2980
Sök

satan vad dyrt det är med försäkring tips på billiga bolag?

Soffliggare
83 Inlägg
21 april 2009
JonR skrev:
Är det bara jag som använder www.pricerunner.se så fort jag ska ta en försäkring? Är gjort på 30sekunder o få fram den billigaste tänkbara försäkringen...

MVH/Jon

Har också kollat försäkringar genom dom plus att dom ringer efteråt och säger vilket bolag som är billigast men jag tecknade inte ändå genom dom.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
21 april 2009
JonR skrev:
Är det bara jag som använder www.pricerunner.se så fort jag ska ta en försäkring? Är gjort på 30sekunder o få fram den billigaste tänkbara försäkringen...

MVH/Jon

Oj, det hade jag fan inte tänkt på! Tack ska kolla där wink såg att dom hade ett hyfsat bra system smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

27 Inlägg
21 april 2009
Hur kan ni ha så dyra försäkringar??? Har 2 bilar En Volvo V70 -99 ger runt 6000:-/år helförsäkrad och en Supra MKIV -93 ger ca 13000:-/år helförsäkrad båda bilarna står på mig och jag är 22 år gammal

Soffliggare
83 Inlägg
21 april 2009
Min volvo kostar mig 6000kr/år och jag har halvförsäkring på Volvia och är 22år gammal och första bilen i mitt namn. inte så dyrt enligt mig iaf tongue
Senast redigerat av Miro87 (21 april 2009)

OEM <3
6 957 Inlägg
21 april 2009
Dina Försäkringar, billigt? Nej..min kostade 18998kr Helförs./Helår

Själv har jag försäkringen hos Länsförsäkringar, där betalar jag 8900kr Helförs./Helår
med samma tillägg som t.ex. Djurkollision.

Så jag säger kolla med Länsförsäkringar.

Mvh

OEM <3

Kombi-Nation
289 Inlägg
21 april 2009
jkpgforlife skrev:
Aero T16 skrev:
Kolla dina försäkringar.

www.dina.se

Har min saab försäkrad där.

Är det billigaste jag hittat och bra service där.

Min 940 skulle kosta 10 tkr per år i halvförsäkring. Svnigt. Ingen annan som vet bra försäkringsställe...?

Tips mottages tacksamt.

Kolla med Volvia
Dom är grymt billiga jämfört med andra F-bolag. Har min Volvo försäkrar hos dom.

283 Inlägg
22 april 2009
Det blev dyrt om jag skulle välja "Dina" dryggt 13 000
Har idag Saab försäkring ca: 6500 Helförsäkring med alla tillval

Artur

Byggare Behm
562 Inlägg
22 april 2009
Lyfter ett varningens finger för Atava .
När jag skulle säga upp min försäkring så skulle det göras genom mitt konto på deras sida, jovisst, loggade in där och sa upp försäkringen, 1 månads uppsägningstid. Bra tyckte jag.
Men efter 2 månader så drogs fortfarande pengar på autogirot , loggade in igen och då syndes det inte ens
att jag sagt upp försäkringen, gjorde om det.. men nejdå.. tog bort Autogirot, då gav dom sig.

Försökte ringa till dom vilket var helt omöjligt att komma fram.
Tänk dig då den dagen du blir påkörd eller krockar och ska prata med dom.. Inge bra.
Men jag har inte fått några kravbrev eller påminnelser så den biten sköter dom tydligen.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

5 198 Inlägg
22 april 2009
Jag har alltid kommt fram till Atava,,lite kö visserligen.. men det får man tåla.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
63 Inlägg
22 april 2009
www.aktsam.se <- Ruskigt billiga försäkringar. Har för mig att fassans x5a var billigare än en bekants saab hos ett annat försäkringsbolag. Och då är de helförsäkring+tillägg !

2 751 Inlägg
22 april 2009
As1 skrev:
jag har 33k/år @ helförsäkring ganska våldsamt men statistiken ljuger väl inte I guess... roll

Hur fan pallar du betala den ???? Efter 2 år har du betalat mer för försäkringen av vad du gav för bilen?roll

Who Djaa bless no man curse

2 751 Inlägg
22 april 2009
Mortalis skrev:
www.compricer.se

Använd inte de ffs yikes Dom ringer hem till dig sen och är allmänt jobbiga..

Who Djaa bless no man curse

Byggare Behm
562 Inlägg
22 april 2009
gamlingen skrev:
Jag har alltid kommt fram till Atava,,lite kö visserligen.. men det får man tåla.

Ok , finns gånger det går att komma fram alltså.. det var ju bra.
Dom skriver själva att det mesta av handläggningen sköts per mail, lite skeptisk till det, blir så långa
diskussioner då.
Men som sagt, dom har skött sig annars.

Användt Pricerunner för att hitta försäkringar, aldrig mer.
Får påminnelser om bilar jag kollat upp via dom för flera år sedan, sånt trams gillas inte av mig.
Då kan dom lika gärna skriva det innan man gör en förfrågan.

Se också upp för företag som värderar bilar på nätet,  ditt Regnr samt ett musklick på en godkänna-knapp
ger dom rättigheten att fakturera er 299 kr per bil ni kollar upp !

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

stahre
26 oktober 2009
Fetazde skrev:
jkpgforlife skrev:
Aero T16 skrev:
Kolla dina försäkringar.

www.dina.se

Min 940 skulle kosta 10 tkr per år i halvförsäkring. Svnigt. Ingen annan som vet bra försäkringsställe...?

Tips mottages tacksamt.

Kolla med Volvia
Dom är grymt billiga jämfört med andra F-bolag. Har min Volvo försäkrar hos dom.

Otroligt dyra, min 850 skulle kosta 11 lök/år för halvförsäkring

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
26 oktober 2009
DasAuto skrev:
Mortalis skrev:
www.compricer.se

Använd inte de ffs yikes Dom ringer hem till dig sen och är allmänt jobbiga..

Har inte varit med om att dom har ringt alls.
Jag är i bilbytartankar och har kollat åtskilliga försäkringar där... Men det kanske har med att jag har NIX-telefoni...?

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
26 oktober 2009
agadiffen skrev:
var iväg å köpte mig en vanlig golf 1,8 -93
tänkte ja skulle försäkra den !!men det lutar väl åt att ge upp detta
ja bor i en liten ort å är 25 år 6000 spänn för trafik är detta vettigt?
har även en audi a6 -98 helförsäkrad betalar 7000:- om året
båda bilarna står på mig.
någon som vet något billigt bolag?
mvh agadiffen

Skitsamma om det är dyrt eller billigt, huvudsaken är att du har et pålitligt bolag du känner dig bekväm med och som inte försöker smita undan när det är dags att betala.

Tex länsförsäkringar skaraborg är bra att ha och göra med. Har aldrig haft problem med att få ut ersättning från dom

Bonntrimmare
620 Inlägg
26 oktober 2009
ricywe skrev:
jkpgforlife skrev:
Aero T16 skrev:
Kolla dina försäkringar.

www.dina.se

Tips mottages tacksamt.

Kollat en 740GL via dina.se skulle kosta 9200kr. FÖR EN VOLVO 740 inget lull-lull till bil.

Och så kallar man radiotjänst i Kiruna för "rånartjänst".

har min 850GLT där och den kostar typ 5000kr har även min 335a där den kostar 2600kr om året men den står på morsan tongue

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

stahre
26 oktober 2009
D_Carlsson skrev:
ricywe skrev:
jkpgforlife skrev:

Tips mottages tacksamt.

Kollat en 740GL via dina.se skulle kosta 9200kr. FÖR EN VOLVO 740 inget lull-lull till bil.

Och så kallar man radiotjänst i Kiruna för "rånartjänst".

har min 850GLT där och den kostar typ 5000kr har även min 335a där den kostar 2600kr om året men den står på morsan tongue

Hur gammal är du och vart bor du? Min glt skulle kosta drygt 14 laxar där, lite skillnad menar jag:P

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
26 oktober 2009
Jag e lite väl onykter så jag orkade in5e kolla igenom dina länkar... men insplanet.com finns o e bra så får du offerter. Där kan dui börja, det e gratis, HEIL

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

Sök