3341
Sök

KÖP/SÄLJRÅD: Skall sälja bilen, köparen vill betala med internetbank.

Muttley
16 februari 2009
Dawe_A skrev:
Har ni samma bank så är det okej.. vid större summor 100.000kr + så kan det ta en liten stund för pengarna att komma över.. Det är då du som säljare tar fram kaffet och bullarna och bjuder in säljaren på en fika. Så kan ni kolla saldot efter det smile

Mvh

hehe såg ett fel här.
Ska säljaren bjuda in SÄLJAREN ? Men köparen då wink. ska han stå kvar?.

47 Inlägg
16 februari 2009
Kan bara säga att detta är olika hos olika banker. Den banken jag använder skickar direkt till alla banker jag hittils har behövt överföra pengar till...

Arg Snickare
875 Inlägg
16 februari 2009
ska han ta ut pengar kontant, om det gäller mycket pengar så kan det ta några dagar också.
Senast redigerat av volvo_r-optik (16 februari 2009)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
16 februari 2009
själv har man ju aldrig handlat bil än.. är ju bara 17 smile Men såg här att postväxel var säkert också, Vad är det för någonting ? smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

12 086 Inlägg
16 februari 2009
Varför betalar ni inte i meloner ist? Det gör alltid jag när jag köper bil, då slipper man fundera över om melonerna kommer fram.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
16 februari 2009
Gah, detta va uppe på radion senast häromdagen å jag ser att många har fel...

även mellan olika banker kan det idag gå ganska fort (med det är ju ingen garanti) tex om du gör en överföring mellan bank A och bank B klockan 0400 på en morgon så når pengarna mottagaren senare samma morgon,

det jag fick lära mig när jag frågade sist på banken va att dom brukar köra 3st "överföringstillfällen" mellan bankerna per dag, 1 på morgon precis när nätverket startas upp, ett runt lunch å ett på eftermiddagen, jag har själv flyttat pengar mellan banker å fått det samma dag... men som sagt detta nätverk har stängt på nätterna å på helgerna så detta med "upp till 3 dagar" är ju ifall du gör en överföring sent på en fredag kväll, då kommer pengarna inte vara framme förens tidigast på måndag morgon, vilket blir 3 dagar...

men men, jag hade ju inte förlitat mig på detta ifall man skall göra en affär där det handlar om ganska mycket pengar...

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
16 februari 2009
jag hade då inte gått med på internetbank så vida de inte är samma bank de gäller då sitter pengarna på kontot samma sekund transaktionen är genomförd

Sök