2513
Sök

Bästa slutsteget du har använt?

336 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Tja!

Alltid intressant att höra erfarenhet om slutsteg folk har använt, speciellt dem man har varigt riktigt nöjda med.

Nämn alla möjliga sorts slutsteg du har använt och gärna varför du har gillat det extra mycket.

//
Roe

497 Inlägg
26 januari 2009
jag var ganska nöjd med mitt mutant 1500,1xxx bra med effekt och kontrol för pengen men nu är det så klart orion som gäller grym effekt kontrol väljud ifrån detta steg kan ju säga för en billig peng där med big_smile

336 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Audi-powah skrev:
jag var ganska nöjd med mitt mutant 1500,1xxx bra med effekt och kontrol för pengen men nu är det så klart orion som gäller grym effekt kontrol väljud ifrån detta steg kan ju säga för en billig peng där med big_smile

hehe japp tongue men orion vet du ej än tongue har ju ej testat smile

//
Roe

2 Inlägg
26 januari 2009
Tjena.jag e grymt nöjd med alpine MRV-1505:)Gå in på AmpGuts och kolla.Många steg:D..

733 Inlägg
26 januari 2009
Forst Aerker är en klass för sig :p kunde ju driva l7 12an, lite ivarjefall :p

M.v.h. Emil

6 851 Inlägg
26 januari 2009
Finns flera steg man varit nöjd med..Kicker KX1200.1, Audison LRX, DLS A8 och A6...dessa är dem ja haft som jag varit nöjd med. De sistnämda är nog än så länge på 1a plats..välljud vid SQ och kraft och kontroll vid dB.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
26 januari 2009
Har inte haft allt för många men mitt Eyebrid 1y1200 driver på rätt bra..

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

730 Inlägg
26 januari 2009
Har inte haft allt för många steg men ja e riktigt nöjd me mitt Carpower Syntex 1000D smile

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

336 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
thulle1 skrev:
Forst Aerker är en klass för sig :p kunde ju driva l7 12an, lite ivarjefall :p

haha ja absolut tongue

//
Roe

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
27 januari 2009
Hade ett Macaudio MP-2205 som drev en gammal 12" Zachry sub utom denna värld. (iaf min värld)
Har inte haft liknande tryck i en bil varken före eller efter det.

Man hörde inget vid vissa tongångar, det bara kändes och allt skakade. tongue

Efter en kväll på grannstan med bl.a Titanic Soundtracket kom det en kille och undrade om jag hade tappat nummerskylten bak. Det var visst min skylt han hade med sig!
Sen när jag skulle sätta dit den märkte jag nåt knepigt med bakluckan..

Det hade visst vibrerat såpass att bultarna vid gångjärnen hade börjat skruva upp sig! Det var bara att låna verktyg och vrida fast grejerna igen.

Men jag är rejält nöjd med ljudet i min bil nu med. Ett enkelt GAS Alphasteg med en lika enkel 10" GAS sub i fabrikslåda.
Har inte trott att en tiotummare kunde spela så djupt som den gör... Så, jag är gôrnöjd!

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Magister Mundi Sum
177 Inlägg
27 januari 2009
bästa steget med otroligt mos i är ett Mclitocsh steg jag provade 2000 o då kostade det 45 lax o var på 4 x 50 rms o spelade sönder sökert 6 basar med det smile

Men absolut bästa steget jag haft är ett som jag köpte på Överskottsbolaget för 199:- o var med
mos Fet krestsar o 4 x 75 rms o höll fan stadigt i 7 år med massor av olika högtalare o misshandel !!

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)

497 Inlägg
27 januari 2009
ROE skrev:
Audi-powah skrev:

jo men bara i 4 ohm wink
Senast redigerat av Audi-powah (27 januari 2009)

457 Inlägg
27 januari 2009
kan säga att jag är grymt med dom stegen jag har nu, dvs DD Z1, Kicker ZX850.2.... Finns ork så de räcker att tag i DD steget iaf.. tongue Sen med Kicker steget så trivs framsystemet, 2x425w rms big_smile

7 274 Inlägg
27 januari 2009
Mitt Ground Zero UA 4125SQ! Helt underbart!

336 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
Audi-powah skrev:
ROE skrev:
Audi-powah skrev:

jo men bara i 4 ohm wink

var o när yikes

//
Roe

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
27 januari 2009
Alpine MRD-M1001 samt Ground Zero Nuclear 4350X
är dom 2 steg jag gillat mest

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

497 Inlägg
27 januari 2009
ROE skrev:
Audi-powah skrev:
ROE skrev:

jo men bara i 4 ohm wink

var o när yikes

där missade du allt nåt unge man wink

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
27 januari 2009
Bästa steg JAG använt hittils har varit Rockford Fosgate Punch 50x2 POWER på basen ihop med Coustic Amp215 till frontsystemet.

Jisses vad skönt de lirade ihop.
Totalt 200W och det kunde man inte tro wink (Varav 50W på basen......sug på den en stund)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Team dBakuten
3 453 Inlägg
27 januari 2009
Sand_Man skrev:
bästa steget med otroligt mos i är ett Mclitocsh steg jag provade 2000 o då kostade det 45 lax o var på 4 x 50 rms o spelade sönder sökert 6 basar med det smile

Men absolut bästa steget jag haft är ett som jag köpte på Överskottsbolaget för 199:- o var med
mos Fet krestsar o 4 x 75 rms o höll fan stadigt i 7 år med massor av olika högtalare o misshandel !!

Hehehe du vet väl vad som grillar basar va? wink

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Basknarkare
470 Inlägg
27 januari 2009
Tokken skrev:
Sand_Man skrev:

Hehehe du vet väl vad som grillar basar va? wink

DIST big_smile

Team Carbonize

Sök