3628
Sök

Laddtryck efter chippning 850

195 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
#1
Hej!

Det var så att jag chippade bilen häromdan med Autotech steg 1
Problemet är att när jag ska trycka på fult och få upp laddet börjar den "smälla" ur avgaset, det tar liksom stop. Laddar fortfarande 0.6 som är original, har endast halvsats 3" på bilen och öppet filter. Men jag borde väll få mera ladd ändå eller? Köpa 3" downpipe?

David Ribeck


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
3 februari 2009
#2
laddet får ju ställas in sen efter chippningen ju man får ju inte mer ladd bara för man har bytt chipp ..


så bara ställa upp laddet ???


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
3 februari 2009
#3
volvo_854_glt skrev:
Han får inte ställa upp laddet mekaniskt för laddtrycket styrs elektroniskt på 850 ås då kan alting bli fel

äh bara ställa in wg som man vill ha den eller köra pys rakt igenom men problem brukar ju inte lösas genom och öka ladd utan och få ner de


195 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
#4
Så du tror att det kommer gå? Att ställa upp laddet mekansiskt?


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
3 februari 2009
#5
Dawee skrev:
Så du tror att det kommer gå? Att ställa upp laddet mekansiskt?

klart de går själv även om de tex styrs av el vilket jag tivlar på skulle jag ställa in de sj..

antingen vrider du på westgate staget och spänner tryckklockan eller så köper du en pysventil


518 Inlägg
3 februari 2009
#6
hör med dom som tillverkat chippet  istället så får du rätt svar omgående istället för flera olika svar.
Senast redigerat av Karl-Bertil (3 februari 2009)

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

195 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
#7
Jag tvekar ändå på det, någon med 850 som vill kommentera `?


195 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
#8
Lite svårt då jag gjorde det av en privatperson, men chippet är ett autotech steg 1


8 250 Inlägg
3 februari 2009
#9
Är väl frågan om inte din kat är igensatt. Laddtrycket ska ju kunna ta sig uppåt en bra trots original downpipe, men det är ju ingen dålig ide att byta. Men som sagt så är katalysatorn nåt att kolla upp.


a.k.a aLan.
281 Inlägg
3 februari 2009
#10
alla mina 850 t5or har ställt laddet själv.. laddat 0.5 innan, och ca. 1.2bar efteråt.. skumt att din inte gjorde det..

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 februari 2009
#11
volvo_dude skrev:
Dawee skrev:
Så du tror att det kommer gå? Att ställa upp laddet mekansiskt?

klart de går själv även om de tex styrs av el vilket jag tivlar på skulle jag ställa in de sj..

antingen vrider du på westgate staget och spänner tryckklockan eller så köper du en pysventil

En vackar dag kanske någon lyssnar på dig och skjuter sin motor...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 februari 2009
#12
Dawee skrev:
Hej!

Det var så att jag chippade bilen häromdan med Autotech steg 1
Problemet är att när jag ska trycka på fult och få upp laddet börjar den "smälla" ur avgaset, det tar liksom stop. Laddar fortfarande 0.6 som är original, har endast halvsats 3" på bilen och öppet filter. Men jag borde väll få mera ladd ändå eller? Köpa 3" downpipe?

David Ribeck

Låter ytterst konstigt att autotech inte provkörde bilen efter chippningen...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

4 822 Inlägg
3 februari 2009
#13
torpis skrev:
Dawee skrev:
Hej!

Det var så att jag chippade bilen häromdan med Autotech steg 1
Problemet är att när jag ska trycka på fult och få upp laddet börjar den "smälla" ur avgaset, det tar liksom stop. Laddar fortfarande 0.6 som är original, har endast halvsats 3" på bilen och öppet filter. Men jag borde väll få mera ladd ändå eller? Köpa 3" downpipe?

David Ribeck

Låter ytterst konstigt att autotech inte provkörde bilen efter chippningen...

nu köpte han ju chipet av dom utan av en privat person wink
Dawee skrev:
Lite svårt då jag gjorde det av en privatperson, men chippet är ett autotech steg 1

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

DFFL
9 020 Inlägg
3 februari 2009
#14
Görs chippningen genom diagnosuttag på 850 eller med ett regelrätt chip?
Kan ju vara så att du fått fel chipp till din motor eftersom att du köpte av en privatperson.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

8 250 Inlägg
3 februari 2009
#15
FireTraXX skrev:
Görs chippningen genom diagnosuttag på 850 eller med ett regelrätt chip?
Kan ju vara så att du fått fel chipp till din motor eftersom att du köpte av en privatperson.

Det görs med gammalt hederligt chip


DFFL
9 020 Inlägg
3 februari 2009
#16
Marlboroman skrev:
FireTraXX skrev:
Görs chippningen genom diagnosuttag på 850 eller med ett regelrätt chip?
Kan ju vara så att du fått fel chipp till din motor eftersom att du köpte av en privatperson.

Det görs med gammalt hederligt chip

Då kan det ju lätt vara så att han köpte chippet till sin 2.0T (Om det nu finns någon sådan, men som exempel...) och sålde det till nån lättlurad jäkel med en T5.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

8 250 Inlägg
3 februari 2009
#17
FireTraXX skrev:
Marlboroman skrev:
FireTraXX skrev:
Görs chippningen genom diagnosuttag på 850 eller med ett regelrätt chip?
Kan ju vara så att du fått fel chipp till din motor eftersom att du köpte av en privatperson.

Det görs med gammalt hederligt chip

Då kan det ju lätt vara så att han köpte chippet till sin 2.0T (Om det nu finns någon sådan, men som exempel...) och sålde det till nån lättlurad jäkel med en T5.

Funkar bra att sätta ett 2,0-chip i en 2,3 och vice versa, så det lär inte va orsaken.


195 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
#18
Han som jag köpte chippet av har gjort chipparbeten för många andra bilägare, och dem har blivit nöjda. Jag hör en viss skillnad på bilen. Men märker inte av den då den börjar "smälla, puffra vid 0.6...Det gjorde den inte innan i alla fall.

Kan det vara igensatt Katalysator tro?


1 878 Inlägg
5 februari 2009
#20
kolla om du har felkoder. kolla tändstift, vacumslangar etc. min v70 puffar rätt bra när man kommer o växlar upp ifrån 1:an till 2:an ibland.



Sök