DusanMandick skrev:
Blixten854 skrev:
DusanMandick skrev:
MickeMys
om du läser ordentligt så ser du att de va "blixten" som skrev det om att han kan drifta me fwd, en fwd bil kan inte o kommer aldrig kunna drifta, han vet uppenbarligen inte va han pratar om när han säger att fwd bilar ställer upp i d1 osv,
vi subaru förare håller oss till de riktiga grejorna
hade ! Tobbe
Var skrev jag att jag kunde drifta med FWD? Fortfarande inte kollat på länkarna på filmklippen jag svarade på innan. Jag har svarat på det du skrev. Jag föredrar själv drifting med RWD men bara för det så kan inte du ändra vad ordet betyder. Det är inte bundet till kraft på bakhjulen. Kolla på klippen jag länkade innan och säg att det inte är en riktig drifting tävling, skit i D1. För det har jag ingen aning om.
Här är två länkar:
http://www.youtube.com/watch?v=EFUegaEibwEhttp://www.youtube.com/watch?v=r4mcnGus0KU
det där är snyggt, mkt snyggt , och svårt, men det är inte drift, det är kontrollerade sladdar, såkallade controlled skids, det är en helt annan sak
de civic osv då såg i d1 var rwd konverterade, man får ha fwd bilar så länge de är på en rwd plattform, likadant me 4wd bilar
Allt jag har sagt om D1 lämnar jag för det vet jag faktiskt inget om. Men klippen jag visade? Borde det inte var drifting om det är i en drifting tävling. Om inte det är drifting då kanske du kunde svara på det om det inte duger med kontrollerade sladdar genom en kurva eller en serie av kurvor oavsett var drivningen är.
Tog detta från:
http://www.driftingstreet.com/drift-cars.htmlWhat makes a drifting car?
Most importantly it has to be RWD! (rear-wheel-drive)
It's not that 4WD, AWD or FWD vehicle cannot drift, it's just that drifting other drivetrain layouts is quite a different ballgame. It's best to stick to RWD, because you need to balance the rear with the throttle.Här är lite mer:
http://www.driftingstreet.com/what-is-drifting.htmlWhat Is DriftingSideways In Control With Style
Yes, what is drifting??? Drifting would be described by most people as going through a corner with your car sideways while keeping the throttle floored.
The sideways part is correct, but it takes a little more to explain what drifting really is all about. It’s not just flooring the throttle; it takes a delicate balance to “keep” the car sideways......
Racers use the term oversteer to refer to going sideways. This basically means steering too much. Or rather, even without the driver’s steering input, the car steers more than you would like to.
Usually if the car has a natural tendency to oversteer, when you steer the car either too hard or too fast into the corner the rear starts coming out and and in no time you'll lose the back tires from gripping to the surface. But there is a way to still be in control when you're sliding...
The solution to this “oversteer” is to keep the front tires into the direction of where you want to go (countersteer or “opposite lock”) and throttle your way out of the corner. Of course this is more than just countersteering and flooring the throttle.
It’s a precise balance of steering, accelerating, braking, shifting and pulling the e-brake to remain in the state of oversteer, or as it is now known; drifting. It really is driving almost beyond the limit of control, right on the edge!
Special drifting techniques are used to get or keep the car into a state of oversteer. In drifting as we know it today these racing techniques have really been taken to the extreme, pushing the boundaries of what a car is capable of to the limit.
It might look easy, but it takes incredible car control to a drift. Only dedicated drivers, who have been practicing for years can control the car how they want. When driving on the very edge of control one small mistake can end up in a serious accident.