2336
Sök

extra krut i b18?=)

198 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
#1
hej tänkte höra om de är någon som har tipps vad man kan göra för att få lite extra effekt i en gammal b18? och vart man får tag på grejjerna?smile


Volvoskadad
6 017 Inlägg
1 196 Inlägg
11 november 2008
#4
köp en b20 istället tongue kostar inte mkt och mkt lättare att få ur effekt smile

198 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
#5
jo de kanske är smartare att mixtra med en b20 istället för orginalmotorn också;P


198 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
#6
om jag nu skulle sätta in en b20 är de någon som har något tipps vad man ska sätta in för godis i motorn?
altså vad man ska ha för kam och förgasare och så=)


29 Inlägg
11 november 2008
#7
R-kam, dubbla SU eller weber förgasare, extraktorgrenrör, porta & plana toppen, lättare svänghjul borra den till 92,5mm eller 93mm å ödkolvar

198 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
#8
pris x vad de skulle gå på ungefär?


1 749 Inlägg
11 november 2008
#9

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

tuningservice.se
91 Inlägg
11 november 2008
#10
En turbo vore ju inga fel. b21-23 et kanske:)


219 Inlägg
12 november 2008
#11
Vad ska du använda bilen till,hur vill du ha ditt vridmoment.På lägre varv eller höga varv.Finns mycket kul att göra med dom.Håller sj på med en B20.Och tror du ska satsa på någon annan kam än R-kamen,brukar vara svår på lägre varv.

Kostar att ligga på topp

198 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
#12
jag ska bara andvända den som vanlig bil men de är juh lite roligare med lite krut:) och spec om de är en gammal bil som går bra:P jag vill juh ha ett bra vrid på lite lägre varv tal=)


219 Inlägg
12 november 2008
#13
ok,ja då finns det en del roligt man kan göra.

Kostar att ligga på topp

198 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
#14
jag skulle väl vilja ligga på en 120-150hk iaf men haru nå tips på vad man kan slänga i motorn? har aldrig hållit på att trimma och grejja sj så de är svårt att veta vad man ska ha för grejjer men skruva är inge problem=)


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
12 november 2008
#15
r eller k -kam dubbla webrar å en portad topp smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
12 november 2008
#17
VrT5 skrev:
okej tack=)

va så lite så smile webrarna kan va dyra men är bra att ha skräpandes på hyllan om du inte har nån användning av dom se:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

219 Inlägg
12 november 2008
#18
Om du vill ha en lugn och fin motor,så skulle jag nog annvända en K-kam,planat E-topp en 2 ports förgasare,och ett extractor grenrör 4-2 till 1 ett gammalt koncept som står sig än idag.Men vill du ha mer, ja då blir dubbla förgasare värre topp och kam.

Kostar att ligga på topp

4 001 Inlägg
12 november 2008
#19
AnderL skrev:
Om du vill ha en lugn och fin motor,så skulle jag nog annvända en K-kam,planat E-topp en 2 ports förgasare,och ett extractor grenrör 4-2 till 1 ett gammalt koncept som står sig än idag.Men vill du ha mer, ja då blir dubbla förgasare värre topp och kam.

jag är lite mot det konceptet.
K-kam = OK
E-topp = Usch, den är fel i kanalerna från början, den går aldrig att få riktigt bra
Extraktor = behövs inte för B18/B20 grenröret är helt ok, över 180hk så behöver man exktraktor och då bryr man sig inte om bottenvrid
2 ports förgasare = Ok, helst en Weber 36/36 men det räcker inte till mer än max 120-130hk

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

198 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
#20
kolvas skrev:
AnderL skrev:
Om du vill ha en lugn och fin motor,så skulle jag nog annvända en K-kam,planat E-topp en 2 ports förgasare,och ett extractor grenrör 4-2 till 1 ett gammalt koncept som står sig än idag.Men vill du ha mer, ja då blir dubbla förgasare värre topp och kam.

jag är lite mot det konceptet.
K-kam = OK
E-topp = Usch, den är fel i kanalerna från början, den går aldrig att få riktigt bra
Extraktor = behövs inte för B18/B20 grenröret är helt ok, över 180hk så behöver man exktraktor och då bryr man sig inte om bottenvrid
2 ports förgasare = Ok, helst en Weber 36/36 men det räcker inte till mer än max 120-130hk

okej har du nå tipps på topp?



Sök