Feffy skrev:
Nu blir det här en aning OT men tror ni inte att man sökt jobb eller? Har sprunnit runt med mina CVn skickat iväg dom via mail ringt och allt, har TILL OCH MED sökt städjobb men får INTE fått jobb. Nu har jag visserligen lyckas få ett vikariat i en hobby butik men jag är LÅNGT ifrån en fast anställning eller en heltidsanställning efter studenten. Jag ska kunna hoppa in när som helst. En del månader vet man inte ens om man kommer få jobba något. Sen inom industrin, vem som helst kan inte jobba där. Blir så trött på personer som säger att man inte försöker. För jobb växer F*N inte på träd och unga är INTE speciellt attraktiva på arbetsmarknaden.
What??? Skulle inte unga vara attraktiva på arbetsmarknaden.
Jämför en "fri" 20åring som inte har familj ännu på några år, inge "hemma med sjukt barn" och kan ställa upp mycket mm.
Fast jobb och avtal ser jag knappast som en lösning och därför är arbetsgivare rädda att anställa folk pga att de kan "sitta fast med skiten".
Jag går på ren timlön utan några som helst avtal eller sånt. Tjärnar väldigt bra och är billigare för företagen då jag kan stå utan jobb/lön de dagar de blir lugnt.
Är de på gränsen att anställa en till så är det inte konstigt att de inte anställer i första taget.
Nu till sommaren kan man jobba precis så mycket man vill till bra betalt. Känner par i min ålder som "ligger ute på jobb" och har sina 80.000:- i månaden men då är de inte lata och ska ha pappersjobb och kaffeautomat i ett fint kontor.
-
Nä usch på avundsjukt folk, man får en känsla att man bör skämmas ibland när man kommer och har nyaste bilen och är yngst
Synd att det ska vara så. Funderar på att plocka ut en ny Honda CBR1000RR sporthojj inom de kommande månaderna men det som hindrar mig är vad andra kommer säga och tycka när man i vintras plocka ut bilen ny.
Vet inte om det är mitt eller andras problem