2997
Sök

Projekt : Styggforden - Ford Taunus GXL 1973

146 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
#101
20110213 - Mera jobb i bagaget

Det blev en snabb visit ner till garaget på söndags eftermiddagen innan det var dax för söndagsmiddag från Sibylla...

Det enda jag fick gjort var att skurit bort lite "mindre-bra" plåt längst bak i skuffen.
Nästa gång blir det till att bocka till en lite tjockare plåt och försöka bränna dit!

1. Mycket rost och man ser vart en infästning till draget suttit.
http://coppermine.styggforden.se/albums/taunus/2011-Mekning/normal_20110213-153057.jpg

2. Blev en hel del bortskuret...
http://coppermine.styggforden.se/albums/taunus/2011-Mekning/normal_20110213-154852.jpg


Tack till er som kommenterat - gör att man får lite motivation igen!

/// Jojje


14 Inlägg
14 februari 2011
#102
Riktigt kul att följa!

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
14 februari 2011
#103
Superbra lagat och fixat med Forden! Kämpa på! big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

217 Inlägg
14 februari 2011
#104
Kul att följa, imponerande mycket jobb nerlagt på Forden


811 Inlägg
14 februari 2011
#105
fy fan, efter att ha läst denna tråd känns det som en fröjd att få börja laga på min Opel. Bra jobbat smile

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

29 Inlägg
20 februari 2011
#106
Verkligen roligt att se. Allt jobb kommer vara värt det. Du gör ett klokt beslut att rädda denna, skulle gjort detsamma. Du kommer få en underbar bil när allt jobb är klart och så är det roligt att meka och allt.


146 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
#107
20110222 - Mera jobb i bagaget

Idag blev det någon timme nere i garaget och det var dax att börja ersätta all plåt (=rost) som jag skar bort förra gången.
Tog en lite kraftigare plåt den här gången 1.2mm istället för 0.9mm plåten som vi använt tidigare. Bockade till den i nästan 90 grader och måttade in den.
Vi delade den på mitten och kapade ner den ena halvan lite för att stämma lite mera mot hålen som jag skurit ut.

Lite extra småbitar och kärlek i hörnen så satt den snart som en smäck. Gick riktigt snabbt, förmodligen för att det inte var jag som höll i svetsen...
big_smile

Nu återstår bara att slipa ner det värsta av svetsfogarna och sedan är det väl bara att fortsätta...

1. Måttar in plåtarna
http://coppermine.styggforden.se/albums/taunus/2011-Mekning/normal_20110222-180200.jpg

2. Första halvan punktad
http://coppermine.styggforden.se/albums/taunus/2011-Mekning/normal_20110222-181246.jpg

3.
http://coppermine.styggforden.se/albums/taunus/2011-Mekning/normal_20110222-191756.jpg

Nästa gång kanske man skulle kolla på reservhjulsbaljan. Det är lite irriterande att alla verktyg man slänger ner där ramlar rätt ner på backen...



/// Jojje


6 738 Inlägg
23 december 2012
#108
hur gå de?? smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

12 Inlägg
23 februari 2014
#109
Denna bilen är numera död och begravd på en lokal bilskrot tyvärr.....RIP.....



Sök