars den här månaden så blire provmontera dimljus som Driverking här på gorg gav mig.
Betsälla nya reg-skyltar och köpa hållare.
Köpa nät och fixa grillen som gått sönder.
så nya blinkers måste jag ha.
och nya vinterpuckar tongue
sen sätta på dom nya upphängningarna till avgassystemet
Sen ska bakljusen tonas

Mvh//Johan
Senast redigerat av J_Erixzzon (6 januari 2009)

4 663 Inlägg
5 januari 2009
J_Erixzzon skrev:
Efter gårdagens incidenter med polis och sen sladda av vägen så får jag se när man har pengar till någe roligt till bilen igen sad Får väl först skaffa nya däck så man kan ta bort sommardäcket som sitter på just nu.

Men annars den här månaden så blire provmontera dimljus som Driverking här på gorg gav mig.

Mvh//Johan

du har lite att göa med andra ord.  måste fråga va sa snuten om neonet ?
mvh robin

1 270 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
J_Erixzzon skrev:

Mvh//Johan

du har lite att göa med andra ord.  måste fråga va sa snuten om neonet ?
mvh robin

jaa det får jag tongue hehe

Jooru han sa det lyser för mkt bakåt åå vilka färger får man ha bakåt?  joo det är rött och vitt ljus. då sa ja jaha lyser det så mkt bakåt?  så ville han skriva en bot på det, dumma jävel tongue

Sök