2418
Sök

extra krut i b18?=)

219 Inlägg
12 november 2008
#21
kolvas skrev:
AnderL skrev:
Om du vill ha en lugn och fin motor,så skulle jag nog annvända en K-kam,planat E-topp en 2 ports förgasare,och ett extractor grenrör 4-2 till 1 ett gammalt koncept som står sig än idag.Men vill du ha mer, ja då blir dubbla förgasare värre topp och kam.

jag är lite mot det konceptet.
K-kam = OK
E-topp = Usch, den är fel i kanalerna från början, den går aldrig att få riktigt bra
Extraktor = behövs inte för B18/B20 grenröret är helt ok, över 180hk så behöver man exktraktor och då bryr man sig inte om bottenvrid
2 ports förgasare = Ok, helst en Weber 36/36 men det räcker inte till mer än max 120-130hk

Och varför ska det inte gå att få en E-topp att gå bra?
Och ja annvänder du ett 4 till 1 rör,så kan man använda orginal grenrör.
Och vad kör du sj med då?

Kostar att ligga på topp

119 Inlägg
12 november 2008
#22
åk på en folkracetävling, kolla in b20 motorer i skrynkliga bilar, ju fulare bil ju bättre motor.. och motorn blir din för 6500

det var bättre förr.. ju förr ju bättre

198 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
#23
smart tack för tipset=)



Sök