Vilka framsteg du gör:) skulle du kunna bjuda på några bilder och mått på kylaren, har själv funderat på en griffin nämligen:p
//Niklas
Min är 775x400mm yttermått (31x16 tum) Finns väl närmare en halv miljard olika storlekar att välja på hos summit racing med bilder och mått. den jag köpte är en universalmodell så inga fästen finns.
Tack
ok exakt den ja kollat på:) hur tjock är den?:p
//Niklas
3" gavlar och 2,25" cellpaket, tror även det står i webshoppen. kylarn kosta 179 dollar + frakt, moms å tull, ca 2700kr hem till dörren
OKOK haha såg att Dalhems sålde den för 4000:- + frakt:) ska absolut in på den webshoppen o kolla:p
Det tar sig sa mordbrännarn Skulle plocka fram ett par backspeglar förra helgen för att börja med finliret på framskärmarna men lagret visade sig vara slut, ligger väl utspridda på diverse rallycrossbanor Då fick det helt enkelt bli nya speglar. Tur dom var så dyra, hela 252kr styck.
Plastade lite nyss så återstår lite slipning innan det blir närbilder på skärmar-huv-plastgaller-dörr-spegel passformen. Gallret under rutan har högerbiten från en vänsterstyrd och vänsterbiten från en högerstyrd. Då blir det inga fula hål när man har singeltorkare, ska bara lösa mittenbiten på något snyggt sätt nu.
Bakdelen börjar va rätt klar för spackling nu efter lite massage och finlir på bakstöten.
Lite mera jobb med karossen.. Har lämnat iväg en profilmall för att få trösklar bockade, kommer nog göra susen utseendemässigt. Lite hardcore svetsjobb också för omväxlings skull, modifierat bakre motorfäste numer med riktig kudde så Gustaf blir glad
Kanske ska tvätta motor och låda? Ser smutsigt ut!
Ska byggas lite runt om den med kylning, turbo, avgas etc. Givetvis ska allting gås igenom innan slutmontering.
Exsicco skrev:
_T_H_ skrev:
Sjukt bra arbete du har gjort med bilen. Kommer bli kanon. Men varför bygga ut huven över lyktorna? Ser lite töntigt ut.
Tycker att bygget är grymt men på den punkten måste jag hålla med...
Corsan är ju världens snällaste bil, har man ingen arg motor måste man ju kompensera med annat. (även jag kommer nog mogna så småningom och byta huv, men just nu gillar det)
Elda skrev:
kommer bli snygt när den e klar Eltejp eller limmat är inte snyggt, men det e vackert Dock lite smal fram.. tycker kalle uhr's corsa e lagom bred
eltejp, limmat, va? Kalle har ju ballat ur totalt men jag kan helt klart hålla med
haha.. blev lite skumt där.. menar eltejp eller limmade ögonlock tkr jag inte är snyggt, men när det är helgjutet utan skarvar till huven tycker jag det är snyggt
Håller helt och hållet med, och när jag vill ha nåt annat bygger jag om
Jag har följt tråden i smyg sedan starten av den, och jag är mäkta imponerad av hur bygget framskrider! Corsan kommer bli hur grym som helst! Du tycks vara en hejjare på att få till dom små detaljerna och med bra precision och finish.
Och som ägare till en Corsa B så anser jag att det du har gjort med huven, "böseblicken", är skitsnyggt!
Ska bli kul att följa resten av bygget, dreglande framför skärmen
Jag har följt tråden i smyg sedan starten av den, och jag är mäkta imponerad av hur bygget framskrider! Corsan kommer bli hur grym som helst! Du tycks vara en hejjare på att få till dom små detaljerna och med bra precision och finish.
Och som ägare till en Corsa B så anser jag att det du har gjort med huven, "böseblicken", är skitsnyggt!
Ska bli kul att följa resten av bygget, dreglande framför skärmen