mbfidde skrev:
som man kan läsa så verkar det ju iallafall som att alla 18åringar som skriver här har krockat så det kan DU ju utgå ifrån.
Är ju inte underligt att försäkrings premien är så hög för oss ungdomar,,, Eftersom det verkar som du säger att alla 18 åringar som skrivit i denna tråd har krockat:S Hur kör ni egentligen ??? O skriv inte som alla andra, för det kan ni ju inte göra eftersom ni krockat o grejat...
Man ska inte leka superman i trafiken utan man ska lära sig var sina gränser går med stor marginal! Och det lär man sig bäst genom att köra bankörning när det bjuds på såna tillställningar via vissa bil klubbar:)
Hade själv en Saab 9000 2.0T 90:a som första bil med 250hk var helt underbart, bara man tar det lungt o lär känna sin bil o gränser så går ju allting bra. Men ett TIPS bara tänk efter innan du köper en TURBO bil som första bil... Har du väl haft en turbo bil kan du inte vara utan turbo resten av livet;)
Det där med att skriva sin bil på någon förälder ser jag personligen inget problem i, synd att man själv ska straffas med hög premie när man kör normalt på gatorna...
I mitt fall är det ju lite tvärtom har min saab o volvo på mig nu , o min mor brukar låna saaben när den rullar på sommrarna...
Polisen stanna henne i höstas (kört lite bara lite..... för fort) o fråga henne den allmäna frågan o bilen står på dig. Mor sa ne det är ju min sons racer bil, som jag brukar låna så här på vardagar till jobbet när han kör sin brukis bil till jobbet (mor jobbar 2km från från sitt hem, jag 5mil tråkigt att dra mil på den...).
Dom sa att det var första gången dom råkade ut för att en mamma använder sin sons bil så där brukar ju alltid vara tvärtom med massa borförklaringar varför
Dom tyckte jag måste vara en snäll son som lånar ut sin bil så där till en gasglad mor ...
Men sen fick ju jag en "utskällning" av min morsa bara för att min bil var trimmad o gick så bra, och att man inte kände av att det gick så fort som det gjorde.. haha härlig mor man har som inte erkänner att det rykte i hennes höger fot