2264
Sök

Angånde : förra ägaren kräver pengar :S uppdate 15 mars

1 210 Inlägg
1 mars 2009
alain skrev:
Ekis! skrev:
alain skrev:
Han är ca 23, han är kanske medlem här på Garaget men inte våga komma fram för uttrycka sig.
Det behöver du inte vara oroligt för hotelsen, han kommer inget vart.

jag var ju bara tvungen att kommentera din press om beröring av bromsen är första tecknet på rädsla..

Kan de inte vara så att man måste stanna för att de är rött ljus och de åker en jävla massa bilar i de andra kör fältet.. tongue

Stämmer, man bromsa av rädsa för krocka med andra bilar.
Oavsett när du bromsar, det är på grund av rädsla att det händer någonting eller? big_smile

Haha ja lägge du fram de så så tongue jag bromsar ju för att jag inser med sunt förnuft att om jag åker ut i den andra filen när jag har rött så kommer jag bli påkörd... de har inge med rädsla att göra wink
Senast redigerat av Ekis! (1 mars 2009)

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
han verka ha lugnat sig lite nu i alla fal men han kanske kommer senare man vet aldrig ehh låt mig va en pussy finns anledningar att jag inte kämpar imot just nu smile

DFFL
9 020 Inlägg
1 mars 2009
alain skrev:
Ekis! skrev:
alain skrev:
Han är ca 23, han är kanske medlem här på Garaget men inte våga komma fram för uttrycka sig.
Det behöver du inte vara oroligt för hotelsen, han kommer inget vart.

jag var ju bara tvungen att kommentera din press om beröring av bromsen är första tecknet på rädsla..

Kan de inte vara så att man måste stanna för att de är rött ljus och de åker en jävla massa bilar i de andra kör fältet.. tongue

Oavsett när du bromsar, det är på grund av rädsla att det händer någonting eller? big_smile
Därför tycker jag att den passa bra.

Jag bromsar för att lägga bilen i P, jobbigt att behöva springa ifatt bilen varje dag man ska nånstans annars.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
1 mars 2009
Ekis! skrev:
alain skrev:
Ekis! skrev:

Haha ja lägge du fram de så så tongue jag bromsar ju för att jag inser med sunt förnuft att om jag åker ut i den andra filen när jag har rött så kommer jag bli påkörd... de har inge med rädsla att göra wink

Rädsla är en känsla förknippad med fara att det händer någonting obehagligt.
Senast redigerat av alain (1 mars 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

865 Inlägg
1 mars 2009
ralle_boyen skrev:
han verka ha lugnat sig lite nu i alla fal men han kanske kommer senare man vet aldrig ehh låt mig va en pussy finns anledningar att jag inte kämpar imot just nu smile

vad e det för anledningar att inte kämpa mot han?

846 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
no_fake skrev:
ralle_boyen skrev:

då blir allting bara större och de är helt menings löst tycker jag smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 mars 2009
ralle_boyen skrev:
no_fake skrev:
ralle_boyen skrev:

Så det är bättre att bara låta honom hunsa med dig?

Då är det ju fan lika bra att du betalar och slipper honom, hur fel det än är.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

846 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
ralle_boyen skrev:
no_fake skrev:

hahah ;P aldrig att jag betalar han smile då ska han betala felen på volvon;P

1 210 Inlägg
1 mars 2009
alain skrev:
Ekis! skrev:
alain skrev:

Rädsla är en känsla förknippad med fara att det händer någonting obehagligt.

jag tycker vi ska skapa en tråd om detta loltongue hehe

11 Inlägg
1 mars 2009
be honom ta sina, basar, sin calibra och sin säkerligen dåliga ekonomi och behålla dom för sej själv. han var säkert ute o söp upp allt igår, och letar sätt att tjäna igen det på.

L T R

DFFL
9 020 Inlägg
1 mars 2009
ralle_boyen skrev:
TurbOla skrev:
ralle_boyen skrev:

Men det är du ändå för feg för att be honom om.
Så greppa tårna och bit igen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 911 Inlägg
1 mars 2009
Finns ett par saker man ska tänka på.

Befintligt skick är ingen juridisk frånskrivning av ansvar, det lägger bara lite mer pulver på köparen att undersöka vad han köper/byter till sig.

Om vi snackar rättslig prövning, detta är inget brottmål utan civilrättsligt = han måste stämma dig i tingsrätten = kostar pengar.
Du vara lugn, rent juridikt kan han inte komma med ett smack då det först måste göras en värdering av bilarna, t.ex. att din bil värderas till 100kr och hans till 80kr, sen kikar man på de påstådda felen och jämkar på det reella värdet.
Man tittar också på uppsåtet för den person som anses ha vinning i bytet, t.ex. att man har knäckt topplockspackning o byter till sig en likvärdig bil men är tyst om packningen, så kan man utan bevis åka på att betala kostnaden på så kallad "alternativitet", vilket är att det bedöms som att du inte kunnat missa att packningen var pajj och därför uppsåtligt bytt till dig en bil med högre värde för egen vinning.

Fortsätter han yra, gör en formell anmälan på olaga hot.
Detta är förmildrande om han nu tar kontakt igen efter du gjort denna anmälan och hotar eller ger dig en hurving blir det omedelbart övergrepp i rättssak vilket är pöföljd i fängelse högst 4år.

Sov gott du och fokusera på kärran du bytt till dig istället wink

1 210 Inlägg
1 mars 2009
FireTraXX skrev:
ralle_boyen skrev:
TurbOla skrev:

jaja var snälla nu tongue

btw har hittat honom å gorg ja wink den elaka 23 åringen ...cool

1 210 Inlägg
1 mars 2009
Decibel skrev:
Finns ett par saker man ska tänka på.

Befintligt skick är ingen juridisk frånskrivning av ansvar, det lägger bara lite mer pulver på köparen att undersöka vad han köper/byter till sig.

Om vi snackar rättslig prövning, detta är inget brottmål utan civilrättsligt = han måste stämma dig i tingsrätten = kostar pengar.
Du vara lugn, rent juridikt kan han inte komma med ett smack då det först måste göras en värdering av bilarna, t.ex. att din bil värderas till 100kr och hans till 80kr, sen kikar man på de påstådda felen och jämkar på det reella värdet.
Man tittar också på uppsåtet för den person som anses ha vinning i bytet, t.ex. att man har knäckt topplockspackning o byter till sig en likvärdig bil men är tyst om packningen, så kan man utan bevis åka på att betala kostnaden på så kallad "alternativitet", vilket är att det bedöms som att du inte kunnat missa att packningen var pajj och därför uppsåtligt bytt till dig en bil med högre värde för egen vinning.

Fortsätter han yra, gör en formell anmälan på olaga hot.
Detta är förmildrande om han nu tar kontakt igen efter du gjort denna anmälan och hotar eller ger dig en hurving blir det omedelbart övergrepp i rättssak vilket är pöföljd i fängelse högst 4år.

Sov gott du och fokusera på kärran du bytt till dig istället wink

Inte så dumt formulerat.. smile se där ja då var saken uträtt utan några större problem ...

DFFL
9 020 Inlägg
1 mars 2009
Ekis! skrev:
FireTraXX skrev:
ralle_boyen skrev:

PM:a denna tråden till honom så att han får försvara sig.

Russel Crowe, Gladiator.

2 337 Inlägg
1 mars 2009
Eftersom du uppenbarligen vill bli av med honom och känner dig hotad (i vilken utsträckning är oklart) så ser jag två alternativ:

1. Leta fram dina cojones och ta ett snack med honom.
2. Kontakta polis.

Om inte något av ovanstående passar så gäller:

3. Sluta whina och sitt och vänta på vad som komma skall, förmodligen händer inget alls, men du har inte utvecklats något som person och kommer att agera likadant nästa gång det händer.

Alternativ 1, och i viss mån 2, kommer förmodligen att stärka ditt självförtroende till nästa gång.

Nu ska jag iväg och skjuta pappryssar i Norrland. Lycka till.

1 210 Inlägg
1 mars 2009
FireTraXX skrev:
Ekis! skrev:
FireTraXX skrev:

PM:a denna tråden till honom så att han får försvara sig.

Hehe ja de vore ju kul iofs..

men ähh skiter i de.. jag har länkat till hans sida längre upp i denna tråd.. om de är nån som är sugen på de hela.. tongue

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 mars 2009
Nu har jag skickat länken till denna tråden till hans gästbok.
Nu får vi se om han raderar det inlägget, eller om han kommer att skriva något här.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

342 Inlägg
1 mars 2009
ralle_boyen skrev:
no_fake skrev:
ralle_boyen skrev:

Att lägga ner energi på att skapa en tråd om en sådan här skitsak måste ju gå till världshistorien!
Det lär ju inte vara första gången som något sådant här händer, dock första gången någon skriver om det på ett forum... Gör som alla andra och sluta gnälla istället!
BTW, vem har lärt dig att skriva??! Blir helt yr av att läsa skiten tongue
Senast redigerat av Happytart (1 mars 2009)

846 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
nu börja man känna sig säkrare tack för alla svar nu får hoppas på det bästa med smile men de är inte säkert det är han för att de finns ju mer än 1 gammal ägare haha ;P

Sök