3033
Sök

Ny klubb för äldre bilar!

4 637 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
Klubben startades bl a för att det är ont om i mina ögon spännande träffar i Östergötland.  Klubben är nystartad så det tar ett tag att få ordning på allt men i maj år 2009 hoppas vi kunna arrangera vår första träff.

www.ostgotabilklubb.zoomin.se
Senast redigerat av EmilHammarlund (7 december 2008)

2 924 Inlägg
3 november 2008
Fel avdelning, detta är ju inget evenemang, flyttar härmed tråden till avdelningen Allmänt

Mvh Moderator

~ Life is short, have FUN! ~

Lokal gasglad kille
112 Inlägg
6 november 2008
Gött smile

635 Inlägg
6 november 2008
Vi får hoppas att det går bra med klubben, har själv lagt till din länk bland mina volvo-länkar !! cool

http://veteranohobbyfordon.egetforum.se … =4622#4622

129 Inlägg
8 november 2008
Jag är väldigt intresserad.

329 Inlägg
9 november 2008
Kul tycker jag.. smile Hoppas detta blir en större seriös klubb, fixa ett forum också så lär ni utan problem konkurrera ut svenska 200 klubben på en kvart. Lycka till smile

Mr White
1 072 Inlägg
9 november 2008
EmilHammarlund skrev:
Jag har länge haft planer på att starta en bilklubb framförallt eftersom det är ont om i mina ögon spännande bilträffar i Östergötland. Klubben är liten och enkel och det som är viktigast med den är att träffas och snacka lite om våra bilar. Denna klubb kan alltså inte jämföras med större klubbar. (Än så länge;-) ) Namnet blev Östgöta Volvoklubb. Men du kan bo var som helst för att vara med. Detta är en seriös klubb för både original och ombyggda bilar och vi vill ha medlemmar i alla åldrar, både män och kvinnor. En i dagsläget väldigt enkel och småtrist hemsida har vi också. http://ovk.zoomin.se/

Vad räknas som en äldre volvo då? smile

Mr White
1 072 Inlägg
9 november 2008
Molle_S60 skrev:
Kul tycker jag.. smile Hoppas detta blir en större seriös klubb, fixa ett forum också så lär ni utan problem konkurrera ut svenska 200 klubben på en kvart. Lycka till smile

Haha lycka till att slå 200K lollol

4 637 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Molle_S60 skrev:

Det här är en lokal klubb, inget alternativ eller någon konkurrent till Svenska 200 klubben eller någon annan klubb. De stora klubbarna behövs. Dock är vi en bra komplettering för de som vill ha ännu mer gemenskap och mera lokala träffar. Men vill någon som bor utanför Östergötland bli med så ser vi ingen anledning till att förbjuda dem.
Senast redigerat av EmilHammarlund (21 november 2008)

329 Inlägg
9 november 2008
EmilHammarlund skrev:
Molle_S60 skrev:

Det här är en lokal klubb, inget alternativ eller någon konkurrent till Svenska 200 klubben eller någon annan klubb. Större klubbar behövs, denna klubb är bara till för mer lokal gemenskap och lokala träffar. Ett forum är i dagsläget inte aktuellt.

Okej.. Så lät det ju inte i första inlägget.. Innan du editerade det.

Lycka till ändå

4 637 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Molle_S60 skrev:
EmilHammarlund skrev:
Molle_S60 skrev:

Det här är en lokal klubb, inget alternativ eller någon konkurrent till Svenska 200 klubben eller någon annan klubb. Större klubbar behövs, denna klubb är bara till för mer lokal gemenskap och lokala träffar. Ett forum är i dagsläget inte aktuellt.

Okej.. Så lät det ju inte i första inlägget.. Innan du editerade det.

Lycka till ändå

Jag formulerade det lite fel såg jag. Menade att vi med tiden ska bli mer innehållsrika och förhoppningsvis bli en hel del medlemmar men fortfarande hålla klubben som lokal.

vägblockerare
47 Inlägg
10 november 2008
mycket intressant big_smile

Kyltekniker
166 Inlägg
11 november 2008
Inte för att låta nedlåtande. Men gör om hemsidan lite och ta bort annonserna i början. Tror de lockar mera. Och sen när ni växt kan du slänga in google-annonser. ett tips bara smile

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
21 november 2008
va e d för adress till klubben då?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

274 Inlägg
21 november 2008
Gött o se melemmar ur s200k har en liten klubb  brevid  gött o se o bra

Egen företagare & Flockare
314 Inlägg
21 november 2008
Bra med fler klubbar det behövs när hobbyn har blivit så pass ansträngd som den är.
Men till Ida o molle varför vara medlemmar och forumsmedlemmar på S200K om det är så dåligt. Ingen tvingar er att vara där. Dåligt att snacka på det sättet ni gör. Ring gärna mig o prata om förbättringar istället.
0730 222188

Volvo 240 turbo 4 life

4 637 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
volvotomten skrev:
Gött o se melemmar ur s200k har en liten klubb  brevid  gött o se o bra

Förstår att du menar tvärtom.

Vi vill INTE vara någon konkurrent till någon annan klubb.
Vi kommer aldrig att göra reklam för Östgöta Volvoklubb på t ex S200K forum. (Dock så gör jag ibland reklam för S200K genom att prata om den.)
Om man jämför detta med t ex Svenska Saabklubben så finns det säkert en hel del av deras medlemmar som även är med i Östgöta Saabklubb eftersom ÖSK har cirka hela 170 medlemmar.

Redan år 2002 eller om det var ännu tidigare hade jag planer på att starta en klubb i framtiden och drömmar ska förverkligas och det kändes dags att göra det nu. Jag minns att jag och en kompis (tyvärr ingen jag har kontakt med idag) satt och skissade på detta redan när jag gick i 9:an på högstadiet.

Så om jag ska sammanfatta detta så var det inte för att vara elaka som denna klubb startades.

329 Inlägg
22 november 2008
volvo240tic skrev:
Bra med fler klubbar det behövs när hobbyn har blivit så pass ansträngd som den är.
Men till Ida o molle varför vara medlemmar och forumsmedlemmar på S200K om det är så dåligt. Ingen tvingar er att vara där. Dåligt att snacka på det sättet ni gör. Ring gärna mig o prata om förbättringar istället.
0730 222188

Var nog ett halvår sen jag sa mitt sista ord där... Håller lite med ida, kommer man ihop sig med nån i "gänget" så är alla emot sen.. Sover mycket gott om natten, dvs det gör mig absolut ingenting. Men åsikter har jag ändå, och delar dom med alla jag tycker passar.

Menar nu absolut inte alla på sv200, dig t.ex har jag absolut inga problem med. Tvärtom

314 Inlägg
23 november 2008
Svenska 200 Klubben grundades inte av ett kompisgäng. Det grundades av mig och Mattias Nilsson som bor på 2 olika ändar av sverige och som inte kände varann för 5 öre när det begav sig.
Nu för att Ida har kommit ihop sig med Mattias Nilsson så är hela klubben ett skitställe tycker jag bara reflekterar i en omognad hos henne.

IDA.
Jag gick in i S200K med världens naivaste respekt och nån slags beundran för hela jävla styrelsen typ och pungade in så mycket pengar jag kunde genom att köpa grejer och prylar och jag är väldigt 240fanatisk och tyckte därför klubben var skitbra men så fort jag slutade älska det för vad jag hoppades att det skulle vara och såg till vad det verkligen var så föll det i bitar..

Svar.
Det är jätte bra att du gav dit stöd till klubben och dom som såg dig på träffarna såg det som en frisk fläkt att en tjej gillade volvo så mycket som du gjorde. Att du nu lämnar klubben pga av en dispyt med någon i styrelsen är lite , ja jag vet inte vad jag ska kalla det. Såg dock eran konversation och jag vet inte om det var så bra från någon av er två. Det var lite sandlåda.
Styrelsen är inte ett kompis gäng , det är människor som försöker få det att fungera med andra människor och för att dom ska få ut något av sin medlemsavgift.

Saken till detta är väl att både jag och Mattias är väldigt överarbetade då vi har dragit hela klubben.
Som det är nu så är jag tex , kassör , clubshops ansvarig , träffansvarig , svisansvarig , kontaktperson samt redaktör.
Det tar en massa av min tid som min familj skulle behöva , då jag har bilar , hus, fru och 4 barn.
Många ggr har jag tänkt lämna in handuken och hoppa áv från den klubben jag själv startade 2004 för att det inte är någon som hjälper till. Alla bara snackar om att hjälpa till men ingen gör något för att lyfta ett finger för att göra det när det kommer till kritan. Hade inte Fredrik Hansson tagit medlemsansvaret så hade jag gått under. Så det är inte konstigt att Mattias och jag ibland tappar suget och kanske humöret. Vi kanske inte är dom trevligaste att snacka med på träffarna , vi kanske inte har det bästa humöret på forumet och kanske ger en smäll till någom som inte förkänar det , men vi är inte mer än männsikor som jobbar hårt på vår fritid och föröker få saker och ting att hålla ihop.

Så istället för att gnälla och säga " jag kan säga massor av skit om denna klubben , dom gör så här mot mig och sa så här åt mig , jag fick inte svar på det jag ville , dom gav mig en varning för att jag skrev något " osv osv , så säg hellre.

Du danne jag tycker vi kan göra så här istället , eller , Du det här funkar inte , varför sa du så här , gjorde så här

Isrället för att bara gnälla och påpekar vi att ni gnäller så är det bara konstruktiv kritik från er sida ingen gnäll. Jag kan säga så här , jag har 4 barn , jag vet vad gnäll är många ggr men även jag har fel.

MEN jag tycker det är lågt av er att kasta skit på en förening som bara försöker överleva.

Jag kommer sitta kvar i styrelsen ett år till om medlemmarna vill ha mig där. Det är inget kompis gäng i styrelsen. Vi är från helt olika bakgrunder.

Jag är från Stockholm
Mattias från Sjöbo
Magnus från Gällivare
Jonas från växjö
Fredrik Uppsala
Jörgen Önska
Björn Stockholm
Håkan Farsta

Ingen kände ingen när vi började och det är bara jag och mattias som e kvar från dom som satt från början.

Hoppas ingen känner sig stött av informationen , mitt nummer finns i tråden.. Ring gärna om ni har felr frågor
Mvh Danne Engberg Grundare Svenska 200 Klubben

Volvo 240 turbo 4 life

314 Inlägg
23 november 2008
ok jag kanske är dum men jag har kollat alla trådan nu i 200k´s forum som du skrivit i från j jun 2005 då du gjorde det första inlägget
Ser inte att han kommenterat din kropp förutom i de trådar du själv startat med tex " en 240 kvinnas problem" och någon mer. Där du själv antyder saker om din och andra tjejers kroppar för att dom gillar 240 bilar...
Men jag kan ju ha missat något...

ialla fall jag önskar dig lycka till och hoppas du dyker förbi på några evenemang i framtiden.

jag drar mig ur diskutionen , och jag har i 99,9 % av fallen alltid tid att snacka i telefon...

MvH Danne

Volvo 240 turbo 4 life

Sök