2169
Sök

Angånde : förra ägaren kräver pengar :S uppdate 15 mars

Bärs!
3 456 Inlägg
1 mars 2009
illegal__driver skrev:
Bytt är bytt

Som Fylking säger... wink

Garaget.org peakade 2008.

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Ante90 skrev:
Vad har han sagt i telefon och när han har skrivit då? hmm

att han vill ha 2500 och massa skit och om han itne får dom blir de inte roligt och massa sånt :S

76 Inlägg
1 mars 2009
ralle_boyen skrev:
illegal__driver skrev:
ralle_boyen skrev:

lamellerna är helt slut på volvon lite jobbigt att han ringer mig hela tiden

Då är det dags att du talar om för han vad som gäller... ta en diskution med han, fly inte då känns det bara värre

egentligen är de sant har sagt att de är fel på volvon me  men han vägra ju och lyssan :S

Då har du inte varit tillräckligt tydlig...

12 086 Inlägg
1 mars 2009
Det gäller att va konsekvent. Säg åt han att han aldrig kommer få några pengar och att han kan lägga ner. Och säg att du tänker göra en polisanmälan om han fortsätter. Om du har bra pondus kan du ju dra på mer med diverse saker tongue Men du verkar inte va den sorten så.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
1 mars 2009
Eller så spela in samtalet, å ring polisen smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
1 mars 2009
Residence skrev:
ring polisen och gör en anmälan.
kommer han över o bankar sönder din bil så anser jag (uppmanar inte!) öga för öga tand för tand

bah, med Herman Hednings ord : "Huvud för öga, hand för tand" det är grejer det wink

Nä skämt åsido, har ni bytt grejerna i "befintligt skick" så är det det som gäller, sina pengakrav kan han stoppa upp nånstans. Lycka till.

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

846 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
JapMax skrev:
Det gäller att va konsekvent. Säg åt han att han aldrig kommer få några pengar och att han kan lägga ner. Och säg att du tänker göra en polisanmälan om han fortsätter. Om du har bra pondus kan du ju dra på mer med diverse saker tongue Men du verkar inte va den sorten så.

haha hur menaru  ?

846 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
emijl skrev:
Eller så spela in samtalet, å ring polisen smile

har ju bevis på sms om det är så smile

kevlar_soul
1 mars 2009
Så fort du nämner polisen så kommer han tagga ner, det brukar alla likasinnade göra.

846 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
illegal__driver skrev:
Pondus= visa att du har lite stake=ge han vad han tål....Are you a man or a mouse?

hahah ;P kommer förmodligen åka på pisk själv då eftersom han e något äldre och något biffigare och han är säkert inte ens själv .. och i am a man who loves mouse ;D skämt och sido

846 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
Så fort du nämner polisen så kommer han tagga ner, det brukar alla likasinnade göra.

får la bli göra så i värsta fall ..

76 Inlägg
1 mars 2009
ralle_boyen skrev:
illegal__driver skrev:
Pondus= visa att du har lite stake=ge han vad han tål....Are you a man or a mouse?

hahah ;P kommer förmodligen åka på pisk själv då eftersom han e något äldre och något biffigare och han är säkert inte ens själv .. och i am a man who loves mouse ;D skämt och sido

Tror inte någon är så korkad att man ger en person stryk för 2500:- men än är inte den siste idioten född så man ska aldrig säga aldrig

kevlar_soul
1 mars 2009
Men vadå i värsta fall.. Säg det nu eller något annat vettigt så slipper du allt tjaffs sen.. JAg evt hur det är när de ringer o tjatar.. Fan inget roligt.. Gör dig av med problemen direkt istället..

12 086 Inlägg
1 mars 2009
ralle_boyen skrev:
illegal__driver skrev:

Inget illa menat alltså, men då han vet att du är 17 och hittills säkert inte visat attityd så lär han hålla på tills du antingen bevisat motsatsen lr ger konkreta svar på vad som gäller.. lr tills han tröttnat. att han kommer göra dig illa känns föga troligt. Det är en mkt liten del människor som tar till sådanna åtgärder av en bilreparation på 2500kr tongue

846 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
illegal__driver skrev:
ralle_boyen skrev:
illegal__driver skrev:

Tror inte någon är så korkad att man ger en person stryk för 2500:- men än är inte den siste idioten född så man ska aldrig säga aldrig

så sant men man vet aldrig heller som du sa ..men va troru ett par lammeler kostar till en 855 ? han kan ju pröjsa dom och jag pröjsa hans och de roligaste är att jag inte har en krona .. så hur mkt än han hotar och skit så kan ja ju inte komma me nått jag inte har

1 210 Inlägg
1 mars 2009
Be han att fara och flyga... seriöst var med om nå liknande han hotade med advokat bla bla osv. tillslut så gav killen ifråga fan i att skicka in papprena på bilen... så jag beställde ny papper blåste ner till denna kille sa åt han att antingen gjorde vi ägarbyte och that's it lr så tar jag med mig bilen hem... big_smile

han skrev på papprena och såg brydd ut haha...

De jag vill säga då är att denna kile du har problem med snackar en massa skit och försöker skrämma dig... De ska du inte gå på.  säög till han att ni gjort en affär och att de är slut diskuterat om saken nu annars får ni ta de via polis...

Sen tackar du för dig och lägger på...  smile

846 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
Men vadå i värsta fall.. Säg det nu eller något annat vettigt så slipper du allt tjaffs sen.. JAg evt hur det är när de ringer o tjatar.. Fan inget roligt.. Gör dig av med problemen direkt istället..

han har inte ringt nu på 20 min eller nått hoppas bara han inte ringer igen då ska jag fan lista upp felen på volvon och btw ena kondisen va paj och den kosta ju lika mkt som en p1 eller nått

846 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
JapMax skrev:
ralle_boyen skrev:
illegal__driver skrev:

Inget illa menat alltså, men då han vet att du är 17 och hittills säkert inte visat attityd så lär han hålla på tills du antingen bevisat motsatsen lr ger konkreta svar på vad som gäller.. lr tills han tröttnat. att han kommer göra dig illa känns föga troligt. Det är en mkt liten del människor som tar till sådanna åtgärder av en bilreparation på 2500kr tongue

såå sant så illa och hota en 17 åring nästan barnsligt faktiskt juste en sak till jag kom på nu fick ju med hans sommar fälgar eftersom han fick mina han sa att en fälg va lite kantstöt men alla va hur kantstötta som helst ..medans mina fälgar som han fick me va inte en liten repa på ens :S

846 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Ekis! skrev:
Be han att fara och flyga... seriöst var med om nå liknande han hotade med advokat bla bla osv. tillslut så gav killen ifråga fan i att skicka in papprena på bilen... så jag beställde ny papper blåste ner till denna kille sa åt han att antingen gjorde vi ägarbyte och that's it lr så tar jag med mig bilen hem... big_smile

han skrev på papprena och såg brydd ut haha...

De jag vill säga då är att denna kile du har problem med snackar en massa skit och försöker skrämma dig... De ska du inte gå på.  säög till han att ni gjort en affär och att de är slut diskuterat om saken nu annars får ni ta de via polis...

Sen tackar du för dig och lägger på...  smile

ok men han hotade med advokater först sen tror jag han hotar med andra saker han säger inte vad//vilka han hota med nu

466 Inlägg
1 mars 2009
Haha advokat

dom kommer skratta på sig när dom hör vad han har för ärende
kommer kosta han mer än 2500  * as garv*

Christer *Dieselkungen*

Sök