2618
Sök

golf 1 turbo diesel -83 "Tyskstuk" (Bilen såld LÅS TRÅDEN)

hbxservice.com
1 471 Inlägg
16 augusti 2010
Trådstartare
här kommer det lita bilder av det jag har gjort idag wink någon som kan gissa va de är? tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/large/980551_chlynp.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/large/980552_ngazdm.jpg
Senast redigerat av saablover_1 (16 augusti 2010)

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

hbxservice.com
1 471 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
kollade lita hur mycke ja e tvungen att skruva ner coiloveren igår.... kommer kunna köra på lägsta läget nästan utan att hjulen tar i tongue

hbxservice.com
1 471 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
väldigt dålig respons när man väl lägger in något:/

hellaflush!
1 266 Inlägg
18 augusti 2010
Vad är det på bilden du la upp? Ser ut som någon skyddsplåt eller något xD

hellaflush!
1 266 Inlägg
18 augusti 2010
Vad är det på bilden du la upp? Ser ut som någon skyddsplåt eller något xD

hbxservice.com
1 471 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
skrev inte va de va för tänkte folk skulle få gissa lite wink men de e som du sejer en skyddsplåt för tråget... samt förstärkning mellen länkarmsinfästningarna på samma gång wink

hellaflush!
1 266 Inlägg
18 augusti 2010
ah, skydd för tråget är aldrig fel när man kör lågt smile

VW NÖRD
409 Inlägg
18 augusti 2010
Aha va inne på de tankarna att det skulle fungera som skydd, och ack så rätt man kunde ha wink dock fick man ju klura lite big_smile hur går det annars med bilen, mkt rost kvar?

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)

hbxservice.com
1 471 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
jerkan_saab skrev:
Aha va inne på de tankarna att det skulle fungera som skydd, och ack så rätt man kunde ha wink dock fick man ju klura lite big_smile hur går det annars med bilen, mkt rost kvar?

har tyvärr inte hänt något me rosten sen sist, mende e väll en kvälls svetsning kvar wink

VW NÖRD
409 Inlägg
19 augusti 2010
saablover_1 skrev:
jerkan_saab skrev:

har tyvärr inte hänt något me rosten sen sist, mende e väll en kvälls svetsning kvar wink

Okaj smile aja de e bara att köra på smile hur ser den ut nudå? bilder tack wink

hbxservice.com
1 471 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
här kommer det lite bilder på hur plåten vart under bilen wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/large/981280_wisem5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/large/981281_r5rc2i.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/large/981283_8eq47l.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/large/981284_jjcmq9.jpg

VW NÖRD
409 Inlägg
19 augusti 2010
Blev ju bra smile "bara" att fixa till karossen med wink ska skära upp tröskeln på min ena golf nu för att se om  den måste bytas eller ej, rost e inte kul asså tongue

hbxservice.com
1 471 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
jerkan_saab skrev:
Blev ju bra smile "bara" att fixa till karossen med wink ska skära upp tröskeln på min ena golf nu för att se om  den måste bytas eller ej, rost e inte kul asså tongue

mina hade gått att besiktamed men byter dom ändå tongue

Avstängd
1 714 Inlägg
19 augusti 2010
Avundar din ork alltså! Ingen lek att byta trösklar o grejer fan har gjort det en gång o aldrig mer känner jag bara.

Ser riktigt bra ut o jag gillar stilen det lutar åt, även om det inte blir svindyra splitfälgar blir det nog najs stuk.

Lycka till och fortsätt såhär så blire nog bra, och så ses vi på bug run 2011

I got Dubs!
2 423 Inlägg
19 augusti 2010
Skydd för oljetråget wink

hbxservice.com
1 471 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
Emilius skrev:
Avundar din ork alltså! Ingen lek att byta trösklar o grejer fan har gjort det en gång o aldrig mer känner jag bara.

Ser riktigt bra ut o jag gillar stilen det lutar åt, även om det inte blir svindyra splitfälgar blir det nog najs stuk.

känner att orken börjar svika av och till! men bara men är färdig med rosten så börjar man nog se ljuset i tunneln! vi ses på BR

hbxservice.com
1 471 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
Dubs skrev:
Skydd för oljetråget wink

japp:)

123 Inlägg
19 augusti 2010
Roligt att se dessa bilar bevaras, men tror du inte det är lite dumt att ha både hasskydd och understaget i samma konstruktion? För kör du på något hårt får ju bärarmarna en kyss med.

Sett ett par i USA som svetsat fast en tjock plåt direkt på oljetråget som ska skydda mot oönskade ojämnheter i vägen.

Har du kapat upp i rambenet fram så drivaxlarna slipper ligga och belastas. Samt tagit bort brickan i drivaxeln så det inte blir för stumt när du sänkt den så mycket. Kan äta drivknutar om man har otur.

hbxservice.com
1 471 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
Mr Pipen skrev:
Roligt att se dessa bilar bevaras, men tror du inte det är lite dumt att ha både hasskydd och understaget i samma konstruktion? För kör du på något hårt får ju bärarmarna en kyss med.

Sett ett par i USA som svetsat fast en tjock plåt direkt på oljetråget som ska skydda mot oönskade ojämnheter i vägen.

Har du kapat upp i rambenet fram så drivaxlarna slipper ligga och belastas. Samt tagit bort brickan i drivaxeln så det inte blir för stumt när du sänkt den så mycket. Kan äta drivknutar om man har otur.

ska nog inte vara någon fara med länkarmarna, plåten är inte så grov så om ja kör pånågot förhårt så ger den vika( mest där för att skydda mot skrap och inte fullfatskörning på dålig väg), rambenet är urkapat men någon bricka äär inte borttagen wink vilken bricka e de?

Avstängd
1 714 Inlägg
20 augusti 2010
saablover_1 skrev:
Emilius skrev:

känner att orken börjar svika av och till! men bara men är färdig med rosten så börjar man nog se ljuset i tunneln! vi ses på BR

det är ju hur skönt som helst att bara sitta o plocka på fina nya grejer på en nylackad bil,
rostlagning är det absolut värsta, så tar du dig genom det så är det bara nedförsbacke sen.
Du har väl kommit en bra bit också, trösklar o skärmkanter är ju bland de jävligaste,
små hål o skit är ju ingen match. jaga på, de kommer nog va inspirerande att se den grundlackad sen.

Sök