3011
Sök

Ljudbygge V70R

Hifi Freak
462 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Keller skrev:
Jag röstar för vinyl (i original kulör) alternativt alcantara.
Flocka är fräckt men tycker itne det passar i en "normal" bil. Det ska vara i en race bil.

Känner lite så ja också.

Går det o få tag i org vinylen? hur o var isf? Alcantara ligger mig nog varmast. Men det kostar ju också...

Hifi Freak
462 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Känner lite så ja också.

Var kan man få tag på org vinyl?

Alcantara ligger mig nog varmast. Men det kostar ju en del. Men ev så har ja en som kan göra det. Men kollade med en firma. Och dom skulle ha riktigt bra betalt. Typ 7000kr. För o klä den med Alcantara... Det känns lite väl mycket...

170 Inlägg
3 maj 2009
T-RÖD skrev:
Känner lite så ja också.

Var kan man få tag på org vinyl?

Alcantara ligger mig nog varmast. Men det kostar ju en del. Men ev så har ja en som kan göra det. Men kollade med en firma. Och dom skulle ha riktigt bra betalt. Typ 7000kr. För o klä den med Alcantara... Det känns lite väl mycket...

Kolla in de här! Kanske inte org men ändå. http://www.dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_381
Senast redigerat av siggi (3 maj 2009)

Gbg

49 Inlägg
3 maj 2009
hej  sjukt imponerat  av ditt jobb    bra  jobbat :-)

ps  har du panikjobb nongång o behöver hjälp  e det bara att pm  :-)

Hamster
817 Inlägg
3 maj 2009
WaoW skrev:
kolla http://www.topntrim.nu/

Top n trim har en grym superstrech vinyl. Har för mig dom har så du kan matcha mot original vinylen på brädan. Dock tror jag inte den finns som super strech.

177 Inlägg
3 maj 2009
Najs! Har en liten fråga med smile Hur kopplade du GPS'en till skärmen? Eller är det gps i stereon/DVD'n? smile

Hifi Freak
462 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Nu förstår ja inte riktigt hur du menar? Skärmen är en Vdo som kopplas till Vdo navigatorn. Och dvd.n kopplas ihopp med navigatorn...

Så du menade? Eller bara o förklara hur du menar. Så ska ja försöka o förklara...

/Andreas

Zeecor skrev:
Najs! Har en liten fråga med smile Hur kopplade du GPS'en till skärmen? Eller är det gps i stereon/DVD'n? smile

177 Inlägg
3 maj 2009
T-RÖD skrev:
Nu förstår ja inte riktigt hur du menar? Skärmen är en Vdo som kopplas till Vdo navigatorn. Och dvd.n kopplas ihopp med navigatorn...

Så du menade? Eller bara o förklara hur du menar. Så ska ja försöka o förklara...

/Andreas

Zeecor skrev:

Jaha. Trodde du hade en vanlig bilskärm med en sån gul RCA. För jag har en sån kopplad till min DVDstereo och vill koppla in en GPS med till den skärmen. Men det verkar inte finnas några GPS som man kan koppla extern skärm till.

Hifi Freak
462 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Nä det är vdo grejer med deras stora org kablage.

Visst kan du koppla in en extern skärm. Inga problem. Men problemet är. Att har du en gul kontakt. Så är det komposit signal. Och kopplar du ex en vdo nav till en sån skärm. Så blir det jätte dålig bild. Eftersom vdo kör på rgb signal.

Går säkert o lösa med signalförstärkare. Då blir det säkert lite bättre. Men kommer nog inte bli bra...

Vad har du för nav eller vad funderar du på o köpa?

Mvh Andreas

Zeecor skrev:
T-RÖD skrev:

/Andreas

Zeecor skrev:

Jaha. Trodde du hade en vanlig bilskärm med en sån gul RCA. För jag har en sån kopplad till min DVDstereo och vill koppla in en GPS med till den skärmen. Men det verkar inte finnas några GPS som man kan koppla extern skärm till.

177 Inlägg
3 maj 2009
Okay okay. Jag har ingen alls just nu. Vill ha en som man kan koppla en extern skärm till så man slipper ha en skärm till GPS och en till DVD smile

Medlem 34530
908 Inlägg
3 maj 2009
här läst igenom hela tråden nu, ser riktigt bra ut. Mittkonsollen vart riktigt bra och jag vet hur svårt det är att få till det exakt, men å andra sidan så gör det ju inget att det syns att man gjort det själv wink

Instämmer med övriga som tycker att du ska försöka matcha originalvinylen på instrumentbrädan.

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

Fritidsforskare
344 Inlägg
3 maj 2009
T-RÖD skrev:
Zajpner skrev:
Flocka är fint!, tycker dock inte det är Epa varning på det.

Mvh//Robin.

Tror du inte det ser skumt ut med flockad bräda på V70?

Njaa, eller kanske, beror ju lite på vad man ska ha bilen till så att säga, Vinyl kanske passar bäst till "Normal" bil. Båda är snyggt. Ditt val smile

Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino

4 663 Inlägg
3 maj 2009
härligt projekt big_smile  säger gör som du vill big_smile   sj skulle ja flocka

Hifi Freak
462 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Dom flesta här verkar va inne på att flocka blir snyggast...

Någon som har bild på flockad panel? Då får ni jätte gärna lägga upp den här.

/Andreas

Saab_Robin skrev:
härligt projekt big_smile  säger gör som du vill big_smile   sj skulle ja flocka

Fritidsforskare
344 Inlägg
4 maj 2009

Dom kallar mig Danino

Hifi Freak
462 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Fan vilken beslutsångest man ska ha då... Vet inte. Tycker flockat ser lite 80.tal ut... Vet inte om det kommer göra sig i min bil...

Får väll fundera lite...  Men lutar åt Alcantara eller Vinyl.

Finns det någon här som är duktig på o klä i vinyl? Helst i Stockholms området... Bara skrika till isf..

Här kommer lite fler bilder från gårdagen.

http://forumbilder.se/images/a2200985532PMa8c0.jpg

http://forumbilder.se/images/3c200985706PM2647.jpg

http://forumbilder.se/images/0c200990025PM65f7.jpg

Så nu ska det bara byggas lådor till brädan. 5 tumarna ska sitta i slutna lådor. Sen hur man ska få plats me dom är en annan fråga. Men kul med lite utmaningar.. hihi. Sen är det väll dax o börja med baslådan. Och det blir jätte kul. Måste bara flytta på modell fet kabelstam som går till värmepaketet... Och det blir nog lite pill..

Och flytta på laddtrycks mätaren. Någon som har något bra förslag var man ska placera den?

Men som sagt någon här som kan klä i Vinyl eller Alcantara. Så kan ni väll skrika till...

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
4 maj 2009
ser grymt ut. man kan inte se att den är breddad ju:D
det är inte så svårt att klä i vinyl tycker du ska prova det är ganska kul och det är kul att kunna säga att man har gjort det själv.

//mackan

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
4 maj 2009
Det är faktiskt rätt nice me flockat, finns ju olika färger med att införskaffa. Sen slipper man allt damm:P samt reflektioner fr solen..Blir lite race känsla. Men alacantra är väl snyggast, dock lite dyrare tongue

skulle klätt själv me vinyl. roligast.:smile

Hifi Freak
462 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
Det är faktiskt rätt nice me flockat, finns ju olika färger med att införskaffa. Sen slipper man allt damm:P samt reflektioner fr solen..Blir lite race känsla. Men alacantra är väl snyggast, dock lite dyrare tongue

skulle klätt själv me vinyl. roligast.:smile

Någon speciel vinyl man ska ha? Något man bör tänka på? Skulle vilja ha någon tunnskumgumi eftersom brädan är hård. Och skulle ha skumgummi dels för o dölja lite ojämnheter + dämpning av brädan pga ljudet...

Sök