2143
Sök

Hur drabbas du av krisen som finns idag?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
Som alla vet, idag, finns en ekonomisk kris runt värden och Sverige är med i smeten då undrar jag om på någon sätt ni drabbar av krisen.
Ex: om ni tvingas att spara, bromsa att köpa bättre bil, köpa eget hus med tomt, reservdelar, tänka om semester, inte bytta arbetsplats just nu, arbetslöshet, eller mer.
Det är inte kul med det som händer men en sådan kris kommer i stort sätt var 10e år och nu är vi här ingen. Vad tycker ni?
Snälla ni! bara seriösa åsikter.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

12 086 Inlägg
7 mars 2009
Jag lider faan, jag har inget jobb längre!

Men jag köper bildelar för de smile Bra att man sparade lite wink

9 108 Inlägg
7 mars 2009
Blev av med jobbet (underleverantör till SAAB) strax före "krisen" satte igång, nu bär det av 35 mil söderut till yrkesutbildning istället.

S-klass =)
295 Inlägg
7 mars 2009
Jag har blivit varslad från jobbet, Sista november förra året var sista dagen på jobbet för mig,
Dock han jag bara stämpla en vecka så ringer dom å frågar om ja kan jobba där på timme,
Så har jobbat där sen dess på timme.. 8timmar om dagen, 5 dagar i veckan..
Så har inte drabbats av de så hårt som visa.. den enda skillnaden e egentligen som jag fått är att ja fått stämpla när de varit jul ledigt...
å att jag får mer i lön då ja får semester ersättningen på engång oxå...

Dock så e nästa vecka sista veckan jag ska jobba pga matrial brist..
Så då får man stämpla 4veckor.. å börja där på timme igen som vanligt.. 8timmar om dagen, 5 dar i veckan.. Fast känner ja företaget rätt ringer dom redan första veckan man stämplar å ber en komma å jobba..

så me andra ord, har inte drabbats så hårt...

12 086 Inlägg
7 mars 2009
MilleN skrev:
Blev av med jobbet (underleverantör till SAAB) strax före "krisen" satte igång, nu bär det av 35 mil söderut till yrkesutbildning istället.

Jag såg de i en annan tråd, jag vart fan sugen jag med.. lite sent nu bara tongue
Får gratulera iaf smile
Senast redigerat av JapMax (7 mars 2009)

1 703 Inlägg
7 mars 2009
Jag jobbar med livsmedelsdistribution, så jag klarar mig (förhoppningsvis) bra, har inte märkt några negativa tendenser än, snarare tvärt om då folk lagar mer mat hemma och handlar mer råvaror, än att gå ut och käka etc.

Har precis pröjsat handpenning på en kåk, så nu jävlar ska det satsas och anlita hantverkare smile Så drar jag mitt strå i stacken.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
7 mars 2009
arbetslös och får inget jobb... det är så det drabbar mig...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

906 Inlägg
7 mars 2009
Mig drabbar det ej personligen men tycker det är tråkigt för många människor, men finns ej mycket att göra åt heller, tyvärr.

=)

8 156 Inlägg
7 mars 2009
Vi i Linköping har kommit undan ganska så lätt känns det som.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Ace Ventura
1 240 Inlägg
7 mars 2009
Jag blev arbetslös 14 Januari var sista dagen. Men nu ska jag få 1 CE kort av AF och bli timmerbilsförare och så har jag fått 1 helgjobb i GBG.. Så tis-ons-tors ska vi plugga och fre-lör-sön natt ska vi jobba som betongarbetare i GBG! Lär bli svettigt tongue

Maskin stundent!
218 Inlägg
7 mars 2009
Lider med alla er som blivit av med jobben sad Själv så är man lyckligt lottad och studerar ju ett flertal år till framöver, så krisen lär ju vara mer än över när man e klar här (kanske går in i en ny under tiden i och för sej tongue). I övrigt så snurrar de väl på som vanligt här i Linköping tycker jag, hemma i Växjö också för den delen. Det är väl om SAAB går ikull som det lär märkas här i Linköping.
Senast redigerat av Rejad (7 mars 2009)

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"

340 Inlägg
7 mars 2009
Jag jobbar på ett stort låsföretag i Eskilstuna, varslen haglar och outsourcingkonsulterna vill flytta allt till Tjeckien, jag har fått gå ner på dagtid från tvåskift så ja mig drabbar det..
Senast redigerat av tjompa (7 mars 2009)

250 Inlägg
7 mars 2009
Har inte drabbat mig något än men tar ju studenten i juni så jag lär väl få spendera ett tag som arbetslös..

Min kära far jobbar på volvo.. Hittils har han klarat sig från nedskärningarna men man vet ju aldrig vad som händer.

Mor jobbar på dagis så hon klarar sig utan problem.

Volkswagen - Das Auto

Norrlänning
1 453 Inlägg
7 mars 2009
Aruzo skrev:
Jag blev arbetslös 14 Januari var sista dagen. Men nu ska jag få 1 CE kort av AF och bli timmerbilsförare och så har jag fått 1 helgjobb i GBG.. Så tis-ons-tors ska vi plugga och fre-lör-sön natt ska vi jobba som betongarbetare i GBG! Lär bli svettigt tongue

Hade en jäkla tur du... De ända ja fått av AF är en kopp kaffe tongue

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Ace Ventura
1 240 Inlägg
7 mars 2009
Ellertz skrev:
Aruzo skrev:

Hade en jäkla tur du... De ända ja fått av AF är en kopp kaffe tongue

Vafan fick du kaffe? yikes

Men jag fick en underskrift från en arbetsgivare de brukar göra de lite lättare smile

Att jag får jobba där sen när jag är färdig med kortet wink

2 271 Inlägg
7 mars 2009
Bygger musikinstrument och har inte drabbats än, nu får vi ju faktiskt betalt för grejorna
då vi säljer i dollar och euro.

huh?
10 427 Inlägg
7 mars 2009
Har inte lyckats få någon ny anställning efter Scnaia bla direkt pga att 'krisen'.
Var mer eller mindre klart att ett företag skulle anställa mig, sen blev det tvärnit
och varsel där istället. "Kanonkul"

Så nu pluggar jag och drar på mig ~100 000 i studielån istället
för att arbeta och låna till en till bil för c:a 100 000 wink

3 714 Inlägg
7 mars 2009
Arbetslös samt svårt att hitta jobb= inge bra

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

DFFL
9 020 Inlägg
7 mars 2009
Kris?
Allt är ju skitbilligt, bara att shoppa.
Om ett halvår så har jag ett helt nytt hus att flytta in i.

Det löser sig alltid.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

-utan 940
1 728 Inlägg
7 mars 2009
Jag kör långtradare och behöver inte längre jobba över två timmar i veckan som jag gjort tidigare för att det har varit så mycket att göra.

Sök