3525
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

1 365 Inlägg
5 augusti 2013
kalasbra? Den är ju sämst! Fast Julas är iofs ännu sämre. Den blir gradvis sämre också och efter ett år så orkar den inte ens dra 100nm. Siffrorna, dvs 480 nm eller vad den är specad till kan aldrig stämma. Lägg mer pengar på en 18V kvalitetsmaskin istället så får du upp varenda bult/mutter som finns på bilen. 

birka76 skrev:
Tuffgogiboy skrev:
Någon som testat biltemas hjulmutter-dragare????

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverk … are-17185/

haar sådan med funkar kallasbra om inte muttrarna sitter som fan så man måste använda järnrör dra bort dom med ehehe

DMNDphoto
727 Inlägg
5 augusti 2013
Richtenb skrev:
kalasbra? Den är ju sämst! Fast Julas är iofs ännu sämre. Den blir gradvis sämre också och efter ett år så orkar den inte ens dra 100nm. Siffrorna, dvs 480 nm eller vad den är specad till kan aldrig stämma. Lägg mer pengar på en 18V kvalitetsmaskin istället så får du upp varenda bult/mutter som finns på bilen. 

birka76 skrev:
Tuffgogiboy skrev:

haar sådan med funkar kallasbra om inte muttrarna sitter som fan så man måste använda järnrör dra bort dom med ehehe

+1:ar på detta. Julas är lite bättre dock men fan inte mycket bättre. Men åandra sidan så är ju alla biltemas elverktyg riktigt kassa.

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710

1 365 Inlägg
5 augusti 2013
ja verkligen, Värmepickan är dock ganska bra "hur nu en sån kan vara dålig". och deras 710 watts borrmaskin är bra att blanda cement med smile Annars är det ju bara skit

Mattyyy skrev:
Richtenb skrev:

birka76 skrev:

+1:ar på detta. Julas är lite bättre dock men fan inte mycket bättre. Men åandra sidan så är ju alla biltemas elverktyg riktigt kassa.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
5 augusti 2013
Richtenb skrev:
ja verkligen, Värmepickan är dock ganska bra "hur nu en sån kan vara dålig". och deras 710 watts borrmaskin är bra att blanda cement med smile Annars är det ju bara skit

Mattyyy skrev:
Richtenb skrev:

Ja det ska vara svårt att misslyckas med en värmepistol. Men känner man mot proffsverktyg så är Biltemas skit. Jula är inte mycket bättre alltid. Har massvis med gamla maskiner av typ bosch, B&D och noname etc mångasomhållt över 15-20 år. Sladddrivna iofs.

79 Inlägg
5 augusti 2013
Richtenb skrev:
kalasbra? Den är ju sämst! Fast Julas är iofs ännu sämre. Den blir gradvis sämre också och efter ett år så orkar den inte ens dra 100nm. Siffrorna, dvs 480 nm eller vad den är specad till kan aldrig stämma. Lägg mer pengar på en 18V kvalitetsmaskin istället så får du upp varenda bult/mutter som finns på bilen.  ]

Men om man bara vill underlätta hjulbytet två gånger om året så känns det inte så intressant att lägga lfera tusenlappar på en mutterdragare... Finns det ingen medelväg? Tillräckligt bra utan att kosta skjortan?

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
5 augusti 2013
Perb67 skrev:
Richtenb skrev:
kalasbra? Den är ju sämst! Fast Julas är iofs ännu sämre. Den blir gradvis sämre också och efter ett år så orkar den inte ens dra 100nm. Siffrorna, dvs 480 nm eller vad den är specad till kan aldrig stämma. Lägg mer pengar på en 18V kvalitetsmaskin istället så får du upp varenda bult/mutter som finns på bilen.  ]

Men om man bara vill underlätta hjulbytet två gånger om året så känns det inte så intressant att lägga lfera tusenlappar på en mutterdragare... Finns det ingen medelväg? Tillräckligt bra utan att kosta skjortan?

Päronen har en mutterdragare från Meec (Clas Ohlson?) som blir 6 år nu, funkar lika bra som innan. Används på 3 bilar, två gånger per år.

Fast jag efterdrar alltid med ett fast förläningsskaft för att vara på säkra sidan.

7 432 Inlägg
5 augusti 2013
hmm idag köpte jag bromsbackar och en monteringssats,, hade ett helvete med en fjäder som vägrade gå dit,, tills jag upptäckte att haken gick åt fel hål, så jag använde den gamla,, ska säga åt dem nästa gång jag går dit,,

Påstängd
1 197 Inlägg
6 augusti 2013
Richtenb skrev:

birka76 skrev:
Tuffgogiboy skrev:

Har en från Jula som är flitigt använd under många år nu, och den funkar lika bra trots att den skriker lite i ett lager. smile
Kostade 2 eller 300, och den har använts i minst 5 år, förmodligen närmre 10, så det är ganska okej.

DMNDphoto
727 Inlägg
6 augusti 2013
siiimooon skrev:
Richtenb skrev:

birka76 skrev:

Har en från Jula som är flitigt använd under många år nu, och den funkar lika bra trots att den skriker lite i ett lager. smile
Kostade 2 eller 300, och den har använts i minst 5 år, förmodligen närmre 10, så det är ganska okej.

Julas gamla modell som dom sålde för ca 5år funkar bra och jag har samma men vet flera som har köpt nyligen eller för ca 2 år sen och den modellen är helt jävla kass.

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710

1 365 Inlägg
7 augusti 2013
Nä det kan jag förstå, Problemet med ivarjefall biltemas är att den blir gradvis sämre med tiden tills du slutligen inte kan lita på att bultarna/muttrarna faktiskt sitter kvar. Vad är poängen med en muttermaskin om man måste efterdra?

Det bästa alternativet är att köpa en begagnad kvalitetsmaskin på blocket, det som är bra är att du kommer få ungefär samma pengar tillbaka när du vill sälja den senare och jag kan garantera dig att det är som natt och dag.

Om du har kompressor så är en billig pistol till den ett bättre alternativ än billig el.

Perb67 skrev:
Richtenb skrev:

1 365 Inlägg
7 augusti 2013
Jag är lite nyfiken på er som faktiskt tycker att de billiga är bra, har ni testat dem på exempelvis en rostig fastsättningsbult till stötdämparna eller grova bultar till en subframe?. För min fd biltema som nu är skrot orkade ungefär få upp 1/3 av alla hjulbultar/muttrar på olika bilar och det var väldigt sällsynt att den orkade få upp någonting som var rostigt och grövre än "15 hylsa". Som exempel så fick den aldrig upp en hjulbult som efterdragits med fälgkors.

181 Inlägg
7 augusti 2013
Jag är som de flesta här. Tycker att biltema gör bra saker och usla. Man ska ha tur med..

Och när det gäller elektriska mutterdragaren så har jag haft tur.
Köpte den för nåt år sen för att vi skulle byta däck på syrrans gamla bil och på hennes jobb. De hade inget, så vad faaan smile

Har använt den vid flera tillfällen sen dess och går jättebra. Jag efterspänner alltid och har alltid gjort.
Men den har definitivt ork. Byta fjädrar och diverse länkarm på min vinterbil A4 Quattro i höstas och den lossnade bultarna fint. Där var allt annat än rent och fint där.. Den fick jobba, men av kom dem. Hjulen var inga problem, och har jag själv satt på och efterdragit med "kors".

Igår(tisdag) så hjälpte jag min syrra att byta frambromsar, hjulen har satts på av däckfirma, då hon har vinterdäck/sommardäck på förvaring. Och jag lossade hjulen utan problem. Man har ändå "fälgkorset" med sig ifall det sitter.

Har haft luftpistol som var bra, den dog och ny kommer att köpas, men inte förrän denna billiga har dött smile

// Kenta

152 Inlägg
10 augusti 2013
Ingen som vågat sig på och testa IC från biltema? smile

X40 Nordic Forum

74 Inlägg
10 augusti 2013
jo, nog funkar den

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
10 augusti 2013
Är det någon som vet vad biltemas specialverktyg till golf 2 främre rör heter? att leta trött och förbannad är inge kul....

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
10 augusti 2013
Denna?:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … AG-191310/
BunnA skrev:
Är det någon som vet vad biltemas specialverktyg till golf 2 främre rör heter? att leta trött och förbannad är inge kul....

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
10 augusti 2013
Det är inte så enkelt att folk har för klena kompressorer hemma som inte orkar lämna tillräckligt med tryck under  tillräckligt lång tid?

När Jag körde med en proffsspikpistol hemma så fick jag modifiera min kompressor så att den aldrig slutade pumpa., Farligt som fan då det kan bli en bra smäll men då orkade spikpistolen skjuta in spikarna hela vägen iaf.

99 Inlägg
10 augusti 2013
Pysventilen funkar iaf smile nån som vet om bumbershine typ är bra från biltema?

Of World
3 372 Inlägg
10 augusti 2013
mittonen skrev:
Pysventilen funkar iaf smile nån som vet om bumbershine typ är bra från biltema?

bumpershinen är ren dynga.. använde mig av sonax bumpershine och de funkar iaf smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

99 Inlägg
11 augusti 2013
Okej då skippar jag den smile behöver bara till listen runt takluckan smile

Sök