3275
Sök

Motorelektronik lampan lyser i min Volvo S70

474 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
_ralle_ skrev:
Jag har varigt ute för att lmm har varigt kass många gånger utan att jag haft felkoder på den utan att man haft felkoder på massa annat i stället så det är ett altenativ. Men soppa pumpen ska ju inte låta så mycket men ganska ovanligt att dom pajar på dom bilarna men vist dom börjar ju få några år på nacken nu så.

Men din bil kan man ju mäta upp luftflödet genom lmm med VIDA (volvos diagnossystem) och då ska det hålla ett vist värde där och då är d lätt att se om lmm är kass.

mvh ralle

Men om lmm är kass så borde väl bilen inte reagera när man rycker ut lmm kabeln? För rycker jag ut den när bilen står på tomgång så håller den på att dö och sedan går upp i normal tomgång.

Volvo S60 2.5T AWD

474 Inlägg
20 april 2009
Trådstartare
kan ju uppdatera läget nu ifall någon annan får samma fel.

Var på volvo idag och läste av felkoderna. Fick fram 3 stycken om lambda reglering som var på både övre och undre gräns. Gubben som gjorde felsökningen sa till mig att byta den främre lambdasonden samt någon adaptersats för kablaget för främre samt bakre lambdasond. Sen så skulle jag åka in till dom och få den nollad. tänds den igen så skulle jag byta även bakre lambda sond.

Får väl hoppas att felet blir fixat med detta. 2800 kr kostade adaptersatsen och 2000 kr kostade främre lambdasond på volvo.

Volvo S60 2.5T AWD

Sök