Ny uppdatering. Inte legat i så hårt på senaste men fått rätt mycket gjort men varit lite dålig på ta bilder!
Lagat plåten som sitter mellan bagagegolvet och bakskärmen, ytterst lite rep på den behövdes. Även bytt ut en plåt rakt bakom hjulet, fick inte med på bild när den var klar!
Sedan punktat dit hjulhuskanten.
Provat om skärmkanten passar okej över hjulhuskanten.
Passar fint efter lite massering, helsvetsat hjulhuset.
Kapat till skärmkanten och passar in. dom här klämmorna jag köpte på Amazon är riktigt smidig för att hålla plåten på plats.
Punkat dit kanten
Helsvetsat en punkt i taget, slog sig en del såklart får försöka rikta sedan
Börjar passa in tröskeln, använder en planka för att få en rak linje undertill.
Här syns hur bra pressningen är på plåten, en svacka. Lyckades få till detta med lite hammare o dolly sedan. Tror Vanweazel var tillverkaren. Skulle nog varit en fröjd att montera MB originalplåt...
Överblicksbild.
Hissade upp tröskeln undertill med plankan och domkraft och drog självborr inifrån för att få hål att skruva fast den i. Funkade riktigt bra.
Ser rakt och fint ut, enl synvinkeln och ögonmåttet.
Här syns återigen hur otroligt bra kvaliteten på plåten är
Men det löser sig.
Lite fånigt men lämnade ett skämt till nästa som öppnar upp den!
Skruvat dit tröskeln, hängt dit dörrar och framskärmen. Gapen ser OK ut.
Ställt ner den på däcka. Ser fortfarande bra ut!
Börjat svetsa fast den.
Sedan helsvetsade jag fast den mot golvet och inre bakskärm och alla stolpar, fick inga bilder på detta tyvärr men gick fint!.
Fick med på bild efter jag gjort färdigt i framkant, fick göra en fyllnadsbit ovanpå och en "End cap". Otroligt nöjd med detta känns som jag lär mig att få till det bättre hela tiden!. Skall försöka ta mer bilder men har så lätt för att bara sväva iväg och glömma bort hehe. Har kvar att svetsa fast rören för domkraften men det tar jag senare, Tror jag ger mig på dörrar/Framskärmen nu.
Tack för ni tittar