Svenska 200 Klubben grundades inte av ett kompisgäng. Det grundades av mig och Mattias Nilsson som bor på 2 olika ändar av sverige och som inte kände varann för 5 öre när det begav sig.
Nu för att Ida har kommit ihop sig med Mattias Nilsson så är hela klubben ett skitställe tycker jag bara reflekterar i en omognad hos henne.
IDA.
Jag gick in i S200K med världens naivaste respekt och nån slags beundran för hela jävla styrelsen typ och pungade in så mycket pengar jag kunde genom att köpa grejer och prylar och jag är väldigt 240fanatisk och tyckte därför klubben var skitbra men så fort jag slutade älska det för vad jag hoppades att det skulle vara och såg till vad det verkligen var så föll det i bitar..
Svar.
Det är jätte bra att du gav dit stöd till klubben och dom som såg dig på träffarna såg det som en frisk fläkt att en tjej gillade volvo så mycket som du gjorde. Att du nu lämnar klubben pga av en dispyt med någon i styrelsen är lite , ja jag vet inte vad jag ska kalla det. Såg dock eran konversation och jag vet inte om det var så bra från någon av er två. Det var lite sandlåda.
Styrelsen är inte ett kompis gäng , det är människor som försöker få det att fungera med andra människor och för att dom ska få ut något av sin medlemsavgift.
Saken till detta är väl att både jag och Mattias är väldigt överarbetade då vi har dragit hela klubben.
Som det är nu så är jag tex , kassör , clubshops ansvarig , träffansvarig , svisansvarig , kontaktperson samt redaktör.
Det tar en massa av min tid som min familj skulle behöva , då jag har bilar , hus, fru och 4 barn.
Många ggr har jag tänkt lämna in handuken och hoppa áv från den klubben jag själv startade 2004 för att det inte är någon som hjälper till. Alla bara snackar om att hjälpa till men ingen gör något för att lyfta ett finger för att göra det när det kommer till kritan. Hade inte Fredrik Hansson tagit medlemsansvaret så hade jag gått under. Så det är inte konstigt att Mattias och jag ibland tappar suget och kanske humöret. Vi kanske inte är dom trevligaste att snacka med på träffarna , vi kanske inte har det bästa humöret på forumet och kanske ger en smäll till någom som inte förkänar det , men vi är inte mer än männsikor som jobbar hårt på vår fritid och föröker få saker och ting att hålla ihop.
Så istället för att gnälla och säga " jag kan säga massor av skit om denna klubben , dom gör så här mot mig och sa så här åt mig , jag fick inte svar på det jag ville , dom gav mig en varning för att jag skrev något " osv osv , så säg hellre.
Du danne jag tycker vi kan göra så här istället , eller , Du det här funkar inte , varför sa du så här , gjorde så här
Isrället för att bara gnälla och påpekar vi att ni gnäller så är det bara konstruktiv kritik från er sida ingen gnäll. Jag kan säga så här , jag har 4 barn , jag vet vad gnäll är många ggr men även jag har fel.
MEN jag tycker det är lågt av er att kasta skit på en förening som bara försöker överleva.
Jag kommer sitta kvar i styrelsen ett år till om medlemmarna vill ha mig där. Det är inget kompis gäng i styrelsen. Vi är från helt olika bakgrunder.
Jag är från Stockholm
Mattias från Sjöbo
Magnus från Gällivare
Jonas från växjö
Fredrik Uppsala
Jörgen Önska
Björn Stockholm
Håkan Farsta
Ingen kände ingen när vi började och det är bara jag och mattias som e kvar från dom som satt från början.
Hoppas ingen känner sig stött av informationen , mitt nummer finns i tråden.. Ring gärna om ni har felr frågor
Mvh Danne Engberg Grundare Svenska 200 Klubben
Volvo 240 turbo 4 life