3332
Sök

vilken av basarna ??

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
1 april 2006
okey hehe, går så.. smile   
ja de e skönt de, om man e osäker på nåt.. tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

329 Inlägg
1 april 2006
jo fyfan,  förjevla jobbigt när man kör fast alltso. första ggn jag skulel koppla in ett steg råkade morsans merca få sig en törn , men de är glömt i dag;)

2 933 Inlägg
1 april 2006
hehe, ja de e ingen höjdare de.. brukar inte göra de när jag kopplar men ibland har jag problem hur jag ska bygga grejjer.. (hur designen ska va) kommer alltid upp massa idéer från mitt huvud så de blir svårt att välja ibland.. tongue   

HAHA.. bra gjort de.. tongue    +, -, remote, lågnivå och högtalarkablar.. tongue

329 Inlägg
1 april 2006
heheh jo, men när jag gjorde de var jag inte så hajj på de alltso.. men strunt samma i dagfunkar både bilen och baslådan/steget:D

2 933 Inlägg
1 april 2006
okey, hehe.. övning ger färdighet som man säger.. tongue 
har kopplat massa skit sen jag var liten barnrumpa jag.. så nu har jag iaf lite färdighet..
kommer inte ihåg när jag gjorde mitt första bygge med högtalare. va inte gammal..
hittade massa högtalare hemma som jag satte i en låda som senare sättes på inne stereon.. smile

va innan jag hade bil och grejer de:P

den lådan finns kvar än idag om jag inte minns fel..

329 Inlägg
1 april 2006
hehe jo, har byggt en del jag med.  men nu som sagt är de dags för updaterung av bilen , som inet får ta för stor plats därför känns de vi snackat om som ett bra alternativ!big_smile

2 933 Inlägg
1 april 2006
hehe, okey.. nej så stor plats tar det inte, men om man ska få ut så mycke effetk som möjligt så ska man nog satsa på orginallådan, då blire inte mycke plats kvar.. men det duger nog med en liten låda med tror ja.. smile

329 Inlägg
1 april 2006
Okej, orginal lådan säger du,  menar du den som finns på DBakuten?     kan dock inte ha så stor låda =/

2 933 Inlägg
1 april 2006
ja de e sån jag menar, den är ju helt anpassad för basen.. men jag förstår om den inte får plats.. den är aldeles för stor om man tänkt ha kvar nåt utrymme i bilen.!! smile

329 Inlägg
1 april 2006
ja, ska man ha en sån stor låda så har man ju hellre 2 likadana basar i en ungefär eller eventuellt större låda!

2 933 Inlägg
1 april 2006
hehe, ja man har ju hellre de.. finns anpassade lådor för två stycken basar me, men dom e väl gigantiska.. tongue

329 Inlägg
1 april 2006
Jo...  lite jobbigt att de inte på hemsidan står vad dem kan spela i etc,  hur många L etc etc..

2 933 Inlägg
1 april 2006
går du in på kicker.com så kan man leta upp manualer för basarna.. där står det liter och sån skit.. tongue

329 Inlägg
1 april 2006
OKej, tack för de .. big_smile   jaja nu blir de lämna datan ett tag tack för hjälpen!
mvh

2 933 Inlägg
1 april 2006
va så lite så.. wink    okey.. hehe, gör så.. 

// smile big_smile smile

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
2 april 2006
Har ni erfarenheter av något annat än Kicker?

Det är många som är helt insnöade på dem, för det görs bra reklam för dem. Men en sak skall man veta - inte en enda av de som innehar världsrekord i max tryck använder Kicker i dagsläget.

Bara så att vi får klart för oss att det finns annat som spelar MINST lika bra/högt/tight vad ni vill.

mvh Jonas

dj_aggwa skrev:
hehe, du skulle vart lite tidigare..! "civic" sålde sina basar för några veckor sen.. han ska satsa på solo x 10" nu tror jag.. tongue  då jävlar.. wink  han hade tänkt köpa en innan vi tar studenten och sedan sälja när festandet är över för oss.. tongue

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

329 Inlägg
2 april 2006
Okej, exempel på fler basar i samam prisklass som presterar lika bra / bättre i ditt tyckte?

mvh

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
2 april 2006
MTX, Rockford, PhoenixGold, JL, DLS, DigitalDesigns med flera.

Många tror att en bas/märke kan vara enormt mycket bättre än alla andra när det gäller att komma upp i tryck, men det är felaktigt.

mvh Jonas

Ludds skrev:
Okej, exempel på fler basar i samam prisklass som presterar lika bra / bättre i ditt tyckte?

mvh

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Sök