2908
Sök

Ang Jobba i Norge! Lite tips osv

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
Tja!
Ja & polaren letar efter lite Norge jobb!
Vi har anmält oss som intresserade av ett truck förar jobb där.
Men hade ju inte skadat med nått mer eller nått med bättre pröjjs?
Nån som har lite tips på vart man ska söka ?
Är ju inte direkt jätte sugen på att rensa fisk 24/7
Kan tänka oss det mesta inom , Lager , Bil , Industri osv.
Vill bara ha lite mer tips för har verkligen totalt stopp i hjärnan nu!

C H E V R O L E T <3

Ace Ventura
1 240 Inlägg
19 november 2008
Jag tycker ju att många jobb inom byggbranschen är bra betalt tex kakelsättare, snickare, betongare bara för att nämna några! Stensättare åxå, På firman jag var på i Oslo så fick man fullbetald 192 nok i timmen de är rätt okej!

FreddeK
19 november 2008
truck förar jobb?

5 042 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
Aruzo skrev:
Jag tycker ju att många jobb inom byggbranschen är bra betalt tex kakelsättare, snickare, betongare bara för att nämna några! Stensättare åxå, På firman jag var på i Oslo så fick man fullbetald 192 nok i timmen de är rätt okej!

Tackar väldigt mycket för detta!
truckförar jobbet vi sökte os va ju 130 norska kroner o det lever man ju inte direkt så mycket för boeendet kostar ju sin slant i Norge!
Ska kolla runt mer ang dessa områderna med smile
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (19 november 2008)

C H E V R O L E T <3

Ace Ventura
1 240 Inlägg
19 november 2008
Children-Of-Bodom skrev:
Aruzo skrev:

Tackar väldigt mycket för detta!
truckförar jobbet vi sökte os va ju 130 norska kroner o det lever man ju inte direkt så mycket för boeendet kostar ju sin slant i Norge!
Ska kolla runt mer ang dessa områderna med smile

Edit har ni boende tycker jag ni ska söka som ställningsbyggare i Oslo! Finns 2 lediga jobb där, Upp till 187 spänn kan ni få där! In på Nav.no å så letar du i oslo så hittar du! Mesa och christiania stillas! Har du inte hittat imorn ska jag leta rätt på dom!

wink
Senast redigerat av Aruzo (19 november 2008)

Norrlänning
1 453 Inlägg
20 november 2008
varför ska alla dra till norge och jobba ?

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Körv
3 535 Inlägg
20 november 2008
Ellertz skrev:

Lova att inte skvallra yikes Men det är faktiskt så att allt fler har blivit arbetslösa i Sverige yikes

roll

Truckdriving Man

12 086 Inlägg
20 november 2008
Ellertz skrev:

1 anledningar, man får mkt bättre betalt och att de är där jobben finns.

12 086 Inlägg
20 november 2008
steifan skrev:
..väl, lite? neutral

lol haha skönast, jo de är ju hela 500kr i månan smile

Stolt RHD Fjant
130 Inlägg
20 november 2008
När jag jobbade i norge så kunde jag tjäna mellan 30-40 tusen. då jobbade man 12-15 timmar om dagen i 11 dagar sen va man hemma i 10. fick betalt 8 timmar om dagen även när jag var hemma dock. jäkla skillnad mot svenska löner.

1 814 Inlägg
20 november 2008
Sverige är ett land som kan bli långt bättre än Norge och Danmark rent ekonomiskt men våra meningslösa lagar står i vägen för allt detta. byrokration i sverige är en sann plåga. Norge är ju inte med i EU dessutom, mycket positivt vill jag säga er wink

Norrlänning
1 453 Inlägg
26 november 2008
expect1991 skrev:
Sverige är ett land som kan bli långt bättre än Norge och Danmark rent ekonomiskt men våra meningslösa lagar står i vägen för allt detta. byrokration i sverige är en sann plåga. Norge är ju inte med i EU dessutom, mycket positivt vill jag säga er wink

Eu är nått av de sämsta som hänt för sverige... Vi betalar flera hundra miljarder dit varje år. Som i sin tur går till spanska järnvägar. Den dagen oljan tar slut för Norge så har dom inte mycket att bygga på. Då får dom öka trycket på "hurtigruten" för att få de landet att gå runt.

- Har du champagne?

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
28 november 2008
Kom ner till mig i sydney istället o hjälp till på byggarbetsplats, varmare, roligare o dessutom finns här riktigt exotiska bilar... (som alltid är rena då här aldrig regnar) bilutställning varjedag fan bara man går över gatan smile

well lycka till i kalla norge,

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

5 042 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
Ellertz skrev:

rätt korkad fråga va  roll
Bra mycket bättre betalt än svenska jobb!
Kolla tex ett truck jobb jag hitta i Norge skulle pynta ut 26k/mån
i sverihe har man riktigt tur om man får ut 20 efter skatt som truck förare..

För övrigt.
Kollat på lite plattforms jobb osv.
Verkar rätt lovande!
mellan 30 - 40 Norska tusen/ månan beroende på arbets uppgift smile
väntar på svar från dom. Får jag det jobbet så drar jag på direkten!
Jobba in o spara fram till sommarn = grym bil  wink= Jänk

C H E V R O L E T <3

Norrlänning
1 453 Inlägg
2 december 2008
Children-Of-Bodom skrev:
Ellertz skrev:

För övrigt.
Verkar rätt lovande!

Det tycker jag inte.

Indexet på löner ligger ungefär 20% högre än sverige, alltså ett index på de flesta yrken. vissa säkert mycket mer, och vissa lite mindre.

De kostar i snitt 40-50 % mer att leva där. Lägenheter är äckligt dyrt, mat är äckligt dyrt. Alkohol vill man inte absolut inte ens tänka på. Tex. Heineken 6 pack 4.5% kostade i Norvik 144 :- NKR.
Med lite huvudräkning så märker du att du lever "bättre" i sverige även fast du tjänar mindre.  Lever du "smart" i sverige och investerar lite smart så kan du leva bra mkt bättre i sverige. Trots att du tjänar några tusen mindre. 

Och angående Offshore jobben som är så populära, de flesta företag söker mycket "erfaren"personal.

- Har du champagne?

12 086 Inlägg
2 december 2008
Ellertz skrev:
Och angående Offshore jobben som är så populära, de flesta företag söker mycket "erfaren"personal.

Ja, det är inga finniga 19 åringar nyss examinerade från industriprogrammet de skickar ut till havs i fullkomligt kaos big_smile

Norrlänning
1 453 Inlägg
2 december 2008
JapMax skrev:
Ellertz skrev:

Ja, det är inga finniga 19 åringar nyss examinerade från industriprogrammet de skickar ut till havs i fullkomligt kaos big_smile

haha nej precis.. De är nog närmare 35 åriga män som jobbet innan indsustrin i sisådär 10-15 år. Men men, under kan ske.

- Har du champagne?

5 042 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
Ellertz skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Ellertz skrev:

För övrigt.
Verkar rätt lovande!

Det tycker jag inte.

Indexet på löner ligger ungefär 20% högre än sverige, alltså ett index på de flesta yrken. vissa säkert mycket mer, och vissa lite mindre.

De kostar i snitt 40-50 % mer att leva där. Lägenheter är äckligt dyrt, mat är äckligt dyrt. Alkohol vill man inte absolut inte ens tänka på. Tex. Heineken 6 pack 4.5% kostade i Norvik 144 :- NKR.
Med lite huvudräkning så märker du att du lever "bättre" i sverige även fast du tjänar mindre.  Lever du "smart" i sverige och investerar lite smart så kan du leva bra mkt bättre i sverige. Trots att du tjänar några tusen mindre. 

Men boende o mat blir inte dyrt då vi är 3 st som skall iväg smile
Delar på allt
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (2 december 2008)

C H E V R O L E T <3

Sladdgalning
297 Inlägg
2 december 2008
Ellertz skrev:
JapMax skrev:
Ellertz skrev:

haha nej precis.. De är nog närmare 35 åriga män som jobbet innan indsustrin i sisådär 10-15 år. Men men, under kan ske.

polare som är nyss fyllda 20 som är ute på en oljeplattform som svetsare. Ändå har han bara en grundutbildning och får ut 45k utan problem i månaden.

Bmw 316 -89
Volvo 244 - 89
Fiat Uno - 88
Bmw 525 - 89

Sök